DRAGON: jenomže ta optimalizace, nebo resp. spíš neoptimalizace je to, co je pro hraní her nakonec to nejdůležitější. Ostatně není to tak dávno, co tady proběhl vcelku pěknej článek od bývalýho vývojáře nVidie, kde popisoval naprostou realitu dnešních her, kdy ovladače vlastně de facto fixují zcela zásadní chyby nově vydanejch her.
No a teď si představ, jak to asi bude vypadat, když hra je vyvíjená primárně pro AMD, který tudíž dostává zdrojáky her se značným předstihem (a naopak, samozřejmě).
Navíc, pokud se budeme bavit o AAA titulech, vždycky je to buď nVidie, na který to běhá po vydání slušně, nebo AMD, a to zhruba v poměru 50:50.
Hrubej výkon v syntetických testech je ti na dvě věci, ten si můžeš namazat na chleba. Tebe zajímá, jak ti poběží tvoje oblíbená hra, ne 3D Mark.
Za další, pokud budeš mít gsync monitor, asi nebudeš chtít šetřit a kupovat AMD kartu s podobným výkonem. Takže se vracíme zpátky na začátek k tomu, co jsem psal níže - nelze říct, že AMD karta s určitým hrubým výkonem je za výrazně nižší cenu, než její ekvivalent u nV. Vždycky musíš zohlednit více faktorů.
Long story short, pokud tvůj kamarád tvrdí, že AMD ti nabídne srovnatelný výkon za poloviční cenu než nVidie, tak mele z hladu a smrdí mu z vočí.