• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JARDAKŽonglérská galerie (foto/video) - nothing is impossible
    žonglérská galerie
    rozbalit záhlaví
    _T_
    _T_ --- ---
    SLAUGHTER: rozsiril, roszsiril...uz delam podprumerne vice veci!:)
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    _T_: jéé, tos druhý co mi to připoměl. Nedávno jsem viděl podobný princip v gymnastice, kdy hovořili o číňanech kteří prvek na nářadí udělají na 100%, nebo z nářadí slítnou. S kontaktem je to stejný. Když to nenecháš slítnout, stěží načteš jaká má být dráha na těle. Zachraňovat jej je podobné jako chtít po poi by stočila směr namísto bych se podřídil její trajektorii. Jakmile nástroj ožije má svůj život a nezbývá se než podrobit se tomu, co jsme dali do pohybu. To má veliké přesahy... Co se týče točení, tak celkový dojem je pak tragický...
    Další věc co nemám rád je rozdělování tyče na kontakt a bezkontakt. Ideální tyč má parametry jako poi. Cokoli delšího je jen substituce chybějící techniky. Nedávno jsem chtěl sepsat příručku ohledně kontaktů.
    Já si tě pamatuji jako poiera, Rozšířil jsi repertoár Vráno?
    _T_
    _T_ --- ---
    SLAUGHTER: jeste dodnes si pamatuju jak si rikal ze kdyz se trenuje kontakt tak kdyz hracka pada (z kontaktu) tak ji nechytame....
    zajimavy ze si pamatuju jen tohle a neridim se tim:)
    ale vytocenej z tebe nejsem.)
    SSTTAANNAA
    SSTTAANNAA --- ---
    SLAUGHTER:
    však právě... ty jsi mluvil o sobě a R0C3S3K to přijal jako obecné označení (viz. postavička z knížky)
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    R0C3S3K: Ja jej zažil jako průměrnou točku (ale to je hodně dlouhá doba). Těší mě, že je tak vytočenej.
    R0C3S3K: jo stejně jako já :-)
    SSTTAANNAA: nevím co tím myslíš... mě tak říkaj doma.
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    SSTTAANNAA
    SSTTAANNAA --- ---
    se mi líbí, jak najednou Pitrýsek získal úplně jiný význam, než původně "Zlej Petr" zamýšlel:-)
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    SLAUGHTER: problem je v tom, ze richiie je mozna legenda co toho spoustu udelala, ale my novacci ho uz zname jen jako pitriska z internetu, co se nabourava lidem do accountu a vypravi pribehy,,;)
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    SLAUGHTER: je videt, ze téčko neznas, tomu nejakej bartos nesaha ani po kotniky, on sam muze vyucovat a vyucuje a pitrisci by si radi zaplatili jeho;)
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    _T_: To já nevím, co učí lepší žongléři. A co by na tom mělo být vyjímečné? V podstatě nic. Vyjímečnost je jen v rozdílu mezi slyšet slova a realizovat. Ale víš co, neposlouchej mě, zaplať si za nějaký ukrutně drahý workshop zahraniční žoglérský hvězdy a možná to bude mít lepší dopad než slova nejakého Pitrýska na nyxu :-).

    R0C3S3K: já Richeeho točit viděl mnohokrát a je to břídil co celý čas točí jen vlnu :-)...
    _T_
    _T_ --- ---
    SLAUGHTER: mas pravdu ale nerek bych ze tento postup je necim vyjmecnej..v podstate kazdy lepsi zongler tohle uci
    SPARENA_MARENA
    SPARENA_MARENA --- ---
    Letní Letná 7 let zpátky. Já se vždycky snažil pracovat s hudbou. Až jsem to začal dělat tak, že si vymýšlím choreografie trik po triku, vteřinu po vteřině. Každá performance na tuhle píseň bude vždy stejná, ale zároveň nikdy na žádnou jinou píseň (stejná)
    Mara_Bleed it out_Final
    https://www.youtube.com/watch?v=3mQV_FZdbGM
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    R1CH4RD: to nikdo netvrdil, ja te nikdy zonglovat a ni tocit nevidel, jednou jsem te videl nekde se obejvit a nekomu jsi tam vysvetloval svou meditacni teorii;)
    R1CH4RD
    R1CH4RD --- ---
    R0C3S3K: Ja, ze neumim tezke triky? ;D
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    JIRI_CZEK: to byl jen Pokus;)
    JIRI_CZEK
    JIRI_CZEK --- ---
    R0C3S3K: jak že jsi nenatočil žádný flowarts video?
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    R0C3S3K: jak už jsem řekl lidé přichází na stejné koncepty nezávisle na sobě často v podobný čas. Jednomu se s tím podaří prorazit, druhému ne. Taktéž se ale také velmi často stává, že někdo vykrade koncept druhého a prodává ho jako svoji ideu. Taktéž ti, co svoji dobu předběhli mají smůlu. To jsem viděl u mnohých. Můj dobrý kamarád například přišel na to, že ideální úchyt pro poi je volný úchyt (viz kulatý tvar, který se již běžně užívá). A zcela jistě nebyl jediný. To bylo někdy kolem roku 2000. Většina lidí jeho ideu ignorovala a užívala poutka. Pak po letech příšel někdo jiný a lidi jej začali napodobovat. Doma není nikdo prorokem a na některý koncepty lidé nejsou připraveni a musí se čekat na vhodný čas.
    Umět se prodat je jiný druh umění než točení a samo, že je ideální když někdo umí oboje. Obvykle však lidé umí více prvé, anebo druhé.
    Je dobré si uvědomit, že vývoj žonglu jde ruku v ruce s vývojem technologií. Před deseti lety byly omezenější informační kanály a co teprve před 20ti, 30ti atd... A ti, co prorazili pracovali i na své sebepresentaci. Můžeš být sebelepší, či kreativnější, ale bez internetů a propagace jsi jako mrtvola. Psak jde o to, zda chceš žonglovat, či uznání...

    Svět žonglování je svět triků (tech-juggling, tech-poi), což je jako zaměření se na rytmus a ignorování melodie, což považuji za nešťastné. Nemíním tím vykašlat se na rytmus na úkor melodie. Dominance rytmu je stejná nuda jako dominance melodie.
    Byť Tě možná svým přístupem Richee vysírá, tak já s ním souhlasím (a ve své době také udělal pro točky velmi mnoho). Já například začínal své tréningy půl hodinovým pilováním dvoubeatové vlny.

    Smyslem videa není dělat promo, či art, ale vytvořit učební materiál. Mám zkušenost, že bez hračky se žongléři cítí jako nazí...

    Pokud nebudu pryč, tak Brno navštívím...

    A ať tu nejsou jen řeči, tak toto jsem náhodou objevil
    Club juggling | Juggle Wiki | FANDOM powered by Wikia
    http://juggle.wikia.com/wiki/Club_juggling
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    SLAUGHTER: tak ono pokud te uznavaji lidi, kteri jsou prukopniky toceni jako takoveho (a oni jsou, ne ze by se to "o nich rikalo") a dalsi svetove spicky, tak to uz by o tve kvalite melo ponekud vypovidat, nepredpokladam ze by takovi lide obdivovali nekoho na zaklade vyhypovaneho yt marketingu;) jinak samozrejme chapou jak to myslis,,,

    clovek by mel neustale opakovat i ty jednodussi veci, protoze tim se styl cizeluje, ale zaroven mi to trochu zavani pristupem richeeho v tom smyslu, ze si pak vazne muzes sudlat jeden trik, protoze ho muzes v meditaci sudlat donekonecna a porad na nem bude neco zlepsovat

    nektery lidi budou zapsany jako legendy i dlouho po tom, co to aktivne zabali, zrovna treba nick woolsey o kterym mluvis;),,, je to zivouci legenda, diky ktery jsou poiky dneska tam kde jsou, kazdej, kdo toci poikama to vi,,, dneska je kazdopadne spis prumernej spinner, s dokonalou technikou toho, co dela,,, doporucuju tenhle rozhovor https://www.youtube.com/watch?v=gWGsbXVGD3Y ,,, na flowarts je fakt skvely to, ze nouma, co jeste pred rokem nic moc neumel, te za rok bude valcovat;)

    idea vyzvy je zajimava:) ja jeste nenatocil v zivote zadny flowarts video, ale neco uz se rysuje, tak to treba pak zkusim i bez tech hracek;)

    btw pojd na Brno juggling convention;)
    https://www.facebook.com/events/765189053691952/
    RENDOLF
    RENDOLF --- ---
    SLAUGHTER: to je pěkná myšlenka, schválně to vyzkouším..
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    VÝZVA

    Hodně žonglérů řeší masky a kostýmy. Ale co pohybový projev jako takový?
    Natoč na video jak žonglíš, hážeš, točíš s jakoukoli hračkou dle své preference a následně natoč stejné kombo s tím rozdílem, že budeš bez hračky, za kterou by se tvůj člověk schoval. Cílem je zjistit, jak je takové představení bez pomůcky dívatelné, co je na něm zajímavého a jaké obsahuje sdělení. Bylo by zajímavé je zde i umístnit a poslechnout si feedback.


    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    R0C3S3K: mno je pravda, že jsem toho za poslední dobu moc neviděl. V podstatě neznám ani jednoho, jen vím, že jsou oba pohybově nadaní. Co mě zaujalo? O Vojtovi vím ještě jako o "malém chlapci", kterému bylo závistivými hlasy komunity vytýkáno, že kopíruje Nika Woolseyiho (což nemohu potvrdit, ni vyvrátit, protože jsem se poi nikdy příliš nezabýval). Když jsem Vojtu viděl, už tehdy se vymykal. Když jsem ho videl poprvé už tehdy točil líp jak většina lidí. U Tomáše me podobně jako u Kuzzmy (také jedna vykopávka co někde zmizela) mě zaujal vývoj. Poprvé jsem ho viděl točit jako úplného tragéda a nakonec z toho hovna upletl bič. Pokud je tak monotónní jak tvrdíš (nevídám se s ním), je to jeho škoda.

    Lidskost je velmi důležitá. To nepopírám. Jejich lidskost však nemohu posoudit a je nutno brát v ohled jejich osobní historii (nemáme stejné startovní podmínky). Tak dobře ani jednoho neznám. Ale mám zkušenost, že i ten největší debil má pro své chování své důvody (a taky uznávám, že z oka v oko jsem k takovým lidem méně tolerantní).
    Vím že Vojta dělá i nějaký ten festival a za to klobouk dolů. Ni jednoho se však nezastávám, ni na jednoho neplivu. Jestli to však vypadá, že někoho stavím na piedestal, či na někoho nadávám, tak si nerozumíme anebo se zle vyjadřuji a v takovém případě se omlouvám. Jen tvrdím, že stále vidím orientaci na technickou náročnost triků a malý důraz na celkový projev (IMHO vlastně všichni aktivní co znám. Slovo většina tam dávám z důvodu víry, že někdo peci musí existovat.). Mám-li užít příměr tak většinu toček zajímají ozdoby na vánočním stromku, ale nějako zapoměli obdivovat vánoční stromek jako takový.

    Co se týče uznání, tak to pro mě argument není, protože to je věc sebepresentace a toho je módní, nikoli toho, co kdo umí (za mě byly nejhstější hyperloopy a izolace, pak přišly do módy antispiny atd.).
    Já nebyl nikdy celosvětově uznávaný a co to znamená? Byl jsem prvním o kom vím, že začal floorworky s kontaktní tyčí (které jsem si začal vymýšlet před 12ti lety). Nikdo je tehdy nedělal. Začal jsem zkoušet užití nohou a dnes jsou tyto techniky ještě dál než jsem dohlédl atd. Nyní tyto techniky vídávám dělat mnohé, kteří je zvou svým kombem, natáčí návody byť to sami neumí. Mohou jim dávat svá jména, či si na ně lepit registrační známky, ale kreativní proces spjatý s jejich vznikem mi nikdo nesebere. Lidé stále vymýšlí stejné věci nezávisle na sobě. Dovolím si však tvrdit, že jejich provedení je tragické (i u těch co jsou uznávaní) porovnám-li je však s mými nahrávkami z roku 2007 které jsem objvil. Všichni dělají trik, leč jeho provedení pokulhává a namísto by jej vyleštili do lesku, který by zasloužil se hned učí další, byť pořádně neumí ni ten první. Neměl bych s tím problém, kdyby je dělali alespoň pořádně. Mrzí mě jen to lajdáctví a ignorace faktu, že nejde o trik, ale o pochopení principů práce. Uznání hoří stejně dlouho jako plamen tvé hračky. Jakmile pohasne, jméno i tvář se z paměti pomalu vytratí.
    Můj postoj možná vysvětlí následující cvičení.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam