• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    4 hlasy od 4 respondentů

    rozbalit záhlaví
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    SHIGORBIRDMAN: z toho si nic nedelej, to se stava na vetsine projektu. pak zjistis ze si vetsinu veci musis napsat sam.
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Počkej, až ti projekt naroste do stádia co deset minut lagování, to crash. Potom to bude láska až za hrob.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Tak dnes Unity zase miluju.... za tu dementni polofunkcni serializaci bych fakt zabijel :/
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JOHNY_SMRZ: bude o malinko mensi - obalka a presnost ;)
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    No takhle, osobne bych rad mel kolizni boxy na kazde casti (nebude jich tolik, proste 2x motor, trup tak na 3 casti - neco jako kerbal space program) a kdyz se to unparentne tak tomu jeste muzu pridat nejakou energii "vybuchu" takze se to rozskoci.... kdyz se udela ten kolizni model dostatecne presne (bude o malicko mensi nez mesh objektu) tak se to imho nebude navzajem mlatit....
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: ano, kinematicke subobjekty by asi sly, akorat to znamena nutnost mit uz na nich rigidbodies, cili to musi byt kolizni bloky, ktere se navzajem neprekryvaji (nebo si hrat s fyzikalnima layerama), a pak bys zazil chvile zabavy, kdybys to zase lepil dohromady :)

    Mit auticko a trosky auticka a prepinat mezi nima mi prijde jako vyrazne lepsi a jednodussi reseni (samozrejme neinstancovat a destroyovat furt dokola, ale drzet si to v pooolu)
    BYDK
    BYDK --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Covece, me by se vic libil ten unparent. Ale otazka je, jak se to po tom unparentu bude chovat. Protoze on preda energii celku a po unparentu ziskaji objekty tu hybnou silu vsechny totoznou. Takze to nebude uplne realny rozpad po dopadu.

    JInac musim vyzkouset to s tim parentenim a rigidbody. Ale myslim, ze childreen muzes mit jako Kinematic, aby letali rovnou s objektem a nepusobyla na ne fyzika a po dopadu je unparentnes a nahodis jim isKinematic na false a rozpad pojede pekne i bez tech Jointu. :D

    To instancovani se mi zda jako nejhorsi varianta. :)
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    SHIGORBIRDMAN: dik, reseni se shovanim a nagenerovanim instance je dobrej napad. Ovsem pak budu muset zmensit kolizni box vznasedla. nataceni trysek zatim resit asi nebudu.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    pokud udelas jenom "unparent" a nebude mit kazdy kousek vlastni kolizi / rigid body, tak ti to nepomuze.
    a pokud by mel kazdy kousek vlastni kolizi a rigidbody, tak to musis mit dohromady polepene jointama, coz je pro "normalni stav" zbytecne (navic jointy nedrzi stoprocentne pevne, takze se ti to bude kejklat atd).
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JOHNY_SMRZ: pokud chces jakkoli manipulovat s kouskama (otacet trysky atd), tak to samozrejme musis mit jako samostatny bloky. Problem nastane, pokud to budes chtit po narazu "rozpadnout" na kousky.

    Doporucuju to udelat tak, ze si instancnes kopie jednotlivych grafickych / fyzikalnich kousku, priradis jim nejakou jednoduchou (nebo predem pripravenou) kolizi, spawnes je na miste hlavniho modelu a ten schovas.
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Dik za info. A jeste spis logickej dotaz. Je dobry napad mit ridici pivot ktery bude mit vsechny prvky kluzaku jako potomky? A pak pri narazu udelat nejaky unparent tak aby se to "rozskocilo" ?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JOHNY_SMRZ: v update na fyziku nesahej, rozbijis tim synchronizaci. Vsechna fyzika (tj aplikace sily atd) musi byt ve fixedupdate (v update si treba nastavuj flagy podle inputu, ale veskery add force / torque musi byt v tiku fyziky.)

    Tim se ti to vyrazne zlepsi, porad teda to bude takove... vachrlate, jako konenckoncu kazda impulse based fyzika, ale aspon trochu to fungovat bude.

    Rigidbody to nechej celou dobu (jinak by sis musel pocitat i kolize), ale klidne natvrdo ve fixed update blokuj jakykoli torque / rychlost, ktera se ti nehodi - vznaseni se pocitej raycastem nad terenem jako pruzinu (tj cim bliz budes kolizi, tim vic tlac nahoru), kdyz to dobre nastavis, bude se ti to chovat i pseudorealisticky, zrychleni / brzdeni jako tlak dopredu / dozadu, ale hlavne si hlidej rotaci. Physx neni prilis stabilni ani v pripade opravdu jednoduche sceny, ale vetsinou to jde uhlidat rotacnim / smerovym dragem.
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    SHIGORBIRDMAN: delam to v update()
    budiz takze je lepsi to kompletne ovladat sam a fyziku pouze simulovat (pocitat si sam zjednodusene tak aby to sedelo)? A v pripade ze dojde ke kolizi tak svoje rizeni vypnout a nahodit rigidbody (napadlo me ze v pripade narazu vetsi silou nez "bezpecnou" se vznasedlo rozpadne na dily a ty se uz budou samovolne ridit fyzikou (proste fancy bouracka)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JOHNY_SMRZ: vitej ve svete ultra "presneho" physixu uzasne implementovaneho v unity :)

    Jestli chces, aby objekt ignoroval gravitaci, tak mu ji ani nezapinej / kompletne si ho rid sam.

    Nicmene co me napada jako prvni mozny velky problem, kde na nej tou silou pusobis? mysleno ve skriptu - pokud to delas kdekoli jinde nez ve fixedupdate, rikas si o problem
    JOHNY_SMRZ
    JOHNY_SMRZ --- ---
    zdravicko. Chtel jsem se zeptat jak je to v unity s gravitaci pro rigidbody. Mam objekt ktery ma mass 1 a pomoci scriptu na nej pusobim silou v Y ose. Logicky mi prijde ze pokud na nej budu pusobit silou 9.87 tak by se nemel pohybovat ale uleti mi nekam do vesmiru. aby byl vyrovnany 5ak na nej musim pusobit silou zhruba 8 coz mi nesedi k zadnemu nastaveni. Pouzivam defaultni nastaveni .
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    BYDK: Ja vim, jak to chce prodavat, to je posledni 3 roky stejny, proto rikam, ze to neni uplne ztracenej pripad.

    Kdyz neco o unity, uz se konecne zmohli na ten svuj slibovanej GUI editor aspon v nejaky bete nebo porad nic? Jinak jsem ted zazmal, ze slavny Shagun pouzival gui, ktery my jsme kdysi odepsali jako pomaly, az ani nevim, jestli je to primo unity, nebo nejaky kram z asset storu, ale je to teda pekne hnusny a vubec se jim to k ty jejich nalesteny bide (hratelnost) nehodi.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    aspon to tu nehnije
    BYDK
    BYDK --- ---
    RUTHAN: Tak vesmes chci rici. Ze se rozhodnul svuj engiene pouzit na visualizace interieru a pro projektanty a architekty. Je to jeho volba a ty kluky studentsky, ktery chteli udelat hricku jsem mu dohodil ja. :) Dulezite na tom bylo propojeni fyziky a dalsich veci, ktere tam doposud nebyli. Takze to byl urcite krok dopredu.

    Ps: klidne to smazte. Vicemne se bavime o "konkurencnim" ceskem enginu :)
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    BYDK: Tak tohle mi ukazoval osobne pred 3 mesici, tohle je prakticky to nejednodusi co se da udelat ve 3D auticka na rovny silnici a na PC, kde neni nutny nic optimilizovat, protoze je vykonu je nekonecno.

    Jako on je bezesporu velmi schopnej a moc se toho nauci, kdyz chce vsechno delam sam, ale uz je to tak 10 let cesta do pekel.. kdyby delal jinde, neco jinyho, tak bychom si treba i neco na cem delal mohli jednou zahrat a bude to neco jinyho, nez studentska blbustka nize.
    KOZZENA
    KOZZENA --- ---
    Ahoj, hledáme programátora s citem pro grafiku. Plný či poloviční úvazek, práce možná z domova. Máme od klienta zajímavý dvouletý projekt v Unity 3D a potřebujem nového člena. Díky. Pište na: info@interactstyle.cz [ OFFERING WORKNABÍZÍM PRÁCI: Hledá se programátor s citem pro grafiku, firma vyhrála potenciál roku 2010 a dělá detekci pohybu / Kdekoliv. Ideálně Ostrava, Praha, Plzeň, Frýdek-Místek ]
    BYDK
    BYDK --- ---
    RUTHAN: Samoucelena onanie. :D Jo, tak trochu mas docela pravdu. Ja mu hodne veril a verim. JE to podle meho nazoru jeden z nejlepsich lidi v teto oblasti.
    Na Unity delam ted a doufam, ze Fibix dosahne taky nejake pouzitelnejsi urovne. V posledni dobe na tom byla delana jedna gamesa. JEji vyvoj se odehraval v minulem roce.

    Motordead GDS 2012 Trailer - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=EXynR9LJ_9I


    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    Reaguju na jeden pekne vousatej prispevek, ale dlouho jsem tady nebyl.

    BYDK: Erik je hlavne hrozna drbna (=ukecanej, nikoho jinyho s 400 kontaktama v messagerech fakt neznam). Fotit jsme byli, k v ty dobe, zadny fibix nebyl a videl jsem jen asi 3 kratky prezentacni videa z jeho enginu, ale kdovijak me to nenadchlo, ani se v tom dobu, nic dalsiho neresil, ze bych k tomu chtel zdrojaky, nebo neco zkouset, protoze to byl jen renderem, ty dobe jsem resil jiny veci. A pak prislo UDK a nasledne Unity, pak uz me nic jinyho nezajimavalo.

    Jak jsem psal, furt mu rikam, nebud blbej pis, pluginy do Unity, ale ne on chce vlastni engin, ze je podle me v dnesni dobe, samoucelna onanie.. snad vsichni se o to snazili zfailovali (snad az na to Rusaka v Unigine, ktery to pry hoden dlouho patlal sam..), nastesti to nema jen na hry, aby to musi drzet tolik up to date.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam