• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HNIZDOnVIDIA - grafické karty, technologie, aplikace, hry
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    OTAVA: Jestli myslis Zhaoxin, tak to je VIA. Prachy se do VIA lejou stale a nikdy to k nicemu nebylo, aktualni hejl je "Shanghai Municipal Government", protoze opravnene obavy z USA vs China.

    Zhaoxin - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Zhaoxin
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    A ty cinani co maji licencovany ZEN ?
    Via by mohla kdyby do toho nekdo nalil prachy.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    OTAVA: VIA se nepocita, protoze nepocita (dost rychle).
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    LAUNCHER: ale kolego .....

    List of x86 manufacturers - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_x86_manufacturers
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    LAUNCHER: windows mi jedou taky rychleji ve virtualboxu než standardní instalace, IMO je brzdí rozpoznávání hw a jejich ovladačů...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Koukaje se na Strix Halo, vidim jediny problem v x86 - licencni uzavrenost. ARM muze delat ~ kdo chce za drobny poplatek. x86 nam delaji jen dva vyrobci, Intel jako majitel, AMD z historickych duvodu, that's it. Ale technicka nevyhoda x86 proti ARM neni, stejne jako tam neni nejaka technicka vyhoda. Vyhledove zvitezi ARM, proste protoze se jich vyrabi nasobky proti x86. Lito mi to nebude, vic konkurence mezi vyrobci CPU, lepe pro me.

    Druha vec teda je, ze koncept klasickeho desktop PC se srandovnimi DIMM se prezil. Nevim jestli je reseni CAMM nebo proste soldered RAM. Ale zrovna u Strix Halo se CAMM zkousel, nefungovalo jim to - tak bych na to moc nesazel.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Proto se MS orientuje na ARM jako plán B. x86/64 už závisí prakticky jen na zlepšení výrobního procesu ale sám nepřináší vůbec nic. Podle mně x68 postupně zmizí a zůstanou jen hromady různých armů.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    LAUNCHER: jako když roky ta architektura bojuje s teplotou a spotřebou a je to hlavní výtka Apple, napříč power pc i intel. Tak co si ty borci co tohle rozhodují, myslí, že z toho ještě vymáčknou.

    Japonský výrobci litografických strojů na tom byli podobně, měli zainvestováno a iterovali osvědčenou technologii. Přišlo ASML a využilo jinou technologie, který pro japosnko firmu byl riskantní a drahý. Pak se ukázalo, že ta riskantní technologie má velký výhody ve výrobně, množství výstupu a dá se lépe rozvíjet. // byl o tom jeden díl Asianometry
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    RUDOLF: Jeste mnohem hur. Ty PC CPU jsou uz proti konkurenci tak zoufale pomale, ze je obcas Windows rychlejsi ve virtualni stroji na Apple Silicon, nez nativne na x86.

    https://www.tomshardware.com/pc-components/cpus/virtualized-windows-11-test-shows-apples-m5-destroying-intel-and-amds-best-in-single-core-benchmark-chinese-enthusiast-pits-ryzen-9-9950x3d-and-core-i9-14900ks-against-apples-latest-soc
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    LAUNCHER: PC je demokracie, Apple Čína. Časem přijdeš na to, že firma která se snaží inovovat a designuje svůj HW, OS i SW se dostane dál než zpatlanina která musí podporovat různý i obskurní architektury atd. Podle me smrt PC je stejnej důvod, proč byli MacBooky před Apple sillicon hrozný shit. Intel a AMD s x86/amd64 už nejsou vhodná architektura. A překlad SW ekosystému do ARM, aj. je straně riskantní. Je těžký takovou věc obrátit. Stane se to dřív u linux než u windows.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    HNIZDO: Na jedne strane to Nvidia, TSMC a dalsim "vitezum" preji.

    Na druhe strane jsou desktop PC tak moc v haji jako nepamatuji, srovnej v libovolnem smeru Apple Studio vs libovolne desktop PC, nepocitaje prave GPU od Nvidia. Apple M5 je o parnik dale nez PC CPU, pameti uplne jinde, Thunderbolt mnozstvim u rychlosti uplne jinde.

    Pripadne Apple Macbook vs libovolny windows laptop, opet nepocitaje stroje s laptop 5090.

    Domnivam se, ze za to muze prave monopol Nvidia u GPU a AMD u desktop CPU, apatie firemnich odberatelu Windows laptopu atd.

    Pratele, jestli to takhle pujde dal, tak to nedopadne dobre...
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Nvidia letí na měsíc. Jako první firma v historii má hodnotu přes 5 bilionů dolarů - Cnews.cz
    https://www.cnews.cz/clanky/nvidia-leti-na-mesic-jako-prvni-firma-v-historii-ma-hodnotu-pres-5-bilionu-dolaru/
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    RUDOLF: ha, tak elgato camlink pro umí 4x4k jen při 30Hz. A na té PCI páteři nemůže být nvme, protože přijde o pásmo.

    https://help.elgato.com/hc/en-us/articles/360059496591-Cam-Link-Pro-Technical-Specifications
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Jako na streaming single 4k/60hz je lepší Mac a pokud člověk potřebuje víc 4k/60hz vstupů, tak taková capture card musí být připojená k páteři s pořádným bandwidth. A to už plní jen PC s capture card připojenou na tu páteř s 16x a ve větší chassis nebo nějaký dedicated zařízení za hrozný prachy.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    LAUNCHER: no, ale na tohle chceš malou tichou krabičku;-) navíc Nvidia encoding je implementovaný na jiný pipeline než rendering, takže je vyukonstně jedno. Jediný důvod streamu přes druhé PC, že ti tam běží nějaký tlustý klient jako OBS. A pak asi potřebuješ encoding. Nebo si pořídíš elgato. Moje staré HD60x posílám přes MacBook a OBS. A celý to chcípne na tom, že mám malý upstream na 4k;-)

    Usecase nevymyslím. Jediný co mě napadlo byli chasis na víc GPU, v minulosti pro mining dnes pro AI. Ale podle mě je lepší si počkat na offering od nvidia, na ten jejich edge compute pomocí Nvidia power station nebo jak se to jmenuje. Spark je too small.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    HNIZDO: No nejdriv jsem nam tim kroutil hlavou, ale pokud to ma plnotucny 4k/60 encode, tak to vyuziti mit bude. Napr pokud se streamuje z jednoho PC A pomoci druheho PC. Prosim pripadne me opravte/doplnte me, zajimaly by me i dalsi prakticke use-cases tehle ITX hereze :-))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DEFECT | Extended Gameplay Reveal Trailer
    https://www.youtube.com/watch?v=O0d9sqm5LX0
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    HNIZDO:

    Bonsai Diorama Demo | NVIDIA RTX Unreal Engine 5.6.1
    https://youtu.be/3qyoaqAxe9E?si=JEms-AwkYr7yiPxM
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    NVIDIA Shows DLSS 4, Path Tracing, and RTX Mega Geometry with New Downloadable Bonsai Diorama Demo
    https://wccftech.com/nvidia-shows-dlss4-path-tracing-rtx-mega-geometry-new-downloadable-demo/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam