Dovolim si repast z pct fora:
Upozornuju, ze se jedna o user review, takze porovnavani nebo zpochybnovani neni relevantni a bude mazano bez varovani. Nadsene vykriky jsou povoleny :)
Mám u sebe grafiky HD5870 (oc 900/5100) a GTX 470 (oc 725/1450/3600), takže je pořádně otestuji a tu lepší si nakonec nechám
Zatím postřehy ve stručnosti:
- GTX470 má jasně lepší obraz, "nešidí" nijak filtrace textur jako HD5870:
http://tinyurl.com/3xg6kor
- s GTX470 dáte GTA4 na plný detail
http://www.abload.de/img/470-gtaiv-full00mj.jpg (i když o chlupy)
- GTX470 OC překonává HD5870 OC snad ve všech DX11 testech, dokonce včetně DX11 Ati dem Ladybug a Mecha. A u dema Mecha je rozdíl velmi znatelný i bez měření frapsem. O nádherném StoneGiant radši ani nemluvit. Podle mě je tedy více DX11 ready.
- Režim AA + Supersample transparentní je na GTX více použitelný, i taková stará hra jako je UT2004 v některých levelech dá HD5870 při 4x supersample zabrat (FPS - pravý horní roh):
http://www.abload.de/img/ut2004-hd5870y35c.jpg
naproti tomu GTX 470 + maximální 32x AA + 8x Supersample:
http://www.abload.de/img/ut2004-gtx470z32z.jpg
= Nvidia hezčí obraz a i s lepším fps. V nových hrách s použitelností HD5870 + 8x/4x supersample ani nepočítejte - Transparentní supersample testy ještě udělám ve více hrách, ale už předem řikám, že to je pro HD5870 fiasko. Má s ním opravdu velké propady, zatímco GTX470 si jej dává levou zadní.
- A nakonec GTX470 svým hlukem naprosto zadupe HD5870 do země
Nebýt hlučnosti GTX470, tak je to jasná volba. Takle je to o kompromisu. O takovém HD5870 skoro ani nevíte, že ho v PC máte. GTX470 dá o sobě vědět i vašemu sousedovi
Anizotropní filtr na HD5870 je prostě horší, metro2033 jsem nezkoušel, nemam ho, ale snad ve všech hrách se dá narazit na ty "bilineární" přechody, zatímco slabá úhlová optimalizace (osmiúhelník) u Nvidie nikde poznat není (kromě teoretického AF testu) a ani si nedokážu představit situaci kde by měla být poznat. Spíš je důležitý mít nastavený ovladače na very-high aby byl full-trilinear filtr. Standardní nastavení je jen high = brilinear, a rozdíl je takový:
HIGH:
http://www.abload.de/img/highj3f7.png
VERY HIGH:
http://www.abload.de/img/veryhighu23u.png
- při veryhigh je použit prostě plný trilinear. A brilinear má na některých površích vliv na obraz, ale né tak rušivý jako "bilinerár" u HD5870. (uvozovky protože to není pravý bilinerar filtr mezi mip-map).
Co se týče kvality obrazu jednoznačně je hezčí obraz na GTX470. kdyžtak mi dej tip. Kde by měl být horší a otestuji to!
Výkon po OC obou karet je v DX9 a DX10 +- to samý, něco sedne víc NV něco ATi, ale v nových DX11 benchmarcích a demech (hlavně ty dema AMD mě celkem dostaly) + Stalker CoP úseky s tesselací je GTX470 rychlejší.
Dále je rychlejší při použití Transparentního AA supersample (který narozdíl od multisamplu vyhlazuje dokonale vše) a kupodivu je na Fermi nějak moc nápadně rychlá i kombinace 32XcoverageAA + 8XSSAA a obraz je fakt luxus. On je sice obraz i luxusní na HD5870 s jejím 8xAA + widetent + supersample, ale je to fakt hodně pomalý. Tohle si ještě vyzkouším, ale třeba i staré UT2004 se v tomto nastavení cuká jak prase, kdežto 32AA+8SSAA na Fermi lítá v UTčku naprosto plynule. Občas se s tím dá hrát i nějaká modernější hra, ale na Crysis - very high + 32XAA zapomeňte Sice obraz je naprosto luxusní, ale fps je velmi daleko od hratelnosti:
http://www.abload.de/img/crysisb3yf.jpg
Výkon je tedy +-stejný, ale ve specialitách jako SSAA vynikající + v DX11. Naproti tomu všemu je tu ale nehorázná spotřeba GTX470 ve 3D + po OC i hluk (bez OC by hluk ještě šel, ale na výkonu je to poznat také) a to hluk občas extrémní! To je jediný ale celkem pádný důvod si nechat radeona, o něm fakt nevíš že ho máš v bedně!
EDIT: Karty jsou stále testovány s ovladači Catalyst 10.4 WHQL, a GeForce 197.55 WHQL. Obě čistý systém - nechci nechat nic náhodě. Obě karty nějaký ten pátek budu mít