Týden 16.-22. 08. 2010
V týdnu se mi povedlo při zkoušce odstřihu spojit pětivoltovej výstup palubního reglu se zemí, on se chudák přehřál a něco si udělal, že se stal najednou plně průchozím a tak mi do všeho, co na něm viselo (úplně všechno kromě odstřihu a rádia), pustil +12 přímo z autobaterky. Všechno se to pěkně ohřálo, až z drátů slezla izolace a páska přes CPU se roztekla. Naštěstí se nic nepoškodilo :)) takže jsem postavil novej regl, ten starej (integrovanej) bypassnul a jedem vesele dál.
Na víkend jsme si naplánovali další range test, poučili se z předchozího a posílili zdroj (místo devítivoltovky jsem tam vydlabal noru na dvě plochý v sérii).
A slavili jsme úspěchy :) TACTA a groundstation obousměrně komunikovali na 9.9 km. Sice se spoustou výpadků (kvůli intenzivnímu rušení ze zapalování dvoutaktu, LOS překážkám jako jsou domy a lesy, a taky kvůli nevhodné orientaci antén), ale vždycky když se zastavilo v přímé viditelnosti, tak byly pingy perfektní (vždycky pod 100 ms).
Mapa
První waypoint (západ) je v kožené rozhledně, kde jsem byl s groundstationem a chytal telemetrii z mobilní jednotky, která byla na
starým Simsonovi. Druhej point je v dědině 600 metrů vzduchem, další je v maximální vzdálenosti (signál byl okolo -98 dBm, práh je -112 dBm, takže jsme v klidu :), no a poslední point je tam, kde to náš polní šofér vyklopil do štěrku. Motorka je odpisová, řidič má nějaký fáče a strupy ale jinak je ok, a elektronika je až na rozstřelenej regulátor a další pohřbenej teploměr v pohodě.
Tak jsme se zase hnuli kupředu.