Co tak posledni dobou koukam tak MMORPGcek ktery me zajmaji je jako safranu. V posledni dekade jsou jediny MMOcka kterym sem dal vic nez 200 hodin WoW, SWTOR, TSW, FFXI, FFXIV a Skyforge ale vyzkousel jsem i vetsinu popularnich titulu jako Aion, TERA, RIFT, Neverwinter, Wildstar, atd. Tim padem jsem uz celkem jasnej ohledne toho co ve hre chci/nechci.
Nechci F2P - ingame store kterej prodava itemy/resource/cokoliv mimo kosmetickejch veci je cancer. Takze jedine B2P nebo subs based
Dostatek PVE endgame contentu - PVPcko me nebavilo snad v zadny hre a kurevsky me dokaze nasrat blokovani postupu ve hre na PVPcko.
Sci-fi setting - Netrvam na nem ale uz jsem tech fantasy settingu celkem prezranej.
Limitace classy - Tohle ma vyborne vyreseny TSW, FFka a Skyforge kde jedna postava casem muze vsechno. Odpada tim reseni levlovani novyho charu, pripadny gearovani, shaneni reputaci atp. Taky neni nutnost ale rozhodne to je obrovsky plus kterej by dokazal rozhodnout jestli do hry budu investovat cas/penize.
Zajmava story - Expeni povazuju za tutorial kterej te ma pripravit na endgame. Jestlize tutorial neni nijak zajmavej tak ho vetsinou nedokoncim.
Komunita a komunikace developera - Pro me osobne velmi dulezity. S dobou komunitou se hra hraje hned lip. Nejlepsi komunity jsem zaziz v TSW a FFkach, nejhorsi jednoznacne ve WoWu(necekane). Komunikace developera me zajma protoze chci videt jak reaguji na podnety/pripominky od hracu. Jestlize komunikujou aktivne na twitteru/FB a odpovidaji na forech tak je to dobry znameni a dalsi plusovy body.
Celkove z toho co letos vyjde me nezajma vubec nic. Obecne mam pocit ze letosni rok je na hry hodne slabej v porovnani s predchozima 2-3 rokama. Na druhou stranu je pro me lepsi protoze mi to da moznost dohnat resty :)