• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HYPNOGENalternativní analogové fotografické procesy
    KOJA
    KOJA --- ---
    THX_1138: To zni zajimave. Na temny jsem nasel nejaky recepty:
    Fyzikální vývojka (vyvolávání) - Články - Články - Articles - Temná komora
    http://www.temnakomora.cz/page/index.html/_/clanky/fyzikalni-vyvojka-vyvolavani-r13

    Nemas k tomu jeste nejaky info?
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    MURHAAYA: no vida, tím se to logicky/fyzikálně vysvětluje :)

    MACHALIK: nene, je tam 1 velké okno + odrazka z druhé strany (ta jde i vidět v odrazu v těch brýlích (což zrovna nevypadá upe ok))
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    HYPNOGEN: To musíš mít nějakej světelnej roh s oknama u sebe, když ti tam jdou světla z obou stran. Taky takovej mám, jen nemám pozadí.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    HYPNOGEN: tak jesli to svitis dennim svetlem, tak to vysvetluje to belmo a oci. Ty pod UV sviti hodne, takze proste filtrace na UV a modry viditelny. Stejne tak ta tmava pokozka, ktera na UV taky vypada tmave a vselijak flekate...
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    MACHALIK: v podstatě czaanja odpověděl vše.. jen bych dodal (a někdo to tu už kdesi zmiňoval), že i bělmo je v reálu prý nějak lehce namodralé (pokud člověk nemá žloutenku nebo nehulí), takže na tom modrocitlivém materiálu dost svítí.

    citlivost kolodia je dost relativní, spektrálně totiž hodně reaguje na UV složku, takže to, co normálně naměřím expozimetrem, pak v praxi nemusí fungovat úplně přesně... záleží, jestli je jasno, zataženo, jestli je zavřené či otevřené okno (páč to sklo taky něco veme).. světlo používám jen "přírodní".
    no a k tomu se citlivost snižuje podle toho, jak starý je roztok kolodia, jak dlouho je v citlivovacím roztoku, jak moc proschne, než ho zcitlivím, jak dlouho otálím s expozicí a jaká je prodleva mezi expozicí a vyoláním... to všechno hraje v tom "mokrém" procesu roli

    u těch portrétů z minulého týdne byla expozice 100s (chmurný den)
    u těch nových 30-60s (venku bylo jasno)

    pozn. přes všechny proměnné a další nevýhody je kolodium expozičně poměřně pružné, teoreticky se dá přepálit, ale ve výsledku to pak má jen takový jiný feel, který se dá považovat za "art". podexponované zas vychází plastičtější... vlastně nedokážu říct, co je u kolodia "správná expozice", neb taky ještě záleží, zda se bude prezentovat jako ambrotype (přímo sklo podložené černou vrstvou nebo lité na černý plech (tintype)), nebo se s ním pracuje jako s negativem a kopíruje se (nebo zvětšuje) normálně na fotopapír, kde se dají dělat ještě určité korekce osvitem či filtrací.

    vlastně ten proces nesnáším a jsem vždycky nervozní, jestli to vyjde/nevyjde... ale když to vyjde, tak mě ten výsledek o to víc potěší ;)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MACHALIK: mas to sviceny normalnima softboxama, ale misto 1/32 vykonu pro iso 100 f/2 das plnej vykon pro iso whatever a f/5.6 nebo kolik tak mivaj ty skla... a samo to muzes dat bliz, ale ja treba co fotim s destnikama a i co vidim ruzny fotky a videa z fashion shootu, tak maji zdroje tesne mimo zaber. To uz musi byt fakt mega oktaboxy aby to meli treba dva metry od modelky.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    CZAANJA: Šlo mi o obojí, souhrnem divné oči. Díky za vysvětlivku
    MURHAAYA: Ta rovnice je jasná, jen to asi nebude svícený stavebníma halogenama, to by ty oči vypadaly jinak.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MACHALIK: tenhle argument je blbost. Svetla mas hafo, ale zas to mas min citlivy. Mas jen silnejsi zdroj kterej je kompenzovanej nizkou citlivosti.

    ty oci by me taky zajimaly, ale beru ze je to intrisicka vlastnost toho materialu. (fotky na retngenovej matros by mohly vypadat stejne skrze modrej filtr).
    CZAANJA
    CZAANJA --- ---
    MACHALIK: Jo, bud slunecni svetlo. Nebo poradny softbox. Ja treba pouzivam takove daylight vybojky. Je to fakt hrozne moc svetla a musi to byt dost blizko u modelu, aby ses dostal treba na 10s expozici. Leskle maji, ja myslel ze ti jde o tu extremne svetlou duhovku.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    CZAANJA: Právěže i ti dva dole mají velmi lesklé oči - chápu to tedy tak, že tam musí být spousta světla a asi velké soft boxy nebo okna.
    CZAANJA
    CZAANJA --- ---
    MACHALIK: Mokry kolodiovy proces je znacne modrocitlivy, takze modrooka devy mivaji takoveto skoro az desive oci. Vidis, ze treba v tom starsim prispevku maji oba ty oci o dost tmavsi.
    Citlivost je efektivne nekde kolem ISO3, takze expozice bezne vychazeji v radech vterin, az desitek vterin.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    HYPNOGEN: Tohle je dobrý.
    Jak děláš ty oči? Všichni mají hrozně světlý oči (duhovky).
    A jak dlouhý to jsou expozice?
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---

    Eva
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    hodne se mi libi tonalita techhle kolodiovych vytvoru
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---

    ide flipper & tapio :]
    RESOLUT
    RESOLUT --- ---
    Taky jsem něco vyštrachal :) Letos jsem ještě desku nepolil..Chjo..
    tvormed: Kolodium - 4/2012
    http://tvormed.blogspot.cz/2013/02/kolodium-42012.html
    IANUS
    IANUS --- ---
    HYPNOGEN: budu hádat... 1860

    pěkný to je
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    Tak právě jsem si donesl tuto knížku z knihovny a projel si ten návod.. no klasika - želatina, sůl, dusičnan stříbrný, bromid draselný, kys. citronová, iodid draselný, utvrzování apod.
    no.. nevím, zda to stojí za to sraní a jestli není lepší koupit tekutou emulzi Foma.

    pak je tam ještě spousta receptů na vývojky, ve které ta emulze pak nejlíp vychází ... v polovině z receptů je nesehnatelný glycin, ve druhé drahý pyrokatechin...

    dále jsou tam standardní recepty na tónovače, sesilovače, zeslabovače.. obecně známé věci.

    úvod knihy se zabývá přípravou digitálních negativů


    paradoxně pro digitálistu-debila asi nebude takový problém si (podle popsaného postupu) připravit negativ vytištěný na folii laserem nebo inkoustem, ale operovat s cca 15ti chemikáliemi pro vyrobení emulze, vyvolání, ustálení a spol. (žádná konfekce), problém už bude dosti značný. o stupidní (dvousložkové) kyanotypii či (trojsložkové) argentotypii se autor zmiňuje jen ve dvou větách v poznámce.
    FOTOGRAFOV
    FOTOGRAFOV --- ---
    Mohu potvrdit, že kniha 7×10″ / Klasická fotografie v digitálním věku obsahuje návod na přípravu světlocitlivé emulze a pomocí ní vytvoření vlastních "ručních" fotografických papírů. Tato emulze (vlastně citlivé fotopapíry) mají specifickou gradaci - určitě odlišnou od foto papírů, které je možno normálně koupit. Viz doporučuji i ukázku z knihy: https://docs.google.com/open?id=0B4o08BdNhA0CdnFYdk1INi1GQWc
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam