• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EGOfoursquare - check-in, badges, friends etc.
    TAURUS
    TAURUS --- ---
    zajímalo by mě, jestli je v Praze dost uživatelů na superswarm (250 lidí najednou) :-)
    EDASX
    EDASX --- ---
    Todle je taky for ty eventy... clovek se checkuje na event, jinej se checkuje do venue... =) blby je kdyz se checkuje na obe mista a na to druhy se checkne pozdejs =)
    BLACK_ONYX
    BLACK_ONYX --- ---
    S7ANLEY: jasne, ze bude. na google day to uniklo o 4 checkiny
    EDASX
    EDASX --- ---
    S7ANLEY: jak dlouho visi jeden checkin ve vzduchu - tri hodiny? no bude to tezke =)
    S7ANLEY
    S7ANLEY --- ---
    Som zvedavý či sa podarí Swarm Badge na Webexpe. :)
    EDASX
    EDASX --- ---
    TAURUS: jojo, v mysquare to taky ukazuje special nearby... jen neni jasny kde to je =)) checknul jsem se na flore a na flore je i ten fresh juice bar, kterej ma 10%. chvili jsem si rikal, ze v tydle ctyrce maj special - a ze to je husty =) ale pak sem si teprv vsim ty ikonky nearby =))
    TAURUS
    TAURUS --- ---
    V iPhone se stačí čeknout někde poblíž Václaváku a hned to nabízí Como restaurant.

    Jinak na iPhone od včerejška redesignovaná aplikace.
    EDASX
    EDASX --- ---
    MUI: jo? =) v jakym klientovi? =)
    CASTER
    CASTER --- ---
    Co to je?
    BLACK_ONYX
    BLACK_ONYX --- ---
    CODEAS: Jsem tam :-)
    TAURUS
    TAURUS --- ---
    CODEAS: Je to pěkná analýza, pěkná vizualizace. Vymyslet to, technicky zpracovat a dotáhnout do jednoduchého grafu muselo dát dost práce. Metodika stojí za hlubší diskuzi. Například na foursquare se názory nepíšou, tam se člověk akorát čekuje do podniků a napíše, jaký tam maj pivo. Tudíž asi tam nebude ta motivace, že když si někdo někoho přidá do přátel, tak že to je proto, že respektuje a oceňuje jeho názory.
    A ani u twitteru, kde se názory spíš píšou, to není s motivací sledování tak jednoznačné. Třeba Hulána, kardinála Vlka nebo Vtipy si přidá leckdo, ale asi taky ne kvůli jejich názorům. Je prostě zábavné je sledovat a jejich "názory" se spíš bavit. Ale pokud "influencer" znamená někdo, jehož názor se dostane daleko, tak proč ne. Respektovanost se ale měří blbě a snad by ani neměla být v takovém statistickém výzkumu proklamovaná.
    Zase na druhou stranu chápu, že u grafu se toho moc čistě statisticky sledovat nedá. U twitteru je možná aspoň sledovat retweety, hvězdičkování tweetů, asymetrii sledování.
    Ale co se dá sledovat u Foursquare? O dost míň, už tím, že tam není asymetrie sledování -- nepoznáš, jestli má někdo spoustu přátel proto, že si ho spousta lidí chce přidat, nebo proto, že požádal o přátelství spoustu lidí a někteří z nich si ho přidali, i když ho neznají. Jinak mě v podstatě nic nenapadá. To propojování komunit (příslušnost do více jinak nezávislých grafu?) je velmi dobrý nápad, asi bych na to nepřišel.
    Jinak 80 % je hodně podezřelé číslo :-)
    CODEAS
    CODEAS --- ---
    Díky všem za feedback, je to první verze a chci pokračovat dál


    propojovatel komunit - něco napíše a v tu chvíli se to dozví nejvíce lidí, kteří to můžou šířit dále,
    protipol je člověk v komunitě, kdy se to dostane je v rámci komunity (viz. školní třída - propojený každý s každým)

    to že jsou ocenovany + každý respektuje, jsem bral že s tímto člověkem je každý propojen - většinou je to pasivní, že každý s nim chce být v kontaktu
    proč asi ?

    možná jsem špatně nazval influenceři - ale lepší název jsem nevymyslel a chtěl jsem to stihnout do Social Marketers Summit (byl někdo? ;)

    počet přátel vs. propojovatel komunit -> na 80% je to stejné, ale musel jsem říci že to není jen o počtu přátel
    EDASX
    EDASX --- ---
    TAURUS: at si me ty marketeri najmou jestli je to zajima =)))))
    HORKY_KAFE: to je jedno z vysvetleni, ale podle me se nezaklada na pravde. navic vzhledem k masivni metode pridavani pratel po prihlaseni se k fcb
    HORKY_KAFE
    HORKY_KAFE --- ---
    TAURUS: já do těhle socioanalýz nedělám, takže se radši nebudu pouštět do žádný hádky
    ale jako laik nemám problém s tím, že inflencer v rámci 4sq je ten, kdo propojuje různé komunity
    podle mě to funguje tak, že influencer přivedl k 4sq lidi, kteří jsou členy jiných komunit, než je on sám a na principu letadla, pak tito rozšířili 4sq dál
    TAURUS
    TAURUS --- ---
    EDASX: vidíš, a zrovna tahle tvrdá čísla by imho mohla marketéry zajímat :)
    TAURUS
    TAURUS --- ---
    HORKY_KAFE: Oni ale nemohli vybrat lidi co jsou "influencery", protože žádný takový příznak neexistuje. Oni řekli, že vyhledali propojovatele komunit, ti jsou podle nich influenceři. To je podle mě slabý bod té analýzy. To, že někdo propojuje komunity, přeci ještě neznamená, že je to influencer a už vůbec ne, že jeho názory každý respektuje.
    Navíc píšou, že se nekoukali na to, kolik má kdo přátel, ale imho bude mezi počtem přátel a počtem propojovaných komunit úzký vztah, protože někdo kdo má tisíc přátel, asi propojuje víc komunit než někdo s deseti přáteli.
    Každopádně abych jen nekritizoval, je to zajímavá analýza a oceňuju, že se někdo snaží o komplexnější metriku než jen počet přátel. Zajímavé by bylo porovnat metriku propojení komunit a metriku počet přátel, jaké by byly rozdíly, a jestli by vůbec byly významné.
    EDASX
    EDASX --- ---
    TAURUS: no zatim to sleduju spis manualne a pro zabavu =) ale mozna si s tim pres vikend este pohraju =)


    CASTER: no kdyby to tu nekdo umel, to by bylo super. mam jich asi tak 100... ale nikdo to neni schopnej realizovat.
    TAURUS
    TAURUS --- ---
    EDASX: je to rozhodně víc než bych čekal. Jestli to sleduješ, tak bude zajímavé, jestli se bude rychlost růstu zvyšovat či snižovat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam