SCHWEPZ: Jo, je to dost depresivní... Ale on ten tlak spotřebitele není až tak špatný nástroj.
Otrava je, že se u nás nedostatečně značí potraviny - menšina má uveden typ oleje, většina má jen "(ztužený) rostlinný olej / tuk". A protože ve většině případů to znamená palmu, člověk si to radši nekoupí, když už chce být konzistentní, čímž se mu ještě víc zůží spektrum věcí, co si koupit může. (Ale zas je to hlavně problém sladkostí, polotovarů, instantních a hotových věcí, tak to zas taková škoda není. A ve slušné čokoládě má stejně být kakaové máslo a žádnej jinej tuk. ;))
S kosmetikou je to ještě horší. Než studovat ty číselné kódy, radši jsem nakoupil mýdlo z olivového oleje od nějakých hipíků (a upřímně řečeno jsem už viděl i lepší mejdla než tenhle sliznoucí se sajrajt) a u šampónu jsem prostě rezignoval.
S žalem vzpomínám na francouzská loga "bez palmového oleje" snadno k nalezení na obalech. Jenže v civilizaci je to taky pěknejch pár let starý téma...