• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    4 hlasy od 4 respondentů

    rozbalit záhlaví
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    APH: jj, nejasne si pamatuju, ze se chlubili nekde na blogu, ze nasli nejaky bug v transform property - pokud v petce vyhazeli ty shorthandy, jen dobre, aspon to nebude svadet k jejich pouzivani)

    JAACOB: webgl uz snad bylo v petce ne? a legacy system animaci az mi vezmou tak se budu zlobit a budu nasrane zly :)
    APH
    APH --- ---
    jo, pravda
    (v 5 akurat nefunguju existujuce shorthady typu .rigidbody, .collider atd )

    btw cachovanie by malo byt v 5 tiez lepsie, u transformu urcite ( dokonca na to prisli... ); odhliadnuc od toho, ze v GUI event handleroch to az tak netlaci..
    v dalsich pripadoch na to ale zrejme urcite narazim, zatial neviem, ci to este bude mat zmysel v 5 rucne cachovat alebo nie
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    jiste ze to funguje a bude fungovat, ale je to zbytecny a celkem pomaly getcomponent (oba komponenty budou odkazovat na stejny gameobject, na kterem se ten getcomponent provadi)
    APH
    APH --- ---
    "..jasne to ukazuje, ze nechape, jak to funguje" - to sice ano, 'problem' je, ze to uplne v pohode funguje - aspon v < 5, neviem ako v 5 kvoli zmenam v pristupe ku komponentom.. ale nevidim dovod, aby to neslo ( skusat sa mi to tiez nechce )

    - v 5.1 je + vr /oculus z editora a asi pat stran changelogu, i.e. neviem
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    tak zdvojeny getcomponent je uplny nesmysl - jasne to ukazuje, ze nechape, jak to funguje

    je v te 5.1 jeste neco zajimaveho? ja jeste nepresel ani na petku kvuli nejake nekompatibilite a asi ani do konce roku neprejdu...
    APH
    APH --- ---
    btw GUIText je stare IM GUI, to nema s tym, co robite absolutne nic spolocne
    GetComponent je ok, akurat treba spravny typ a volat to na rendereri je tiez uplne zbytocne

    btw + fyi = 5.1 je out s networkingom a dalsimi
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    MEJLA77: metody OnPointerClick ti nepomuzou, pokud ten objekt nema patricny interface (gui je narozdil od prasackeho pseudojavascriptoveho zbytku unity psane uz jako c#). Pokud mas na objektu komponentu se zdedenym patricnym UnityEngine.Ui interfacem, bude ti to fungovat. Staci se podivat do standarnich tutorialu od unity jak se to dela.
    APH
    APH --- ---
    MEJLA77: s novym gui som robil iba do istej miery, ale urcite to nie je GUIText, ale UnityEngine.UI.Text, property text
    na zakladne tutorialy netreba chodit az tak daleko -
    Unity - UI
    http://unity3d.com/learn/tutorials/modules/beginner/ui
    Unity - Manual: Interaction Components
    http://docs.unity3d.com/Manual/UIInteractionComponents.html
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    Ahoj,

    zkoušíme napsat první věc v Unity 5 a i po desítkách tutoriálů a x hodinách googlení nám asi něco uniká.

    Máme na Canvasu prvky a chtěli bychom měnit jejich vlastnosti ze C# scriptu. Zkoušeli jsme psát metody OnPointerClick, OnMouseClick apod., přidat script jako script k objektu i jako posluchač konkrétních eventů a furt se to nějak nechytá. Taky je možné, že jen přistupujeme špatně k objektům jako takovým. Snažíme se v tuto chvíli "jen" změnit nějaké vlastnosti textu na Canvasu (obsah, barvu, ...). Zkoušeli jsme gameObject.GetComponent<Renderer>.GetComponent<GUIText>.color a gameObject.GetComponent<GUIText>.color i různé jiné variace, objekt jako Button i "jenom" Text a jsme zkrátka trochu ve slepé uličce. Řešení je nejspíš triviální, ale internety nám ho nechtějí vydat a naše inspirace je také v koncích.

    Poradil by někdo, z které strany do toho strčit, aby to začalo propagovat/poslouchat eventy? Stačil by i link na nějaký funkční tutorial, který není 5 let starý a nic nepředpokládá ohledně znalostí Unity (C# problém není).

    Předem díky!
    APH
    APH --- ---
    tazko povedat, ci to stihnu.. /ale vzhladom na pocet ich tutorialov sa zda, ze to uz z 5.1 nevypadne/
    ja som pozeral toto: https://www.youtube.com/watch?v=ywbdVTRe-aA - tam mu to fungovalo ]
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    APH: wow, jsem sokovan, to byla na unity docela rychlost :D jen jsem zvedavy na funkcnost.

    pro mne je to vicemene dobra zprava, protoze nekdy na podzim zacnu resit multak (extremne sebevrazednym zpusobem, ale holt... je to boj a ti co mi plati tomu rozumi lip), takze pokud to bude pouzitelne a nebudu muset resit photon nebo bolt, tim lip....


    ad teren - on je hlavne hrozne pomalej, nevykonnej a na vetsinu veci dost nepouzitelnej. sice jsem ho v nekolika jam hrach pouzil a dost brutalne zneuzil, ale to jen proto ze nebyl cas a chut psat neco pouzitelnejsiho.
    APH
    APH --- ---
    je v b5.1 http://forum.unity3d.com/threads/5-1-beta-information-preview.317493/

    SHIGORBIRDMAN: "...je dobry tak pro amatersky pokusy" - je nepredpokladam, ze toto je zrovna ina situacia :) -- a ak netreba vegetaciu, windzones.., tak by som to s nim na zaciatku tiez nekomplikoval

    + zalezi, co je realne pouzitie - pre jednu malu scenu je napr. toto https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/3649 pouzitelne velmi dobre ( samozrejme nemoze byt ani reci ani o nejakom mmo vacsom ako jedna izba vo witcherovi3 )
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    a jo, ten slibovanej novej unity internal multiplayer, no.... gui nakonec po nekolika letech bylo, mozna se dockame i tohohle ;)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SIRLOON: v unity se da delat multak docela dobre, ale proste je nutne s tim pocitat od zacatku, ze se to bude muset syncovat

    APH:
    teren v unity je dobry tak pro amatersky pokusy, experimenty a rychlokvasky do jamu, realne moc pouzitelny neni. unet ma byt co?
    APH
    APH --- ---
    pokial pockas na unet, prepisovania bude minimalne (za predpokladu, ze bude fungovat as advertised)
    pokial nie tak ako pise - musis s multiplayerom pocitat v navrhu od zaciatku
    terrain v unity nie je vobec uplna vyhra, a podla mna terrain ani nechces btw ( ak nechces stromy, travu a kosodrevinu )
    SMETA
    SMETA --- ---
    SIRLOON: jde mi o jednoduchej. Nepotrebuju zadnej MMO svet apod. jde mi o záležitost do řekneme 6 lidi. Rad si hraju s Enginem a jsem amatér. Ale zase když něco dělám chci aby to melo smysl. Proto nepostuju každou blbost co nevím a spis sdilim své záměry aby mi včas někdo řekl ,, vole to nebude fungovat,,
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SHIGORBIRDMAN: pokud chce multiplayer, mel by hledat jinej engine
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    pokud opravdu chces multiplayer, zacni s nim co nejdriv - jinak ti hrozi, ze budes spoustu kodu prepsat, aby to aspon nejak fungovalo
    SMETA
    SMETA --- ---
    MONKEYFIGHTER: díky moc.
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    SMETA: k bodu 5) predpokladam ze vlastni server psat nebudes, jestli ne tak mrkni na photon https://www.exitgames.com/en/PUN
    ale vzhledem k tomu jak moc jsou obecny body predtim tak hadam ze bude chvili trvat se k tomu dostat, projel bych bejt tebou nejdriv nejakou serku tutorialu kde se takovy veci klikani a ostatni akce dozvis - otazka co presne chces, kliknout na neco ve scene mysi, vystrelit na zmacknuti klavesy nebo mezernikem otevrit dvere pred kterejma stojis jsou vsechno uplne jiny veci... stejne tak jako na otazku "jak napsat NPC" se neda rozumne odpovedet...
    SMETA
    SMETA --- ---
    Po vyzkoušení cryE3, UnrealE 4 apod. Tak souhlasim ze unity je asi nejjednodušší. Rozložil jsem si projekt do 5 fázi. a zatím jsem zdolal dve ,, ty lehci,,
    1. Plocha - terrain
    2. Pohyb - keyboard + mouse
    3. NPC - vůbec nevím jak vytvořit něco co by chodilo nebo něco dělalo. :-)
    4. akce a reakce. :-) abych mohl - vystřelit, zmáčknout, použít ..... prostě činnosti.
    5. multiplayer. V případě zvládnutí předchozích 4 bodu tak moct sdílet ,, svet, s dalším člověkem.
    Je to hodně hrubé popsány a každý bod ma pod sebou tisíce možnosti. Ale já hledám základní princip jak to funguje :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam