SADAKO: Jako člověk, který tu hru hraje léta (listopad 2010) si ti dovolím oponovat. Přestože hra už je graficky starší, pořád mě dokáže něčím překvapit. Foundry mise Mazes na Rise obsahuje kometu prolétající atmosférou a vypadá skvěle. Překopávání UI a skillů dělá každý MMOčko, Blizzard to dělal s každým rozšířením, jak veterání WoWkaři můžou dosvědčit.
Co se misí týče, je tam krásně vidět, jak se scénáristi zlepšují, stejně jako designeři map. Zatímco z počátku byly Ground mise opravdu koridor 1-10000 tak pozdější Seasons třeba na Novém Romulu a v Delta Kvadrantu jdou nahoru. Obzvlášť na misi v Romulanské kapitole, kde na mě záporáci čekali na otevřeném náměstí a asi ode mě čekali férový duel, zatímco já je odsmahl Phaserem z orbity (Indy by na mě byl pyšný) vzpomínám rád a celkově je vidět, jak za těch 6 let nabrali vývojáři trochu odvahy a pouštěj se i do zajímavých misí s více a více alternativními řešeními.
Další co mě těší je, že natáhli víc a víc herců z původního Star Treku, ať už DS9, Voyageru, nebo TOSky. Slyšet ty hlasy je moc fajn a přiznejme si, je to jediný způsob, jak si tu roli ještě zahrají (Thanks J.J.)
Dál je tu Foundry nad kterou už jsem se tu párkrát rozplýval a na rozdíl od od Neverwinterů, které Cryptic taky provozuje, tady komunita fakt zamakala a prakticky na každé planetě v galaxii je nějaká zajímavá Foundry mise ke zkoušce. Chcete prolézat bludiště na Rise? Vyšetřovat případ vražd a intrik na Bethazedu? Dozvědět se co se stalo s opuštěnou stanicí, která po pěti měsících v mlhovině bez kontaktu najednou vysílá SOS signál? Vézt odvetný výpad do Klingonského Impéria s U.S.S. Enterprise po boku? To všechno je ve Foundry a mnohem víc.
Poslední co zmiňuješ je Cryptic Business model a tady to fakt nechápu. Ze všech F2P her co hraju je STO nejpohodovější. S dobrou Flotilou prakticky není nic co by mi chybělo, spousta end-game vybavení i lodí jde koupit na aukci a nikde nemám pocit, že bych narážel na content zavřený za pay-wall (zdravím LoTR Online) nebo musel do zblbnutí vraždit creepy, abych měl dostatečný level ke splnění další mise (SWTOR, Guild Wars 2) Jediný, co za cash máš, jsou cool lodičky, které jsou pár měsíců v módě a je "in" je mít, ale za pár měsíců ti dojde, že na tvůj T6 Breen Carrier v efektivitě nemaj a Defiant Refit, Odyssey, případně Dyson lodě jsou pořád nejvíc sexy a bereš do "kecacích misí" je. Plus každejch pár měsíců je nějaká Give-away. Opět častěji, než skoro všechna MMO co znám, snad s vyjímkou Warframe a to je MMO-shooter.
Osobně si myslím, že STO jde pořád nahoru, mise Admirality jsou rozhodně krok správným směrem a způsob jak si "filthy cassuals" jako já, co chodí do práce a hrajou další 3 hry můžou vydělat dostatečný cash za investici pár minut denně. Víc herců, víc misí, Temporal Agents jsou skvěle retro a trikodéry o velikosti magneťáku a monstra co vypadají jako herec v kožešinovém obleku mě jen tak neomrzí.
TL:DR STO je aweeeeesoooome. Viz:
TYRAEL