• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JARDAKŽonglérská galerie (foto/video) - nothing is impossible
    žonglérská galerie
    rozbalit záhlaví
    _T_
    _T_ --- ---
    SLAUGHTER: mas pravdu ale nerek bych ze tento postup je necim vyjmecnej..v podstate kazdy lepsi zongler tohle uci
    RENDOLF
    RENDOLF --- ---
    SLAUGHTER: to je pěkná myšlenka, schválně to vyzkouším..
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    VÝZVA

    Hodně žonglérů řeší masky a kostýmy. Ale co pohybový projev jako takový?
    Natoč na video jak žonglíš, hážeš, točíš s jakoukoli hračkou dle své preference a následně natoč stejné kombo s tím rozdílem, že budeš bez hračky, za kterou by se tvůj člověk schoval. Cílem je zjistit, jak je takové představení bez pomůcky dívatelné, co je na něm zajímavého a jaké obsahuje sdělení. Bylo by zajímavé je zde i umístnit a poslechnout si feedback.


    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    R0C3S3K: mno je pravda, že jsem toho za poslední dobu moc neviděl. V podstatě neznám ani jednoho, jen vím, že jsou oba pohybově nadaní. Co mě zaujalo? O Vojtovi vím ještě jako o "malém chlapci", kterému bylo závistivými hlasy komunity vytýkáno, že kopíruje Nika Woolseyiho (což nemohu potvrdit, ni vyvrátit, protože jsem se poi nikdy příliš nezabýval). Když jsem Vojtu viděl, už tehdy se vymykal. Když jsem ho videl poprvé už tehdy točil líp jak většina lidí. U Tomáše me podobně jako u Kuzzmy (také jedna vykopávka co někde zmizela) mě zaujal vývoj. Poprvé jsem ho viděl točit jako úplného tragéda a nakonec z toho hovna upletl bič. Pokud je tak monotónní jak tvrdíš (nevídám se s ním), je to jeho škoda.

    Lidskost je velmi důležitá. To nepopírám. Jejich lidskost však nemohu posoudit a je nutno brát v ohled jejich osobní historii (nemáme stejné startovní podmínky). Tak dobře ani jednoho neznám. Ale mám zkušenost, že i ten největší debil má pro své chování své důvody (a taky uznávám, že z oka v oko jsem k takovým lidem méně tolerantní).
    Vím že Vojta dělá i nějaký ten festival a za to klobouk dolů. Ni jednoho se však nezastávám, ni na jednoho neplivu. Jestli to však vypadá, že někoho stavím na piedestal, či na někoho nadávám, tak si nerozumíme anebo se zle vyjadřuji a v takovém případě se omlouvám. Jen tvrdím, že stále vidím orientaci na technickou náročnost triků a malý důraz na celkový projev (IMHO vlastně všichni aktivní co znám. Slovo většina tam dávám z důvodu víry, že někdo peci musí existovat.). Mám-li užít příměr tak většinu toček zajímají ozdoby na vánočním stromku, ale nějako zapoměli obdivovat vánoční stromek jako takový.

    Co se týče uznání, tak to pro mě argument není, protože to je věc sebepresentace a toho je módní, nikoli toho, co kdo umí (za mě byly nejhstější hyperloopy a izolace, pak přišly do módy antispiny atd.).
    Já nebyl nikdy celosvětově uznávaný a co to znamená? Byl jsem prvním o kom vím, že začal floorworky s kontaktní tyčí (které jsem si začal vymýšlet před 12ti lety). Nikdo je tehdy nedělal. Začal jsem zkoušet užití nohou a dnes jsou tyto techniky ještě dál než jsem dohlédl atd. Nyní tyto techniky vídávám dělat mnohé, kteří je zvou svým kombem, natáčí návody byť to sami neumí. Mohou jim dávat svá jména, či si na ně lepit registrační známky, ale kreativní proces spjatý s jejich vznikem mi nikdo nesebere. Lidé stále vymýšlí stejné věci nezávisle na sobě. Dovolím si však tvrdit, že jejich provedení je tragické (i u těch co jsou uznávaní) porovnám-li je však s mými nahrávkami z roku 2007 které jsem objvil. Všichni dělají trik, leč jeho provedení pokulhává a namísto by jej vyleštili do lesku, který by zasloužil se hned učí další, byť pořádně neumí ni ten první. Neměl bych s tím problém, kdyby je dělali alespoň pořádně. Mrzí mě jen to lajdáctví a ignorace faktu, že nejde o trik, ale o pochopení principů práce. Uznání hoří stejně dlouho jako plamen tvé hračky. Jakmile pohasne, jméno i tvář se z paměti pomalu vytratí.
    Můj postoj možná vysvětlí následující cvičení.
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    SLAUGHTER: hele to je zvlastni, to jsi asi moc lidi v CR nevidel, zrovna Bartos opravdu toci poslednich pet let uplne to same, to za prve, to co u Vojty oznacujes za afekt, to je prave podle me prave ta dynamika, Bartos tohle vystoupeni na tuhle skladbu zatoci uplne stejne na jakoukoliv jinou, je jedno, jestl ije pomala, nebo rychla, ten afekt nakonec vidim v tom, jak v momente, kdy se sbiha rytmus do breaku sebou cukne, coz je asi tak jedina dynamika toho toceni,,, ale souhlasim, ze pohyb tam teda je, obcas udela piruetu;)

    Vojta je dneska clovek, kterej je uznavanej po celym svete a vicemene to jeho kombo imponuje globalni poi komunite, Bartose znaj lokalove, co jezdi na komercni festak Pyroterry a uprimen nechapu, co te na celkovy jeho prezentaci tak zaujalo;)

    navic Vojta je jeste ke svymu skillu super clovek
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    SPARENA_MARENA: Neřešil jsem vystoupení jako takové, ale to co se označuje jako plynulost. MOžná to byl špatný příklad, ale neneašel jsem video, které jsem hledal. Ale měl jsem za to, že se v žongl komunitě zná každý s každým. A taky budu možná znít jako namyšlenec, ale žel jsem viděl na živo jen jedno jediné žongl vystoupení, které se mi líbilo a to byl Mr Om. Všechny ostatní byly jen samoúčelné masturbace bez hlavy a paty...
    K plynulosti: Většina lidí se soustředí na to "udělat trik". Ale plynulost je projevem koordinovaného pohybu. Je to důležité, protože jakýkoli pohyb, který vyprodukujeme (i pohyb hračky) je produktem pohybu těla. Dokud si žongléři neuvědomí, že to není hračka, ale tělo se kterým pracují, nikam se nerozvinou. Většinou se učí triky a nechápou základní principy pohybu. Nejde o to co dělám, ale jak to dělám. Mohu ti postavit barák stejně jako jakýkoli zedník, ale žít bys v něm nechtěl.

    Důvodem tebou zmiňované ztráty pozornosti jsou dvě:
    1. Stále stejná dynamika. Ale to je prolém většiny toček. Žel téměř každá točka řeší kostým a make up na úkor točení samotného. Sláva za každou vyjímku.
    2. Vojta i Tomáš mají obrovský pohybový dar, ale u performance je důležité bys měl co říct. Pohyb je realizací vnímaného. Pokud nevíš co slyšíš, anebo co říkáš, tak jsou z toho "prázdné řeči" což je nuda, která se maskuje plamínky, či světélky.



    SPARENA_MARENA
    SPARENA_MARENA --- ---
    SLAUGHTER: ja asi budu znit namyslene, ale me to teda nudilo... priserna hudba, nic extra hustyho, vyraz v obliceji hruza a az moc se opakuje... V pulce videa uz jsem mel asi jen 40 procent pozornosti
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    SLAUGHTER: tohohle picuse sem nedavej, i kdyby tocil jak chris kelly, je to egocentrickej nouma;)
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    A tady se hýbe i Vojta (jen na můj vkus má moc toček příliš veliký afekt v pohybu. ALe to je věc vkusu)....
    Vojta Stolbenko - Polná v plamenech 2015
    https://www.youtube.com/watch?v=2d3gwhstNXc
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    R0C3S3K: On má ale Richie pravdu. To co ti říká usnadňuje točení. Ale ať nekecám, tak přislibuji video z roku 2007 natočené cca po 2-3 letech točení. Třeba to něco málo osvětlí.
    Hele, tady Tom má co se poi týče slušný náběh na to, co je to pohyb (i když je to starý a ne nejlepší video)...
    Tomáš Poi Bartoš - Polná v plamenech 2015
    https://www.youtube.com/watch?v=kV4JweUjYN0&t=39s
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    R1CH4RD: ja se obavam, richarde, ze tady navzajem bojujem s vetrnejma mlejnama, ty zastavas nazor, ze staci meditovat ve vlne a je to gro cely veci, ja ten nazor nezastavam, kazdopadne tohle je galerie a uz jsem to tu OT kecama zasypal dost.) tak hezky trenujte, kluci a cau nekde venku;)
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    R1CH4RD: dobre, blby video;) tady je imo dost slusnej pohyb
    The Future Is Now - Visual poi vid
    https://www.youtube.com/watch?v=5-xLDVILtMY

    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    kdyz se pak podivas na posledni veci od vojty stolbenka, tak to je pro me super balanc mezi technikou a pohybem, proste narez;)
    https://www.facebook.com/vojta.stolbenko/posts/10208812415542337
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    SLAUGHTER: prirozenej pohyb je plynuly, ladny, nauceny a nejakym zpusobem sebejisty

    treba tehle typek ma pomerne vysokou technickou vyspelost, ale prave ta flow je dost prkenna, pri prechodech je to dost videt, roviny haprujou, je nejistej
    https://www.facebook.com/arik.brood/posts/291802587988786
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    R0C3S3K: jestli myslíš žongl, tak ani ne, čas mám vyplněný jinými aktivitami. Teď s tím o5 koketuji, jako se substituční činností. Teď jsem párkrát něco zkusil s tyčí a stále kupodivu dávám co jsem dával (byť s menší jistotou). Tělo má fascinující paměť.

    Chápu tvůj postoj a rozumím tomu co říkáš. To, že někdo kroutí prdelkou během točení je pro mě stejně zajímavý jako hustopřísný ultratěžký neohrabaně vyhlížející triky. To je pro mě taky nuda, protože to nemá ducha, jen náročnost. To bychom mohli obdivovat taky to, kdo dovede chodit nejkomplikovanějším způsobem. Leč základní pravidlo funkčnosti zní KIS (keep it simple).
    Důvod tvého postoje k tancování souvisí s tím, že většina žonglérů(ek) se hýbe aby to vypadalo cool bez ohledu na vnímání pohybu. A to u mě není flow, natož tanec. U tance tak jak jej chápu forma vzniká z obsahu jeho vnímání.

    Dva dotazy - nikdo z žongl. komunity mi zatím nevysvětlil, co je to ten styl? Jo a co míníš přirozeným pohybem?

    Ano pro bojová umění ti stačí pár věcí, stejně jako u točení. Mě stačilo vědět, že se tyč může otáčet, rolovat v horizontále a vertikále a pak už jsem jen kombinoval a dělal co jsem dělal. Přijde mi IMHO dehonestující hovořit o tricích a kombách alt o je moje cesta.

    Možná ale že jsme ve špatném auditku. Nerad bych, by byl někdo znechucen, že z galerie děláme diskuzi.
    _T_
    _T_ --- ---
    myslim ze presne jak pise roces flow je balanc mnoha veci...a taky myslim ze se kdybychom videli ruzny videa tak se schodnem kde flow je a kde neni
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    SLAUGHTER: ja tvy argumenty beru, nicmene bych nesrovnaval praci s mecem a flowarts,,, zrovna u japonskyho mece je to tak jak rikas, protoze to ma byt naprosto efektivni a pro to, co potrebujes, ti staci drilovat defakto jen par veci,,, pokud mam byt OT, idealni flow je pro me jistej balanc, prirozenej pohyb a jista technicka vyspelost, tahle kombinace pak vytvari unikatni styl,,, pokud nekdo prkenne stoji a jen trikuje, tecu z toho uplne stejne, jako kdyz se nekdo snazi svoje dva triky okorenit tancnima pohybama a ve finale to spis pusobi smesne, protoze se krouti jako baletka a dela u toho dva triky,,, jako s vlnou a motylkem muzes tancovat jak chces, pokud nejsi pekne kozata buchta, u ktery je to jedno, tak na tebe fakt cumet nebudu;) jinak je fajn vedet, ze jeste zijes, trenujes?:)
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    R0C3S3K: Chápu že to byl žert, ale pro ty, co jim to nedochází je to právě naopak. Technická vyspělost nepovstává na tricích. Mám tu zkušenost, že žongující se schovávají za hračkami, by nebylo vidět jak se hýbou. Přesto mají pohyb rádi, ale místo sebe ukazují hračku. Má-li to být o hračce, doporučuji loutkové divadlo, či černé divadlo, kde není manipulátor vidět a neruší neohrabaným pohybem celkový dojem z představení.

    Když se omezíš čistě na pohyb těla, pochopiš i pohyb hračky - ta se sama o sobě nehýbe,(a když ji rozhýbeš, její možnosti mají výrazný limit). Uvedeš-li ji v pohyb, pak jde jen o to, nakolik znáš možnosti svého těla a hračky. Pak už neexistují triky, jen možnosti pohybu.

    Flow začíná od nejjednodušších pohybů. Viz japonská práce s mečem. Do zblbnutí dělají jeden sek dokud není jak má být. Čím je komplikovanější pohyb hračky, tím méně možností máš manévrovat s tělem a naopak.
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    i kdyz netancuje, rekl bych, ze to ma dobrou flow;)
    Visual Juggling 1.0 - Cyrille Humen - 2-3 Balls Part 6-19
    https://vimeo.com/58663857
    R1CH4RD
    R1CH4RD --- ---
    R0C3S3K: Ale no tak ;) ..
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    R1CH4RD: ciste toceni, to znamena, ze ten clovek nema dostatecnou technickou vyspelost, tak se to snazi dohnat "tancovanim"?:)
    R1CH4RD
    R1CH4RD --- ---
    R0C3S3K: To je ta komplikovanejsi cesta, kdyz se snazis dostat k "flow" z te druhe technicke strany, je to tech-tech spinning, cisty tech. Protikladem je ciste toceni, kde se naopak snazis dostak k "flow" odbouranim tech veci ie. tancovani.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam