• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HNIZDOnVIDIA - grafické karty, technologie, aplikace, hry
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    NVIDIA releases its CPU, GPU and DPU datacenter 2020-2025 roadmap - VideoCardz.com
    https://videocardz.com/newz/nvidia-releases-its-cpu-gpu-and-dpu-datacenter-2020-2025-roadmap
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Chip shortage shows no signs of abating, may drag into 2022 | Ars Technica
    https://arstechnica.com/tech-policy/2021/04/global-chip-shortage-may-drag-into-2022/

    az zas nekdo bude krafat o toaletnim papiru za komousu... videl jsem kone blejt, hada chcat, zabu pesti do kamene busit, i letadlo couvat (https://www.wheeltug.com/ je tam dukaz, na jedne fotce tam jsem), ale to co se deje dneska jsem jeste nevidel.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Nvidia povolila GPU Passthrough na grafikách GeForce - Cnews.cz
    https://www.cnews.cz/nvidia-povolila-gpu-passthrough-na-grafikach-geforce-muzete-hrat-pod-windows-ve-virtualu/

    podrobneji v cestine
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    IKARI: není to tak horký :D Ale je fakt že mi korektní odraz párkrát zachránil kejhák, a ne není to vono bez RT, SSR má svoje jasny omezení a zejména hodně glitchuje, hned to vidíš, ale prvně musíš zkusit to lepší abys nechtěl zpátky ;)
    IKARI
    IKARI --- ---
    MCKIDNEY: lol :D takovehle vyuziti RT me teda nenapadlo

    ... jednou RT bude nutnost pro kazdeho, ale imho to tahle generace GPU jeste neni
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    IKARI: Nejde o kvalitu,ale o existenci. Pamatuiji si horsi cheaty na koukani skrze zdi, nez mas ted odrazy v BF5.

    Ta diskuze o vykonu je fajn, ale 1/2 NV je porad vice nez dost pro novou generaci gameplay skrze GPU a pripomina mi to "physx" based gameplay :D
    IKARI
    IKARI --- ---
    ELECTRICKOTA: ja teda BF5 nehral ... ale ted koukam na comparison video a ty screen space reflexe mi prijdou "good enough" ... RT teda je samozrejme lepsi, ale normalni clovek nebude obchazet vylohy a kaluze a prohlizet si odrazy :D a pokud vim, tak v BF5 mas zapeceny svetlo, takze zase GI pomoci RT ti nepomuze ani zdaleka tolik, jako v tom Cyberpunku, kde ti slunce putuje po obloze

    Battlefield V - Ray Tracing On vs Off / Frame Rate Test - Rotterdam Map Graphics Comparison
    https://www.youtube.com/watch?v=mRH0ug7GOlc&ab_channel=Cycu1


    snad jedina hra, kde me SS reflexe vyslovene urazely a kde jsem si rikal, ze to nutne potrebuje RT je MS Flight Sim, kde ti napriklad ramy oken "uziraji" reflexe pobrezi na vode ... a nebo:
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    IKARI: Není no, tam je to hodně vidět uznávám, ale chybějící odrazy v BF5 si všimneš hodně rychle, ale musíš to nejdřív viděl s těmi odrazy a to je problém když někomu řekneš že za takovou prkotinu v dnešní době vyplázneš 20k
    IKARI
    IKARI --- ---
    ELECTRICKOTA: ale to je presne pohled nas nadsencu :D pak mas jeste spoustu lidi, kteri nemaji tak "trenovane oko" a treba si nevsimnou, ze to je jenom SS reflexe a ne RT odraz

    LAUNCHER: CP mozna ... ale to je hra, ktera svym prostredim RT primo nahrava - open world mesto se spoustou svetelnych zdroju (svetelne tabule, neony...), takova neni kazda hra, ze jo
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    IKARI: Za me teda ty rozdíly v Control, CP2077 jsou velky, a i v ty první hře BF5 kde jsou jen odrazy si neumím představit to hrát s vypnutými efekty, vypadá to podstatně hůř a díky DLSS i tak mám stabilních 140fps. Metro Exodus to samé, a tam je to projev o tom že vše vypadá přirozeně a ně tak vynuceně, - hrozně moc se těším na Full RT s plně globálním GI i odrazy, ta hra bude vypadat neskutečně. Je fakt že si další hry nevybavuju, ale taky nehraju všechno ;) Btw ještě Minecraft vypadá epic, ale ta hra jde kompletně mimo mě :D
    Zbytek souhlasím že je takový meh, ale těch her raketově přibývá a to i na konzolích, budoucnost je v RT, a i vývojáři se s tím musí naučit pracovat a umět to optimalizovat, je to pro ně zcela nový vědní obor a tedy se můžeme těšit na epic věci až to budou mít v rukou.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    IKARI: Nezmenil tohle trosku CP2077? Nevim, ptam se.
    IKARI
    IKARI --- ---
    ELECTRICKOTA: pro me je taky RT revolucni ... ale z my zkusenosti to vylepseni, ktere prinasi je dneska jeste pod "rozeznavaci schopnost" bezneho cloveka - ten ti ve vetsine pripadu rekne, ze to vypada "trochu jinak", pokud vubec hraje nejakou hru, ktera mu RT dovoli ... imho je dneska RT ve hrach hlavne pro nadsence a jako reklamni gimmick :D
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    IKARI: Tipuji, ze RT musel byt v AMD nejmene pro konzole. Aby si to mohli dat do specifikaci jako "take mame".
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    IKARI: lidi co nedocení RT nerozumím, ale chápu že je to technika která není úplně lehce k pochopení. Já jako člověk co dělával 3D grafiku pro architekty to dokážu docenit neskutečně, je to zlatý grál a jediná možná cesta za fotorealismem v realtimu.
    IKARI
    IKARI --- ---
    ELECTRICKOTA: prave v dnesni dobe GPU zoufalstvi je prodaj nehlede na to co :D ... a mimo to, jsou jeste spousty lidi, co RT jeste uplne nedoceni (mozna meli naopak pustit tuhle generaci ven jeste bez RT)
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    HNIZDO: njn vsadit na rasterizaci v dnesni dobe hold nebyl dobrej napad, tyhle karty meli prijit pred dvema lety, ne ted. Tyhle divny rozhodnutí z minulosti ATi neopustilo ani AMD do dnešní doby, škoda. Nejpomalejší RTX 3060Ti v testu je rychlejší jak jejich High-end...
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Cyberpunk 2077: Ray Tracing on AMD GPUs Benchmarked! | KitGuru
    https://www.kitguru.net/gaming/dominic-moass/cyberpunk-2077-ray-tracing-on-amd-gpus-benchmarked/

    dle predchozich odhadu - propad s Rt je u AMD zhruba dvojnasobny nez u nvidie
    A5A
    A5A --- ---
    NELLI: A kde se zadařilo pořídit?
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    PRAASHEK: Jo ja taky necekal takovej omrd
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam