• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HNIZDOnVIDIA - grafické karty, technologie, aplikace, hry
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Dame trosku historie? :-)

    Celebrating GeForce 256
    https://www.youtube.com/watch?v=eVNvSaNFRfA
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Red Dead Redemption PC Is Out on October 29 - System Requirements, NVIDIA DLSS Frame Generation Confirmed
    https://wccftech.com/red-dead-redemption-pc-is-out-on-october-29-system-requirements-nvidia-dlss-frame-generation-confirmed/

    jinými slovy, první red dead red remake 29 října! doufám že to nedopadne jak těch několik posledních. oznámeno kromě obligátního DLSS i HDR...
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Ten upgrade na 2 bude zajimavy. Kdyz to udelali naposledy, tak to apple vykoupil cele a udelal z toho svoji Pro radu. Pak se proces zlepsil a lidi dostali lepsi kousky za mene pozdeji.

    Co je zajimave je jak moc dopredu se to musi objednat.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    ENDER: Velikost wafer ma vliv pouze na yield a design. Cena je kalkulace velikosti samotneho chipu - protoze dobra plocha waferu neni rovnomerna. Pokud si dobre pamatuji, tak cim dale od stredu tim castejso jsou poruchy.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    ENDER: Bohužel. Nás se tady týká GPU - a nvidia pravidelně využívá maximální plochu, kterou jí umožňují výrobní procesy, navíc paměti budou pořád dražší a bude jí víc. Bude to drahý
    ENDER
    ENDER --- ---
    HNIZDO: A neni velikost wafferu porad stejna, jen se na ni vejde vice chipu jak jsou mensi?
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    TSMC testuje 2nm proces, bude ale o 50 % dražší než 3nm výroba | Svět hardware
    https://www.svethardware.cz/tsmc-testuje-2nm-proces-bude-ale-o-50-drazsi-nez-3nm-vyroba/61210

    Novinka ale nebude vůbec levná. Proslýchá se totiž, že cena jednoho waferu vyráběného pomocí 2nm technologie by měla stoupnout o 50 %, tedy z dnešních 20 tisíc USD na 30 tisíc USD. Pro zajímavost, 4nm a 5nm výroba stojí cca 15 tisíc USD na wafer a před 10 lety se vyrábělo 28nm technologií, kdy jeden wafer vyšel na pouhých 3000 USD.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    https://videocardz.com/driver/nvidia-geforce-game-ready-565-90

    *** RTX HDR *** už funguje na dual monitorech, vyzkoušeno, nutno aktualizovat i nvidia app
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    NVIDIA GeForce RTX 5090 & RTX 5080 Graphics Cards To Debut At CES 2025: 14-Layer PCB, Single 12V-2x6 Power, PCIe 5.0 & DP 2.1a Support
    https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-5090-5080-launch-ces-2025-14-layer-pcb-12v-2x6-pcie-5-0-dp-2-1a/

    512bit 32GB 600W pro 5090, 400W 5080
    3 plošné spoje pro různé účely, 3D design (FE edice, jak to budou mit ostatni se nevi)

    cenu 5090 pokud se potvrdi 32GB/512 memory soukromne odhaduju na 60k basic modely, 80k premium, muze to byt i horsi
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    GeForce RTX 4070 kvůli změně pamětí zpomalila až o 4 %. A ještě za ní zaplatíte víc - Cnews.cz
    https://www.cnews.cz/clanky/geforce-rtx-4070-kvuli-zmene-pameti-zpomalila-az-o-4-a-jeste-za-ni-zaplatite-vic/?

    V průměru má GeForce RTX 4070 s GDDR6 (proti původní GDDR6X) v těchto třech hrách výkon o 4 % horší v rozlišení 1080p, kde byl rozdíl největší. To je poněkud proti obecnému předpokladu, že snížení paměťové propustnosti se nejvíce projeví naopak ve vysokých rozlišeních. Podle HWU v těch ale zřejmě je limitem spíše výpočetní výkon (alespoň u těchto her). V rozlišení 1440p už pro model s pamětí GDDR6 vychází zhoršení jen o 3 % a v rozlišení 4K jenom o 2 %.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Když jsem u AI, tenhle počin od Google mě dostal:

    DOOM Recreated Entirely By AI - Google GameNGen - The Future of GameDev or Just More AI Hype?
    https://youtu.be/IWEmKCcL5mI?si=2ka8ziea8WNFQCbH
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ELECTRICKOTA: Kromě již napsaného bych ještě vypíchl pokrok v AI, kde chips navržené s vyšším podílem AI a s chytřejšími AI modely, budou patrně efektivnější.
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    LAUNCHER: no co vim tak se vymysli jiny tvary gate, ale problem je hlavne qvantove tunelovani v tehle rozmerech, nez ze se to neda fyzikalne vytvorit.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ELECTRICKOTA: Reálné současné velikosti a výhled do 2027. Nevyznám se v tom, brát pls s rezervou, ale Google říká že teoretická min velikost gate snad 5nm? Se zbytkem Tvého postu ale souhlas.

    3 nm process - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/3_nm_process

    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    HNIZDO: njn, spotřeba musí být vyšší když už jsme na fyzikální hranici velikosti hradla, takže teď už jen víc vrstev, multi-chipy, nebo obří monolitický - vše ale stojí watty navíc.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Tak je to zase jinak. GeForce RTX 5000 prý už brzy se spotřebami 350 W a 550 W | Svět hardware
    https://www.svethardware.cz/tak-je-to-zase-jinak-geforce-rtx-5000-pry-uz-brzy-se-spotrebami-350-w-a-550-w/61112

    /wccftech rumor
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Nvidia v ukončeném čtvrtletí potvrdila dominantní postavení. Ke hvězdám letí tržby i zisk – Živě.cz
    https://www.zive.cz/clanky/nvidia-v-ukoncenem-ctvrtleti-potvrdila-dominantni-postaveni-ke-hvezdam-leti-trzby-i-zisk/sc-3-a-229901/default.aspx

    Nejdůležitější, největší, nejhodnotnější atd. tech společnost na světě. Lídr v oblasti vývoje čipů pro datová centra, grafiku a umělou inteligenci.

    Firma potvrdila dominantní postavení v oboru, reportuje značný nárůst čistého zisku o 168 % na 16,95 miliardy dolarů z předešlých 6,74 miliardy dolarů. Nvidia tak překonala očekávání analytiků, kteří predikovali zisk 14,95 miliardy dolarů.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Once Human pridalo experimentalne DX12, DLSS3+Framegen+DLSuperResolution

    Vyzkousel jsem a vsechno fungovalo par hodin primo skvele, nez se to raflo tak ze jsem musel dat power off, z event vieweru jsem se pak po rebootu dozvedel ze ovladac byl uspesne obnoven, jak Fiala uz. Takze vopatrne.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Nvidia is ditching dedicated G-Sync modules to push back against FreeSync’s ubiquity | Ars Technica
    https://arstechnica.com/gaming/2024/08/nvidia-is-ditching-dedicated-g-sync-modules-to-push-back-against-freesyncs-ubiquity/

    Nvidia ve spolupraci s Mediatekem zabuduje feature set dedikovanych gsync modulu do chipsetu mediateku pouzitych v nadchazejicich modelech highend hernich monitoru
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    TRAGED: PASIVNÍ?!

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam