• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HYPNOGENalternativní analogové fotografické procesy
    galerie: altprocess pool na flickru
    český web o historických fototechnikách: fototechniky.cz
    český eshop se vším potřebným: Mamut-Photo

    rozbalit záhlaví
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    _VYKUTALENA_: pokud to hodlas nejak zbrousit/opiskovat, tak by to snad mohlo drzet samo... pokud by nedrzelo, tak ta utvrzena zelatina jako zakladova vrstva by fungovat mela

    zelatinu koupis v samosce a utvrzuje se roztokem kamence (nebo formaldehydem)
    _VYKUTALENA_
    _VYKUTALENA_ --- ---
    Chci aby to byly mosazne broze. Na daugerotyp nebo tintype se moc necitim. Je to dost slozity proces, ktery vyzaduje hodne casu. Ten tomu ted nemohu poskytnout i kdyz rada bych.
    O te emulzi jsem se docetla ze prilne i na kov, musi se vsak narusit horni struktura. Asi bych ji narusila opiskovanim. Pak klasicky nanesu tu emulzi necham zaschnout a mohu zvetsovat. Myslite ze ten obraz pri prani neodplave? Muz z fomy rikal ze ne. Radeji si to chci vsak pojistit.
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    _VYKUTALENA_: Fedor Gabcan delal svuj projekt na hlinikove plechy... vapada to docela pekne. normalne plech + utvrzena zelatina + emulze ... no a pak uz je to jak normalni fotka
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    Nebude to lepsi udelat jako tintype nebo daguerotyp?
    _VYKUTALENA_
    _VYKUTALENA_ --- ---
    Ahoj,
    na svuj projekt chci vyzkouset preneseni obrazu klasickou fotografickou metodou na mosaznou desticku. Nemate nekdo zkusenosti s fotoemulzi a touto technikou?
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    Mám doma set chemie (4x 1l) na E6. Vyvolával jsem v tom 4x5 diáky, ale poslední várku jsem udělal poslední týden a další neplánuju. Škoda, aby se to zkazilo, je to tak z půlky vyčerpané. Když by měl někdo zájem, tak za odvoz (případně nějakou drobnost typu jesenka), Praha Chodov/Háje
    STILL_PRIMITIVE
    STILL_PRIMITIVE --- ---
    JED: Díky za bližší informace o projektu, škoda že toho není víc napsáno na hit-hitu... bylo to pro mě zavádějící... hodně štěstí!
    JED
    JED --- ---
    STILL_PRIMITIVE:
    :-) vysvětlení jsem asi zatím zcela neposkytl. Tak tedy na úplný závěr téhle naší přestřelky.

    Konstrukce kamery by měla být uzpůsobená procesu - roztok dusičnanu stříbrného je vůči kovům velmi agresivní a jsou-li kovové části pod jeho vlivem, rozpadnou se do půl roku. Tělo kazety musí být dvoudílné (rozevírací) aby nedošlo k mechanickému defektu citlivé vrstvy při manipulaci (desku do ní nelze vložit štěrbinou nebo vsunout do vložky jako planfilm). Sametky jako ochrana před pronikáním světla dlouhodobě nefungují (nasáknou roztoky a změní své vlastnosti) - osvědčily se mi kazety se speciálními drážkami (jako u parket), jaké měla třeba Globica). Mokré desky i při sebelepší impregnaci dřeva snižují jeho životnost (ve spojích speciálně) - záda a kazety proto budu vyrábět z plastu. Naklápění všemi směry alespoň jedné stěny je nezbytné i při kreativním portrétu - citlivost kolodiové vrsty se obvykle udává 1 iso, světelnost velkoformátových objektivů nic moc a i při velmi slušném výkonu mých studiových světel moc nezacloním. Hloubka ostrosti pak je minimální a náklon stěny je jediná možnost, jak mít ostré to co chci... totéž platí o jemné mechanice ostření.
    Shrnuto - nežádám podporu na stavbu nějaké hračky pro volné chvíle, ale na profesionální kameru k vážné profesionální práci.

    Proč nezůstanu u digitální fotografie ?
    Fotografií se živím jako fotograf a pedagog. V zakázkové tvorbě je digitální technologie nezastupitelná. Nicméně, jak píšu v zdůvodnění svého projektu na HitHit, v dnešní době expanze digitálních technologií , devalvace fotografického záznamu šířeného v neomezeném množství kopií a většinově akceptované manipulace s obrazem, ztrácí fotografie autentičnost a věrohodnost. Proto jsem se vydal proti proudu času a vývoje až k jejím kořenům. Naučil jsem se pracovat s fotografickým postupem, jehož historicky vnímaný nedostatek jsem obrátil v přednost. Mokrá skleněná deska, na které vzniká fotografický obraz s nímž nelze následně nikterak manipulovat, je totiž táž, s jakou se divák následně setkává ve výstavní síni - vzniká jeden jediný originál. Ten je autentický, pravdivý, a je jen na fotografovi, jaké téma zvolí a okolnostech, má-li možnost ho prezentovat v odpovídajícím rozměru. - A zde je podstata mé prosby o finanční příspěvek. Nechci si jen hrát, ale se vší vážnosti a pokorou tvořit fotografické obrazy, které se směle postaví digifotkám.

    Proč touto cestou ?
    Protože mě jiná lepší zatím nenapadla. V dobách hojnosti, které bohužel pominuly, jsem bez dlouhého přemýšlení a kalkulací na návratnost podporoval kreativitu v mém okolí. Radou, povzbuzením i finančně. Nyní jsem v opačné situaci, ale byl bych šťasten, kdybych ten projekt dokázal zaplatit sám a ze svého. Už proto, že není v mé povaze žádat o pomoc a tento krok mě stál nemálo energie a vnitřního přesvědčování, abych ho vůbec učinil.

    Snad je vše nyní už zřejmější a snadněji k pochopení :-)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    To mi připomíná ty legendární Velvie po dvacetikoruně :)
    STILL_PRIMITIVE
    STILL_PRIMITIVE --- ---
    JED: nasranost vubec, nemam proc, jen mi to prijde silne iranocionalne predrazeny a nezajmavy pro lidi co tomu nerozumi, tak me zajimalo co na tom muze bejt tak silene drahy, diky za vysvetleni.
    JED
    JED --- ---
    STILL_PRIMITIVE: Kdy se v tobě bere ta nasranost :-)
    1. S tím procesem evidentně nemáš žádnou osobní zkušenost a tvé argumenty jsou proto trochu zavádějící.
    2. 50000,- je minimální částka na kterou svůj projekt můžeš prostřednictvím HitHit vypsat. Na míň to nejde, zkoušel jsem to.
    Tohle tvé trolení nikam nevede a už na tvé útoky nebudu reagovat. Měj se hezky !-)
    STILL_PRIMITIVE
    STILL_PRIMITIVE --- ---
    JED: ano, kamera co jsem složil já je z bordelu skoro zadarmo, profesionální kamery o kterých píšeš ty se jak jsem psal, vyhazovali před lety, z jejich zbytků jsem poskládal to ty bys asi ty chtěl, chápu výhody technické kamery (naklpěcí přední a zadní standarta), ale to mi nepřijde nezbytné k focení portétů nebo věcí který avizuješ na hit nit... ovšem 50 000,- ??? i 10 000,- bych stěží chápal, v dnešní době 3D fréz... přijde mi to hrozný cenový přestřel... celkově mi to přijde jako iracionální projekt který by měl být jen pro tvou zálibu, nechápu proč např nenabízíš ony snímky o rozměru 50x50cm? myslím že by to pak opravdu bylo zajímavé a přitažlivé pro případně přihazující... když už někdo staví na autentičnosti tvorby - polévání skla emulzí, proč to "nepodrtrne" a rovnou si nepostaví kameru svépomocí když si sám dokáže vybrousit matnici? vždyť kamery a principy jsou stejně staré jako kolodiový proces, stačí pár dubových latí a železných prefabrikátů... např. pro mě 50 000,- šíleně moc peněz... koupit historickou kameru musí být násobně levnější...
    JED
    JED --- ---
    STILL_PRIMITIVE: ano, jsi nepochybně šikovný, dokážeš si lecos udělat a sehnat materiál za hubičku... ale i tak normální smrtelník kameru z tvého odkazu na ty peníze nepořídí. A i kdyby, udělá s ní pár mokrých skleněných desek a rozpadne se mu pod rukama. Řekl bych, že každý vycházíme z jiných zkušeností a dovedností. Měj si svou pravdu. Mě si však o ní nepřesvědčil a nemyslím, že by se mi podařilo přesvědčit tě o té své :-) Tahle diskuze holt zůstane planou ;-)
    JED
    JED --- ---
    STILL_PRIMITIVE: Mimo realitu je tvé tvrzení :-) za 500,- neslepíš ani měch... Dírkovou komoru z papíru na planfilm, bez možnosti naklápět standardy možná. Pro vážnou práci v mokrém kolodiovém procesu je však takové řešení na nic. Hodně štěstí i tobě !-)
    STILL_PRIMITIVE
    STILL_PRIMITIVE --- ---
    JED: podobnou komoru sem postavil za 500,- :D ... přijde mi až nehorázný chtít po někom 50 000,- za svýho koníčka, obzvlášť když si umíš vybrousit tak vekou matnici, kterou seženeš nota bene prefabrikovanou, takovýdle kamery se před opár lety vyhazovali a dodnes možná vyhazujou... i tak hodně štěstí...
    JED
    JED --- ---
    FOTOGRAFICKÁ KAMERA FORMÁTU 50X50 CM PRO AMBROTYPII
    můj projekt na HitHit
    První dětské krůčky a pubertální úlety jsem si odbyl na formátu 13x18,
    dospělosti jsem se dočkal zvládnutím ambrotypie na skle o rozměru 25x25 cm ...
    Nyní dozrál čas, abych s velkou pokorou přistoupil k mistrovskému formátu 50x50 cm.
    Velikost výsledné fotografie, neopakovatelného originálu, je limitována velikostí desky, kterou do fotoaparátu můžete vložit.
    Takto rozměrná kamera však není běžně dostupná a tak nezbývá, než ji postavit.
    Podpořte, prosím, můj projekt na HitHit - přispějte a vyberte si svou odměnu a pozvěte k účasti své přátele - sdílejte.
    Děkuji !-)
    Hithit - Fotografická kamera formátu 50x50 cm pro ambrotypii
    https://www.hithit.com/cs/project/1124/fotograficka-kamera-formatu-50x50-cm-pro-ambrotypii


    FINEART
    FINEART --- ---
    http://analog-mag.cz/eshop/

    Ještě je k dispozici k zakoupení několik posledních čísel časopisu Analog...



    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    FEFERONIE: život mě naučil nepočítat s výstavou poslední 2 dny jejího deklarovaného trvání...
    zkus zavolat na tel. z contacts na jejich webu
    FEFERONIE
    FEFERONIE --- ---
    HYPNOGEN: pozde sakra. sla bych, ale pre 18 pracuju a o vikendu to konci. nevis, jestli 31 vcetne?
    PAN_ILFORD
    PAN_ILFORD --- ---
    HYPNOGEN: Fajná instalace. Dnes jsem tam byl. Dík.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam