• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HNIZDOnVIDIA - grafické karty, technologie, aplikace, hry
    LSDMASACRE
    LSDMASACRE --- ---
    Jsem nečekal až takovou nedostupnost. 5 karet na alze a čau? :D prej 250 ks týdně říkal Staněk. Takže 245 kusů rozebráno ve skladu. FE verze byla pro ČR prý jen jedna. :))
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    HNIZDO: jsem si myslel ze to zaplni ten gap kolem 25-30k co tam NV vytvorila. Ale nymyslim si ze 8-10gb bude v nasledujících 3letech v necem limitní.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    NVIDIA 'teases' GeForce RTX 3080 with 20GB memory - VideoCardz.com
    https://videocardz.com/newz/nvidia-teases-geforce-rtx-3080-with-20gb-memory
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    TUHO: Tak za dob renderingu kdyz jsem se tim zivil tak svatej gral byl AMD dvousocketova platforma se dvema Opterony kazdej po dvou jadrech, Nakonec jsem vlastnil jen Opteron 920, ale na vode pretocenej mi vydrzel az ke core 2 architekture :) Kazdopadne pointa je, ze rendering se krásne skáluje na více jader, procesoru i farem, protoze je to proste brute force vypocet s minimem optimalizaci.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    TUHO: V případě Adobe to rozhodně neni problém HW :))

    Kdybych měl komp jenom na práci, protože hry taky hraju, tak bych asi Ryzen řešil víc. Ale renderuju přes GPU a CPU v podstatě "jenom" počítá fyziku a simulace, kterejch moc nedělám.
    TUHO
    TUHO --- ---
    FRK_R23: nj, ja mel celej profesni zivot taky intel, ale ryzen do toho hodil vidle :) kazdopadne ja to docela vytezim pri renderingu a tam naklada intelu slusne. 3d grafici v mym okoli na nej prechazej celkem casto a ten boost vykonu si teda nemuzou vynachvalit.
    ale chapu, ze ve hrach a obtizneji multithreadingovejch aplikacich to muze vypadat jinak. v podstate jedina aplikace, kdy ryzen tesim na max je rendering ve vrayi. jinak dost casto brecim (after fx, particlove a dynamicke simulace) nad tim, ze vsechny jadra jedou treba na 30 procent...
    ale nejaem moc schopnej posoudit, do jaky miry je to problem amd, problem softu nebo problem celkove toho jednotlivyho tasku (obtizny rozdeleni do jednotlivych vypocetnich vlaken)
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    HNIZDO: Indeed I am :))

    No já mám taky intel a to pro mě hraní ani nebyl primární účel. Primární u mě byla práce a stejně (ačkoli má ryzen v blenderu dost zajímavý výsledky) jsem si teda vybral vyzkoušenej intel (i9-9700K) :)

    Co se mě týká, tak intel+nvidia je ta cesta :)
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    FRK_R23: you must be new here :) ale vazne, tvrdim se ryzeny se na hry nehodi a i levny intel je lepsi nez levne AMD. Natoz cpu vhodna pro tyto nove GPU. Dokonce se nejedna pouze o ten slavny vykon na jadro, je to dano architekturou.
    Neni vylouceno ze ryzen treti generace hlavni problemy chipletoveho reseni odstrani, ale zatim pro to nic nesvedci.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    HNIZDO: Co přesně celou dobu o AMD tvrdíš? Jsem to asi nestih .)
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    ELECTRICKOTA: ano, ted se ukazalo dost bolestne co celou dobu tvrdim.
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    HNIZDO: Jo taky jsem teď řešil jestli má smysl přejít na AMD, a strašně paradoxně mi vyšel Intel levnější a herně vykonejsi
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    HNIZDO: :-D
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    LAUNCHER: ale prosim, jak si racte prat: RAYTRACING PYCO
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    HNIZDO: Potrebujeme hry s narocnejsi grafikou. Jinak mi ted nedava upgrade z TI uplne smysl, kdyz mam monitor 43" 4k 60fps.

    Ale myslim, ze to prijde. Vzhledem k prichazejici nove generaci konzoli.

    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    NVIDIA GeForce RTX 3080 with AMD Ryzen 3900XT vs. Intel Core i9-10900K | TechPowerUp
    https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-3080-amd-3900-xt-vs-intel-10900k/

    porovnani amd a intel. jak se dalo cekat, majitelum ryzenu a 2k setupu ted ryzeny zatracene zkysnou.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    RTX 3080 a škálování výkonu s propustností PCIe | Svět hardware
    https://www.svethardware.cz/rtx-3080-a-skalovani-vykonu-s-propustnosti-pcie/53096

    3 vs 4 16 linek
    zero effect
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    RTX bez DSLL

    4k native
    3080 vs 2080 88-93%
    3080 vs 2080Ti 34-65%
    vypoctena 3090 vs 2080Ti 66-73%
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    NVIDIA GeForce RTX 3080 Founders Edition Review Roundup - VideoCardz.com
    https://videocardz.com/newz/nvidia-geforce-rtx-3080-founders-edition-review-roundup

    Takze dle TPU

    3080 je o 50-85% rychlejsi nez 2080, prumer 68%
    3080 je o 21-44% rychljsi nez 2080Ti, prumer 32%

    pokud bude 3090 o 20% rychlejsi nez 3080, pak
    3090 je o 45-67% rychlejsi nez 2080Ti, prumer 59%
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    NVIDIA rozděluje GA102 RTX 3080 a 3090 do třech kvalitativních úrovní | Svět hardware
    https://www.svethardware.cz/...-rozdeluje-ga102-rtx-3080-a-3090-do-trech-kvalitativnich-urovni/53080

    Sama NVIDIA ale využívá tři výše uvedené třídy, kde do Bin 0 patří fungující, ale jinak nejslabší čipy a do Bin 2 pak ty nejlepší. A dozvídáme se, že z hlediska zastoupení, a tedy i pravděpodobnosti zařazení čipů do některé ze skupin je to 30 %, 60 % a 10 % pro Bin 0, Bin 1 a Bin 2.

    To vypadá vcelku dobře a pozitivně ve prospěch použitého výrobního procesu a AIB partneři očekávají, že tato čísla se budou časem zlepšovat, čili bude ubývat počet čipů v Bin 0 a naopak přibývat těch lepších.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    NVIDIA to Acquire Arm for $40 Billion - VideoCardz.com
    https://videocardz.com/press-release/nvidia-to-acquire-arm-for-40-billion

    Jensen Huang připouští výrobu procesorů ARM značky NVIDIA | Svět hardware
    https://www.svethardware.cz/jensen-huang-pripousti-vyrobu-procesoru-arm-znacky-nvidia/53081

    NVIDIA má sama přirozeně velký zájem vlastnit Arm, díky němuž se bude moci v podstatě vyrovnat firmám Intel a AMD v tom ohledu, že bude mít vlastní CPU i GPU technologie. Doposud nijak zvlášť nevadilo, že NVIDIA vlastní CPU platformu nemá, ale to už neplatí. AMD i Intel se chystají velice úzce provázat svá CPU a GPU pomocí vlastních vysokorychlostních rozhraní, která se uplatní zvláště v HPC a superpočítačích. To se projevilo i tak, že zatímco AMD a Intel už pomalu vstupují do superpočítačové éry Exascale a chystají stavbu strojů s výkonem alespoň 1 ExaFLOPS, sama NVIDIA, která dosud měla přední pozice v žebříčku TOP500 velice dobře obsazené, nic takového zatím neplánuje, respektive o tom nevíme.

    NVIDIA ale koná a nejdříve akvizovala společnost Mellanox, která vyrábí právě i síťová řešení pro superpočítače a nyní je velice příhodně k mání i firma Arm, na jejíž architektuře běží i dnešní nejvýkonnější superpočítač světa, japonský Fugaku. Není tak třeba nic dalšího zkoumat, abychom pochopili motivaci NVIDIE získat Arm i za cenu 40 miliard dolarů, které z velké části zaplatí pomocí vlastního podílu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam