Dojmy z Closed Bety:
Hra ma tri druhy zon:
- Povrch/stanice/interiery lodi kdy se beha s avatarama.
- Pohyb lodi v jednotlivych soustavach/encounterch kde se odehrava boj, pruzkum atp.
- Pohyb po sektoru mezi soustavama, coz je v podstate obrovska interktivni mapa sektoru i s otatnimi lodemi v nem.
Space combat je pomerne hektickej, neni tu zadnej autoattack. Lode maji nekolik zbrojnich slotu, ktere samozrejme maji nejaky arc of fire. Stity, rozdelene do 4 quadrantu, ktere se daji mezi sebou "prelevat", energii z jadra u ktere se da vybrat kolik procent ji pujde kam (zbrane, motory, stity, vybaveni) + ma clovek palubni oficiry (T,E,S) se spec abilitima a vlastnima skillama.
Cili souboj je velmi o skillu. Oproti jinym MMO to nejsou dva zejblove co stoji proti sobe a rezou se opakovanou kombinaci 3 tlacitek, naopak, jsou to zurive manevruji lode, snazici se dostat cili tam kam mu smerujou ty nejsilnejsi/aktualne potrebne zbrane. Coz se samozrejme nedeje jako v FPS, ale pekne pozvolna vzhledem k manevrovacim schopnostem te ktere lode. Do toho se preleveji stity tam kde jich treba nejvic, rychle aktivuji zbranove systemy ktere zrovna vidi na cil (diky bohu jde namapovat Fire All, ktere pouzije vse co zrovna na cil miri :), klika na jednotlive "specky" officiru a presouva se energii z jadra mezi systemy dle toho jak je zrovna potreba. Coz se da jak pres prednastavene profily (Deffense, Attack, Engine) tak pro fajnsmekry jsou k dispozici rucni "soupatka" pro kazdy system zvlast. Iluze velicicho mustku plneho ovladacich tlacitek takrka dokonala ;)
Pozemni boj je v podobnem duchu, away team neni jen hrac sam, ale ma sidekicky slozene opet z offciru s jejich pozemnima skillama. Taktez to neni o suchem statni, ale snazeni se ziskat vyhodnou poziici, protoze flankovany cil dostava vetsi dmg :)
Mise, ci chcete-li questy, jsou krasne Trekoidni. Od hlidkovain v sektoru, cechoz ukolem je obletet nekolik soustav. Pres diplomaticke vyjednavani na vzdalenych koloniich a dopravy dulezitych lidi na dulezita mista, po litani na pomoc napadenym transportum, kdy je OFC nejdriv potreba vycistit okoli od nepratelskych lodi, paprsknout se na lod napadenou, vycistit ji od vysadku, stabilizovat na ni stabilizatory atp.
Lod ma hrac v podstate od zacatku. No lod, Kocabku se tremi weapon sloty, z nichz jeden smeruje dozadu, a s mizernou vybavou. (LOD se OFC vylepsuje nejen pres HULL, ci trup chcete-li upgrady, ale i pres to co ma ve slotech za jadro, stity atd.). HULLs(trupu) jsou ruzne druhy podle zamereni. (Assult, scout, scientific atd) Pocitam ze se podle toho bude lisit pocet a typ slotu ktere v sobe kterej HULL ma.
Progress - samozrejme ze Federace hrace nepusti do zadny nebezpecny zony, cili se zvysujicim rankem se otviraji dalsi nove zony.
Penize jsou "dvoji", penize klasicke a nejake fufne od federace. Nakupovat jsem nic nepotreval, takze sem zatim co presne jde za co koupit nezkoumal. Predpokladam ze "fufne" jsou podpora od federace na special vybavu.
Ve zkratce - IMO z toho bou trekkies vulucovat magy v kostkach.