• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    4 hlasy od 4 respondentů

    rozbalit záhlaví
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JOHNY_SMRZ: pokud chces jakkoli manipulovat s kouskama (otacet trysky atd), tak to samozrejme musis mit jako samostatny bloky. Problem nastane, pokud to budes chtit po narazu "rozpadnout" na kousky.

    Doporucuju to udelat tak, ze si instancnes kopie jednotlivych grafickych / fyzikalnich kousku, priradis jim nejakou jednoduchou (nebo predem pripravenou) kolizi, spawnes je na miste hlavniho modelu a ten schovas.
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Dik za info. A jeste spis logickej dotaz. Je dobry napad mit ridici pivot ktery bude mit vsechny prvky kluzaku jako potomky? A pak pri narazu udelat nejaky unparent tak aby se to "rozskocilo" ?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JOHNY_SMRZ: v update na fyziku nesahej, rozbijis tim synchronizaci. Vsechna fyzika (tj aplikace sily atd) musi byt ve fixedupdate (v update si treba nastavuj flagy podle inputu, ale veskery add force / torque musi byt v tiku fyziky.)

    Tim se ti to vyrazne zlepsi, porad teda to bude takove... vachrlate, jako konenckoncu kazda impulse based fyzika, ale aspon trochu to fungovat bude.

    Rigidbody to nechej celou dobu (jinak by sis musel pocitat i kolize), ale klidne natvrdo ve fixed update blokuj jakykoli torque / rychlost, ktera se ti nehodi - vznaseni se pocitej raycastem nad terenem jako pruzinu (tj cim bliz budes kolizi, tim vic tlac nahoru), kdyz to dobre nastavis, bude se ti to chovat i pseudorealisticky, zrychleni / brzdeni jako tlak dopredu / dozadu, ale hlavne si hlidej rotaci. Physx neni prilis stabilni ani v pripade opravdu jednoduche sceny, ale vetsinou to jde uhlidat rotacnim / smerovym dragem.
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    SHIGORBIRDMAN: delam to v update()
    budiz takze je lepsi to kompletne ovladat sam a fyziku pouze simulovat (pocitat si sam zjednodusene tak aby to sedelo)? A v pripade ze dojde ke kolizi tak svoje rizeni vypnout a nahodit rigidbody (napadlo me ze v pripade narazu vetsi silou nez "bezpecnou" se vznasedlo rozpadne na dily a ty se uz budou samovolne ridit fyzikou (proste fancy bouracka)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JOHNY_SMRZ: vitej ve svete ultra "presneho" physixu uzasne implementovaneho v unity :)

    Jestli chces, aby objekt ignoroval gravitaci, tak mu ji ani nezapinej / kompletne si ho rid sam.

    Nicmene co me napada jako prvni mozny velky problem, kde na nej tou silou pusobis? mysleno ve skriptu - pokud to delas kdekoli jinde nez ve fixedupdate, rikas si o problem
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    zdravicko. Chtel jsem se zeptat jak je to v unity s gravitaci pro rigidbody. Mam objekt ktery ma mass 1 a pomoci scriptu na nej pusobim silou v Y ose. Logicky mi prijde ze pokud na nej budu pusobit silou 9.87 tak by se nemel pohybovat ale uleti mi nekam do vesmiru. aby byl vyrovnany 5ak na nej musim pusobit silou zhruba 8 coz mi nesedi k zadnemu nastaveni. Pouzivam defaultni nastaveni .
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    BYDK: Ja vim, jak to chce prodavat, to je posledni 3 roky stejny, proto rikam, ze to neni uplne ztracenej pripad.

    Kdyz neco o unity, uz se konecne zmohli na ten svuj slibovanej GUI editor aspon v nejaky bete nebo porad nic? Jinak jsem ted zazmal, ze slavny Shagun pouzival gui, ktery my jsme kdysi odepsali jako pomaly, az ani nevim, jestli je to primo unity, nebo nejaky kram z asset storu, ale je to teda pekne hnusny a vubec se jim to k ty jejich nalesteny bide (hratelnost) nehodi.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    aspon to tu nehnije
    BYDK
    BYDK --- ---
    RUTHAN: Tak vesmes chci rici. Ze se rozhodnul svuj engiene pouzit na visualizace interieru a pro projektanty a architekty. Je to jeho volba a ty kluky studentsky, ktery chteli udelat hricku jsem mu dohodil ja. :) Dulezite na tom bylo propojeni fyziky a dalsich veci, ktere tam doposud nebyli. Takze to byl urcite krok dopredu.

    Ps: klidne to smazte. Vicemne se bavime o "konkurencnim" ceskem enginu :)
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    BYDK: Tak tohle mi ukazoval osobne pred 3 mesici, tohle je prakticky to nejednodusi co se da udelat ve 3D auticka na rovny silnici a na PC, kde neni nutny nic optimilizovat, protoze je vykonu je nekonecno.

    Jako on je bezesporu velmi schopnej a moc se toho nauci, kdyz chce vsechno delam sam, ale uz je to tak 10 let cesta do pekel.. kdyby delal jinde, neco jinyho, tak bychom si treba i neco na cem delal mohli jednou zahrat a bude to neco jinyho, nez studentska blbustka nize.
    KOZZENA
    KOZZENA --- ---
    Ahoj, hledáme programátora s citem pro grafiku. Plný či poloviční úvazek, práce možná z domova. Máme od klienta zajímavý dvouletý projekt v Unity 3D a potřebujem nového člena. Díky. Pište na: info@interactstyle.cz [ OFFERING WORKNABÍZÍM PRÁCI: Hledá se programátor s citem pro grafiku, firma vyhrála potenciál roku 2010 a dělá detekci pohybu / Kdekoliv. Ideálně Ostrava, Praha, Plzeň, Frýdek-Místek ]
    BYDK
    BYDK --- ---
    RUTHAN: Samoucelena onanie. :D Jo, tak trochu mas docela pravdu. Ja mu hodne veril a verim. JE to podle meho nazoru jeden z nejlepsich lidi v teto oblasti.
    Na Unity delam ted a doufam, ze Fibix dosahne taky nejake pouzitelnejsi urovne. V posledni dobe na tom byla delana jedna gamesa. JEji vyvoj se odehraval v minulem roce.

    Motordead GDS 2012 Trailer - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=EXynR9LJ_9I


    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    Reaguju na jeden pekne vousatej prispevek, ale dlouho jsem tady nebyl.

    BYDK: Erik je hlavne hrozna drbna (=ukecanej, nikoho jinyho s 400 kontaktama v messagerech fakt neznam). Fotit jsme byli, k v ty dobe, zadny fibix nebyl a videl jsem jen asi 3 kratky prezentacni videa z jeho enginu, ale kdovijak me to nenadchlo, ani se v tom dobu, nic dalsiho neresil, ze bych k tomu chtel zdrojaky, nebo neco zkouset, protoze to byl jen renderem, ty dobe jsem resil jiny veci. A pak prislo UDK a nasledne Unity, pak uz me nic jinyho nezajimavalo.

    Jak jsem psal, furt mu rikam, nebud blbej pis, pluginy do Unity, ale ne on chce vlastni engin, ze je podle me v dnesni dobe, samoucelna onanie.. snad vsichni se o to snazili zfailovali (snad az na to Rusaka v Unigine, ktery to pry hoden dlouho patlal sam..), nastesti to nema jen na hry, aby to musi drzet tolik up to date.
    PAN_X
    PAN_X --- ---
    btw zajmaly by me vase zkusenosti s integrovanym lightmappingem beast - pouzivate nebo radsi pouzivate vray/mentalray nebo neco jinyho?
    PAN_X
    PAN_X --- ---
    zdravim neporadil by mi prosim nekdo?
    mam problem s lightmappingem - cela mistnost je vpohode az na tohle:
    http://pan-iks.com/work/bad-shadow.jpg
    pouzil sem jako sekundarni integrator pathtracer - trochu se mi to podarilo to vylepsit "zabitim" pocitace na 4h ale verim v lepsi reseni
    diky
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    pokad neplati moje licence z trojky na basic verze droida a ios, tak je mi dost k hovnu...
    navic co jsem koukal na betu, tak me fakt nijak nenadchla
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    Jj, dostal jsem mail. Ted jeste zkontrolovat, jestli moje licence plati a na tuhle novou verzi nebo jestli mam smolika :P.
    LIRO
    LIRO --- ---
    Ahoj,
    jen aby to tu nehnilo. Určitě už to všichni víte, ale je venku Unity4.
    LIRO
    LIRO --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Díky za info, alespoň mám nějakou představu o času a ceně. Rozpady byl jen příklad, nemusel by tam být a docela by se dali vyřešit nějakou animací, nebo zobrazením jiného modelu.

    Každopádně nabídka platí dál, prozatím se nikdo neozval.

    Do Storu se juknu, to mi nenapadlo, díky za info. Každopádně raději dám přednost, že dám prachy někomu tady, než Hongovy z Uruguaye.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SHIGORBIRDMAN: no dyt jo :) proto to taky pisu :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Dost mozna to co potrebujes uz davno nekdo udelal, doporucoval bych zagooglit nebo lepe podivat se do asset storu unity a bud to free stahnout, nebo za par dolaru koupit
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Tak tam neni moc co resit, natahnes do sceny kameru, natahnes do sceny model a prida se gui, to co popisujes, se da udelat max za hodinu dve, komplikovanejsi zacnou byt az veci jako "Popřípadě by bylo jednoduché menu kde by se spouštěli různé akce, rozpad, změna varianty, zvýraznění části modelu atd." ktere uz to muzou zkomplikovat na tolik, ze to muze byt i den a vice prace, protoze uz to bude vyzadovat nejakou definici casti modelu atd.

    Mit cas, tak ti to klidne za par stovek udelam, ale ted nemam cas ani chut poustet se do cehokoli dalsiho, byt takhle maleho.
    LIRO
    LIRO --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Jak jsme psal, flash engine jsem zkoušel a nevyhovovali mi protože buďto nezvládali větší modely, nebo na ně tvůrci kašlou a neaktualizujou podle nového zdrojového software a u Autodesku je to pak hodně komplikované. V rámci subscription mám soft každej rok novej a když bych nemohl za rok, půl roku fungovat a čekat až nějakej Amír rozhodne, že zapracuje novou verzi, tak je to špatně.

    To mi je jasné a zas taková překážka to není. Modely můžu vkládat dle potřeby a pak udělat výstup, to co od někoho z Vás koupím, bude sloužit jako šablona, do který se to bude vkládat. Při tom množství co plánuju, to zas takovej problém nebude. každopádně, prohlížeč modelů, jako takovej by se mi líbil víc a rád si v tom nechám poradit.


    SHIGORBIRDMAN: Pro tablety to neřeším, když to tam půjde, bude to bonus navíc.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    LIRO: na galaxytabu budes muset buildovat prohlizec jako appku ;)
    LIRO
    LIRO --- ---
    SIRLOON: 50Mb model je sranda, mám tu kousky která maj o dvě nuly víc ;). Taková spalovací komora tubokotle má v inventoru 150M a když jí šoupnu do maxe na mashe tak to jde řádově jinam ;).
    Jako uživateli tabletu mi jsou uživatelé tabletů putna, 90% lidí bude odborná veřejnost u který se vybavení předpokládá.

    PS.: Na svém starém GalaxyTabu modely v řádech 10-20 Mb otevírám běžně a bez větších obtíží. 30-50Mb bude mít max 5-10% modelů a větší tam dávat kvůli době stahování a obsazení místa na serveru nejspíš nebudu.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    LIRO: nejaky flashovy engine by byl mozna i o neco lepsi, nez unity. Nicmene co se tyce unity, je ti jasne, ze ten model bude muset byt embeddovany bud primo v unity appletu, nebo zbuildovany do package (na coz je treba unity pro)? tj pokud budes chtit modely vymenit, nebude to jen uplne jednoduche nahrani noveho souboru na web (unity neumi runtime importovat modely, musi je mit predchroustane editorem, nebo potreujes vlastni plugin).


    SIRLOON: napadlo te, ze na tabletu unity webapplet nepustis? :)
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    LIRO: 50MB model? a premyslel si treba o lidech co budou na tabletech? :)
    LIRO
    LIRO --- ---
    SIRLOON: Tak mi to přišlo jako nejlepší, když mi navrhneš něco co bude snadno zobrazitelné ve většině prohlížečích (Nejhůř s takovým dointalováním pluginu jako má unity), s možností prohlížet modely od pár kylo po pár desítek megabajtů. Tak budu rád. Dělám poměrně dlouho ve flashi a Zkoušel jsme různý věci, jako:
    Papervision - Jakmile má model přes 2-3 mega je prakticky nepoužitelnej a pekelně se seká.
    flare3d - Neumí pracovat s novejma verzema MAXe
    atd pak jsem to vzdal. Ale jestli mi zaručíš že to bude dobře šlapat i s 50Mb. modelem a bude se to dát snadno používat, tak jak jsem psal. Nebo ještě líp, jako prohlížečka modelů, tak sem s tím.
    Musí to zpracovávat, přímo modely z maxe, nebo něčeho s hlavou a patou (fbx atd.) abych se nemusel patlat s každým modelem jako to je při přípravě obj a podobných. V tomhle se mi líbilo Unity, vlastní editor, natáhneš modely, materiály a textury si to natáhne s modelem, maximálně pár drobných úprav a model může frčet do světa.

    Každopádně ničemu se nebráním.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    LIRO: tim unity ses si jistej?
    LIRO
    LIRO --- ---
    Ahoj lidi,
    dost možná to sem nebude patřit, ale potřeboval bych v Unity udělat jednu vychytávku na náš web.
    Jsem grafik, udělám si klidně model zmrzlýho hovna kometě, ale programování mi moc neříká, teda říká, ale patlal bych se s tím tejden a stejně by to nedělalo co bych chtěl.

    Potřebuju udělat scénu se statickou kamerou, před kterou by se do prostoru umísťovali modely, který chci zobrazit. Myší, šipkama a buttonkama by se s těmi modely otáčelo, zoomovalo. Popřípadě by bylo jednoduché menu kde by se spouštěli různé akce, rozpad, změna varianty, zvýraznění části modelu atd.. Na tom co by to mělo všechno umět se domluvíme potom.
    Nechci to zadarmo, je to normální komerční projekt a je mi jasný, že s tím nějakej čas strávíte. Scénu můžu dodat, i když je to to nejmenší a jako základní model poslouží krychle. Systém musí být takový, abych si v tom mohl měnit modely dle libosti a funkcionalita zůstane zachována.

    Vím že pro Vás profíky je to primitivní záležitost, ale jestli máte zájem si přivydělat, tak prosím do pošty orientační cenu a nějakou referenci. Předem moc díky a budu se těšit na spolupráci.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SIRLOON: hele ja se za to nestydim :) nez sem presel na luu tak sem v nem psal jednoduchy appky a stacil mi. ale to uz je taky 5 let zpatky, ted uz bych sahl po c#
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam