SHIRLEY: předem říkám, že nejsem odborník, ale byla jsem v podobné situaci. Pracovala jsem na v NL a přitom jsem bydlela v Německu. Pravidelne jsem pracovala z domova. Vyhoda byla, ze jsem vetsi cast casu fyzicky travila v NL, a taky ze NL a DE maji mezinarodni smlouvu preshranicnich pracovnicich, která dost zjednodušila administrativu, daně a socialni. Hodně bude záležet, kde ten home office plánuješ mít. Být tebou, poradila bych se s HR tě firmy nebo bych zavolala na belastingdienst. Hlavně si ohlidej, abys nemusela příjem danit v obou zemích...
Urcite musíš být v NL zdravotne pojištěná. V EU jsi vzdycky pojistena v zemi, kde pracujes a nesmíš být pojištěna ve dvou zemích najednou. V zemi, kde máš bydliště, pak po vyplnění formuláře E106/S1 dostaneš nárok na plnou zdravotní péči (A příprav se na spoustu papírovani pro NL pojistovnu). Tohle funguje stejne jako pro vyslane zaměstnance.
Předpokládám, že BSN máš. To ti nezaniklo ani když ses odstěhovala. Jinak bys bez bydliště a bez BSN danila 52% a to nechceš....ale jak říkám - volej belastingdienst