• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PATISLAVOchrana přírody
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    KEIKIN: výhodná tranzitní poloha? výhoda toho že se jablka vozená z polska do špaňelska a ze španelska do polska (viz. eurodotace) uskutečňuje přes naše území? peníze z mýtnýho se rozpustí ve stavbě nejdražších dálnic v EU - jeden km stojí miliardu. navíc - zkus o výhodách tranzitní země vykládat někde, kde pod ojny bytovek s malými dětmi projede denně 8 000 TIRáků ,)

    PATISLAV: nechápu, proč ti rozvětvená železniční síť přijde jako břemeno. zkus mi to blíže vysvětlit.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    PATISLAV: ekonomického důvodu bych se nebál...stát postaví silnice a lidé a hlavně kamiony po nich budou jezdit a platit mítné. naše země má výhodnou transitní polohu....
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    SCHWEPZ: Už dlouho jsem přemýšlel nad tím, jaký mohou mít dálnice vliv na populace zvířat, která se nejsou schopna přes tyto překážky přirozenou cestou dostat. Z pohledu některých zvířat v podstatě vytváříme ostrovy (a pár mostů pro zvířata to nezachrání).

    Nemám teď v hlavě mapu dálničních tahů v ČR a nedokážu tak říct, kde ještě citelně shází a kde není třeba, ale obecně bych se dalších dálnic bál i z ekonomického důvodu. Pokud bude síť dálnic příliš košatá, bude její údržba nesmírně nákladná. Máme jednu z nejrozvětvenějších železnic na světě a je to tíživé břemeno, kterého se nedá zbavit, protože lidé zcela pochopitelně brojí proti rušení spojů a tratí, které jsou pro ně důležité. Stejně tak jednou postavené dálnice a silnice už nikdy nezmizí a kromě toho, že budou hyzdit krajinu (narozdíl od železnice), budou i ohromnou zátěží pro rozpočet. Mám osobní tip, odkud by se peníze navíc mohly vzít :)
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    PATISLAV: bohůžel. stejně jako s dálnicí, co má protínat Pálavu. nebo přes české středohoří. občas použijí tzv. salámovou metodu - přivedou tu betonovou nepřekonatelnou věd ke kraji chráněné rezervace a pak se vedou spory, zda ji obětovat této variantě trasy. kolik takových lokalit můžeme ještě obětovat? kolik jich naše česká kotlina, Boiahaeum má? nelze provést alternativní trasování? jaký je vliv tzv. betonové lobbby, firem typu skanska. a jak v to intervenují lidí jako bývalej ministr dopravy

    (viz.: Stát poslal na exministra Řebíčka protikorupční policii
    http://ekonomika.ihned.cz/c1-42056610-rebicka-dohani-minulost-zacala-ho-vysetrovat-protikorupcni-policie http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy/clanek.phtml?id=664400
    Probíhá prověrka prodeje akcií firmy Viamont, za něž exministr inkasoval přes čtvrt miliardy korun. Ze zjištění Aktuálně.cz vyplývá, že v trestním oznámení ministerstva financí jde o finanční operace za celkem 900 milionů korun.Na kontech Řebíčka z nich nakonec skončilo 261,5 milionů. Exministr si za ně pořídil mimo jiné nemovitosti v Toskánsku a v Saudské Arábii.Hodnota firmy prudce vzrostla poté, co Aleš Řebíček usedl do křesla ministra dopravy. Firma začala dostávat významné zakázky zejména od institucí, které spadaly pod Řebíčkův resort. Jak již napsaly HN tak za více než dvouletou Řebíčkovu kariéru na ministerstvu získal Viamont státní a komunální zakázky za zhruba 14 miliard korun.)

    nejsem v principu proti dálnicím, smíříl jsem se s tímto trenedem. ale vadí mě krátkodobé rozhledy, trasování jenž destruuje jedinečné klenoty české krajiny. že dálnici nelze téměř překonat, přejít (natoš zvířata) jsem si vyzkoušel mnohokrát. aco se stane s unikátním pálavským biotopem. kulturní krajinou sklípků a věstonické venuše? Jak budou reagovat na hluk hejna vzácných ptáků co hnízdí na novomlýnských nádržích? jak na splodiny unikátní rostliné bioty? a přitom exituje varianta přes břeclav. mimo nezaměnitelnou pálavu. mimo tento jihimoravský unikát.


    pro zájemce o spolčování:

    Dálnice NERESpektuje okolí
    http://www.facebook.com/NER35?ref=mf

    Josef Císařovský, In the twilight of silence / V šeru ticha
    http://www.youtube.com/watch?v=k-SmG1_3N04 jak budou reA
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    SCHWEPZ: "Většina se snažila zastupitele přesvědčit, aby pro variantu nehlasovali. Neuspěli. Záměr prošel především díky podpoře zastupitelů z ČSSD. Schválený návrh je jen doporučením ministerstvu dopravy, kudy koridor pro silnici vést."

    Tak mám takové tušení, že závěr ministerstva, které je již dnes v rukou ČSSD, je poměrně předvídatelný.
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    Liberecký kraj schválil dálnici Českým rájem - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=664717
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    Spiknutí proti tuňákovi
    http://respekt.ihned.cz/z-noveho-cisla/c1-41929950-spiknuti-proti-tunakovi



    Moře u břehů italského poloostrova Gargano brázdí výletní loď plná turistů. Náhle k ní připlouvá malý rybářský člun a jeho majitel se chlubí svým úlovkem – obrovským tuňákem, který vyplňuje velkou část paluby. Fotoaparáty cvakají, turisté jsou nadšeni. Je léto 2009 a většina z nich (autora článku nevyjímaje) netuší, že je to spíš důvod ke smutku. Jde totiž o tuňáka obecného (Thunnus thynnus), který se už brzy může ocitnout na pokraji vyhubení. Na vině je průmyslový rybolov. Podle odhadů již padlo vlečným sítím traulerů za oběť 85 % populace tuňáka. Ani varovná čísla ovšem nedokážou státy přimět k razantní akci. Znovu se to ukázalo v Kataru, kde minulý týden skončila jednání Úmluvy o mezinárodním obchodu s ohroženými druhy (CITES). Špatně přitom v katarském Dauhá nedopadl jen tuňák.

    Název úmluvy, zastřešené OSN, napovídá, v čem může účinná ochrana spočívat. Nadměrný lov často způsobuje poptávka ve vzdálených zemích, ať už si žádá maso vzácné ryby, korály sloužící k výrobě ozdob nebo třeba slonovinu. Je to i případ tuňáka: kvůli chutnému masu narůžovělé barvy je jednou z nejatraktivnějších ryb vůbec. Velmi si jej oblíbili Japonci – ačkoli se ryba vyskytuje ve Středozemním moři a v Atlantiku, celých 80 % ulovených tuňáků míří do japonských restaurací, výroben sushi a na tamní trhy.

    Země, které jednaly v Kataru (celkem jich úmluva sdružuje 175), mohou mezinárodní obchod zastavit – stačí jen zařadit ohrožený druh do takzvané přílohy I. Jenže návrh Monaka, aby byl obchod s tuňákem zakázán, dokud se jeho populace nezotaví, v Dauhá neprošel. Podivnou roli přitom sehrála Evropská unie, která se pokusila návrh oslabit (podrobnosti v rámečku)


    Podle pravidel úmluvy by se přitom na tuto rybu nejpřísnější ochrana vztahovat měla: „Z vědeckého hlediska je na tom tuňák hodně špatně a kritéria pro zařazení do přílohy I splňuje,“ říká do telefonu přímo z Dauhá český zástupce na jednáních Adam Kurz. „Existuje ale mnoho ekonomických zájmů. Obecně není velká vůle zakázat obchod s druhy hospodářsky využívanými, a zejména s druhy mořskými. Přinášejí totiž velké zisky soukromým společnostem i státům,“ dodává Kurz, který pracuje v Agentuře ochrany přírody a krajiny ČR, kde má na starosti právě problematiku CITES.

    Katastrofálně dopadl i pokus o účinnější ochranu žraloků. Hlasovalo se o omezení obchodu s masem celkem šesti ohrožených druhů těchto mořských dravců, všechny návrhy však byly smeteny kvůli odporu Japonska, Číny a dalších zemí. Hlasovací mašinerií, která vyžaduje souhlas dvou třetin zúčastněných států, neprošel ani zákaz obchodu s mořskými korály či těly ulovených ledních medvědů.


    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    ANNA: majitel nebo provozovatel osamělé venkovské zemědělské či chovatelské farmy v USA aj. V ČR se nesprávně užívá pro provozovatele libovolného zemědělsko-chovatelského zařízení - hospodářské usedlosti, statku, stanice, ap. (= rolník, zemědělec, statkář, chovatel, ap.)
    ANNA
    ANNA --- ---
    KEIKIN: kdo je to farmář? ono imho bez dotací by tady zavřeli krám skoro všichni.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    ANNA: proto farmáři v EU dostávají dotace na "údržbu krajiny"...
    ANNA
    ANNA --- ---
    no, se zajímavým pochodem přišla známá rodičů kdysi, a to totiž že párky jsou vlastně vegetariánské, protože v nich není maso. živočišný odpad nejspíš roste na stromech. někdy mě ta lidská fantazie opravdu překvapí:))

    jinak je to těžký, když má zemědělství uspět v divoké tržní době. krávy si prostě z prstu nevycucáte, není to oblast, kde se dá všechno ochcat a obchodovat s vzduchoprázdnem. a snaha snížit náklady a aspoň neprodělávat se pak obráží na tom, jaké podmínky mají např. hospodářská zvířata, nebo jaký je dopad zemědělství na krajinu.
    přijde mi šílený, jak málo se lidi starají o oblast, která je vlastně naprosto zásadní, nebo že si ani neuvědomují, jak zásadní vlastně je... že třeba někdo žije v přesvědčení, že půda je nějaká neživá hlína, které tu bude vždycky dost.
    KOKES
    KOKES --- ---
    LALINA: zcela opačný, než u primitivních kmenů, kteří věří, že síla pozřeného přechází do nich, co?:-)

    Jinak jak jaro slezlo sníh a ještě nejsou listy, tak je všude vidět neskutečnej bordel, hory odpadků plnících zákoutí, např. břehy Rokytky(Praha) jsou odpadky úplně vystlaný, přemýšlím, co s tím.
    Fotit a posílat na magistráty? Diktatura má v tomhle ohledu jednoduchou pozici: nařídí lidem od 15 do 60 bez rozdílu brigádu...
    LALINA
    LALINA --- ---
    PATISLAV: ty blááho!!! to valím oči, TOHLE me teda jeste nikdy nenapadlo...takovejhle myslenkovej pochod! to je síla:-)))
    vlastně čím více utrpení zvíře zažije, tím já, když ho sním, jsem lepší, ba dokonce vysvoboditel mučedníků ... to je mazec!
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    KOKES: Tak finanční újma bezpochyby vznikne, ale není to už jaksi interní, právní záležitost mezi poškozeným a viníkem? Nějak nevidím důvod, proč něco takového sdělovat veřejnosti a dál prohlubovat přesvědčení lidí, že život se dá vyčíslit penězi. Není to ani tak o tom, že bychom měli lkát nad osudem zvířat, jako spíš o tom, že takový přístup hodně zavání minulými dobami, kdy byla hodnota života (i lidského) o poznání nižší. Snad už jsme se dostali někam dál. Ale máš pravdu, jsou to novinky.cz :)

    ANNA: Taky jsem se setkal s tím, že někdo odmítal jíst bio maso, protože mu nedělal dobře ten pocit, že zvíře šlo na porážku, když přitom mělo prima život. Pro hodně lidí je zřejmě přijatelnější, že vlastně jedí tvora, pro něhož byla smrt vysvobozením.
    ANNA
    ANNA --- ---
    PATISLAV: přijde mi, že to prostě ilustruje smýšlení, když se při nehodě zabijí tři lidé, je to tragédie, když zahynou desítky (hospodářských) zvířat, je to prostě nehoda a pro srovnání se tu operuje spíš s finanční škodou, ne tragičností...
    imho spousta lidí by řekla, že svého psa nebo kočku považují za člena rodiny, ale o osud hospodářských zvířat se asi většinou zajímají pramálo. jednak co oči nevidí, to srdce nebolí, druhak není příjemné řešit, jak příjemný život mají řízky a bůčky (přijde mi, že pak se stává evidentním to, že lidi žijí ze smrti jiných tvorů).
    ale je fakt, že z těhle médií si člověk asi udělá obrázek hlavně o mediální realitě.
    LALINA
    LALINA --- ---
    tak úplně nevím, jestli boj proti takovýmhle pokusum lze zahrnout do ochrany přírody:-))
    KOKES
    KOKES --- ---
    PATISLAV: škoda vždy vznikne někomu. Majitel přišel o ovce a vyčíslil předpokládanou škodu kvůli pojišťovně. Jinak si stačí uvědomit, že zemřelo 67 ovcí, co tam mají novináři psát? Navíc je to diskutabilní, protože jsou to novinky, tam píšou i takvý věci, že chlap porodil dítě a tak..
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    Vlak v Německu narazil do stáda ovcí, 67 zvířat zemřelo
    http://www.lidovky.cz/vlak-v-nemecku-narazil-do-stada-ovci-67-zvirat-zemrelo-pc7-/ln_zahranici.asp?c=A100329_212448_ln_zahranici_tsh

    Připadá mi zvláštní, že v obdobných článcích se vždy uvažuje jen o ekonomické hodnotě ztráty a nikomu nepřijde na mysl, že těch 67 zvířat bylo taky živými tvory. Co kdyby ovce nebyly určeny na porážku, ale jen na vlnu? Byla by taky škoda jen peněžní? Je ale fakt, že na střední škole jsme měli učebnici dějepisu, kde vyčíslili finanční ztrátu na životech padlých za druhé světové války, takže poměřování života penězi bude možná nějaký obecnější jev.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    PATISLAV: na druhou stranu dle hesla mysli globálně, jednej lokálně by se mohli uživatelé vkládat třeba úspěšné projekty lokálního významu jako inspiraci.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam