• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    4 hlasy od 4 respondentů

    rozbalit záhlaví
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    ROLAND: 30 kilaku x 30 kilaku, realisticke vzdalenosti a rychlosti budou problem. vzdalenost 30 kilometru od nuly uz ti muze vyvolavat viditelne potize kvuli floatum (trepani veci - u dead effectu jsme kvuli tomu museli presouvat vsechny levely rozumne do nuly, protoze pokud byl level par kilaku od nuly, vznikaly viditelne artefakty). vyzkousej, uvidis, ale pocitej s tim, ze problemy se muzou vyskytovat. hlavne nezapomenout na vsechny rychle veci nastavit continuous dynamic detekce kolizi - jinak ti lod klidne proleti jinou lodi a i terenem (pokud to neni standardni heightmap teren z unity, ktery je ale dost nepouzitelny) - nebo dostane pri reseni kolize nesmyslne velke hodnoty, roztoci se ti a rozpadne, nebo dokonce rovnou zmizi, protoze nekde proleze infinity nebo NaN.

    Ad Unreal - viz ten elaborat, co jsem tu psal driv. Jsou veci, ve kterych je unreal viditelne a nekdy i citelne lepsi nebo aspon jsou, kdezto v unity je to napis si sam / kup si middleware a doufej ze bude pouzitelny (vykon, garbage collector, polyformni serializace, takze neni potreba resit slozitejsi data externe pres json/xml, multiplayer, ktery je ted v unity hodne spatny, streamovani...). Ale spousta veci je fakt mnohem horsi. Rvani si vlasu kvuli problemu zpusobeny nejakym black magic deep inside byly v unity caste, ale u unrealu mas jedno jedine plus - mas zdrojaky a hypoteticky si to muzes najit a opravit sam (good luck). Zazdene potize, obsolete veci, veci co najednou nefungujou, stare postupy nalezene na answers, ktere uz ale dva tri roky neplati, i oficialni rady a samply, ktere nefunguji... je i v unrealu.



    Pricetny engine... uz chut psat si (zase) vlastni znamena, ze se projevuje moje nepricetnost :D Udelat rozumnou fyziku, na tom jsem zabil hezkych par mesicu, prestoze jsem to delal maximalne primitivnim zpusobem, aby to fungovalo rozumne rychle a ne uplne blbe - a pak jsem zacal delat s unity a zjistil, ze physx je taky impulse based a dela uplne stejne picoviny jako to moje :D

    (defakto jediny duvod, proc s tim uz zase koketuju je to, ze neexistuje engine, co by umel veci, ktere bych na jeden svuj experimentik potreboval... jinak bych si celkem s jistotou hral s unity, protoze afaik porad neexistuje lepsi system na rychle iterovani a programatorske experimenty)
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Sakryš, to si mě nepotěšil. Ale díky ti.
    Já totiž objekty nechal grafika dělat v metrech aby pak bylo i nějak řekněme snašší možné měřítkové škálování objektů. A tak jsem chtěl i nějakou řekněme realistickou rychlost objektů. Takže k mému nespokojení to budu muset zkrátka nějak nafejkovat a budu muset odhadnout.

    A tak si nejsem jist jestli jsem neudělal trochu blbost s tím že hrací prostor bude mít velikost asi 30km x 30km. No uvidíme snad mě programátor nezabije.

    SHIGORBIRDMAN: Počkat Unreal je také nějak moc špatný? Jako moc bugů než by se dalo řekněme s nějakou tou lehkostí překonat. A ne si při tom rvát vlasy? Jako v Unity jsme před pár lety narazili na problém co byl znám podle dotazu 3 roky tehdy a nikdo jej neopravil. Takže ta věc se pak řešila jinak.

    Tak jestli se ti povede příčetný engine, tak prosím ať je možné operovat s fyzikou a aby objekty mohly se pohybovat rychlostí i třeba rychlostí světla. ;)
    No a také nějaké fine uživatelské rozhraní a logické ovládání. ;)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    no to teoreticky unity a unreal taky (ty qa lidi), ale... unity u spoustu veci dela mrtveho brouka, casto mnoho let, k unrealu se radeji nevyjadrovat ;)

    Ja, pokud ragequitnu (u fulltime prace fakt nemam sily na experimenty :/), hodlam dat vikendovou sanci Xenku a Godotu, jen tak abych se podival, jak to vypada. Jinak Unity, ktere se prece jenom zlepsuje, obcas i prekvapive.... nebo aktivuju full madness mod a zase stravim rok psanim vlastniho enginu, ktery k nicemu nebude :D
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Navíc Unigine zaměstávaj regulerní qa lidi a ti zkrátka choděj na to fórum a odpovídají na různě sofistikované technický dotazy a řeší bugy. A jakože fakt do pár hodin zpravidla odpoví a do druhého dne v případě bugu obvykle analyzujou problém a buď dodaj workaround a nebo ti řeknou, že to v příští verzi nebude. Já vim, že to je v každym normálním korporátu samozřejmé a banální, ale stejně mě to udivuje.
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Výrazně. Je to tak drahý, že tam žádní fanboys nejsou.

    JAACOB: My jsme si koupili Unity pro verzi a dlouho v tom dělali a známe to dobře. Jediný co umí fenomenálně je import assetů.



    Nezvládalo to technicky velikost světa.
    Nezvládalo to práci s assetama a repozitářem a zdrojákama.
    Padalo to.
    Bylo to pomalý.
    Graficky to bylo slabší.
    Slabá komunita plná lidí, co by neměli programovat a nebo dělat grafiku. Těžko tam najdeš radu na *složitější* problémy.
    Nahovno dokumentace.

    Tak nám jednou došla trpělivost a přešli jsme k Unigine, který nemá žádný z těchto problémů:)
    Jinak už maj asi půl roku 1st class c# jako Unity. Přidali to právě kvůli snadnosti přechodu od Unity.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    MAIMONIDES: a s tou komunitou je to u unigine lepsi? :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    ROLAND: 200 m/s je uz celkem nerozumna rychlost pro unity, resp physx - vsechny objekty musi mit continuous dynamic detekci kolizi, jinak ti to bude failovat (a mozna i pak). Physx je impulsova fyzika, neprilis presna, a pri vysokych rychlostech dochazi k ruznym podivnostem.

    pokud je to mala rychle letici strela, fejkoval bych to rucne raycastem a posunem v kazdem frejmu.

    jinak jak rika loony - spawnout o neco pred hlavni (pozice + draha, kterou urazi za frejm, a samozrejme pricist rychlost zdroje
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    MAIMONIDES: vizualne prijemne - pohoda. Verim, ze s assetama jste si dali hromadu prace. Skoda, ze ve videich jeste neni videt gameplay. Ale drzim pesti, at se vam povede uspesna hra!

    Spis jsem si ale rikal proc jste si vybrali Unigine. Odhaduju, ze v tom Uniginu bylo vcelku simple reseni toho time of day treba..?

    Netvrdim, ze Unity je nejlepsi - ja bych nemenil hlavne z pohodlnosti kvuli uz zazitemu reseni a zkusenostem. Ale kdybych se zkratka rozhodoval pro engine do hry i jako clovek bez praxe, tak nevim, jestli bych chtel delat pionyra v softwaru, ktery vyuziva jen zrnko lidi oproti necemu lip zdokumentovanemu, s velkou komunitou.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    ROLAND: no to ze se ta strela objevi za hlavni mi prijde jako ze se spawne tam, kde driv byla hlaven, takze ten skok musis kompenzovat pridanim k pozici te strely, ne az pri dalsim updatu
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    SIRLOON: Ano myslím, že jsme tam přidávali i rychlost lodi.
    Ale pamatuji se že jsme museli snižovat někde nějak rychlosti.
    To bylo u řekněme prototypu Azulgaru.
    A já bych se rád tomu vyhnul u mnou navržené hry.
    Herní oblast jsem nechal zvětšit na cca 30x30km a nejrychlejší lodě budou dosahovat rychlosti asi 200m/s. Respektive tak je nastavená.
    A možná to ještě nechám zvednout až na 500m/s u těch nejrychlejších.

    Takže první vodítko střela musí mít rychlost lodě + ještě svou rychlost aby byla rychlejší než loď.
    U laserů asi nebude problém ty se fejknou, u raket a torpéd snad také ne. Ale u projektilů nevím.

    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    ROLAND: kdyz davas impuls strele, pricitas k nemu i rychlost lodi?
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    Měl bych takovou otázku, snad ji zformuluji správně.
    Netuší prosím někdo co je za problém, když mám loď která střílí střely tak, že při nějaké rychlosti přestane střílet? Nebo se střely začnou objevovat za hlavní zbraně?

    Proč se to tak děje?
    Jsou v unity nějaké rychlostní limity?
    Jakým způsobem se to řeší?
    Prosím vysvětlit jednoduše, laicky.
    Díky.
    2NDREALITY
    2NDREALITY --- ---
    MAIMONIDES: solidni..
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    JAACOB: Jak to na tebe působí?:)
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    JAACOB: https://www.facebook.com/esqgame/

    Obrázky a videa, články od vývojářů a tak:)
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    MAIMONIDES: mas nejakej showcase co v tom delate vy? :)
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    GREATDRAKE: Jo. Konzole ani mobily teď nedělaj a my jsme rádi. Neodčerpává to kapacitu vývojářů:)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    SHIGORBIRDMAN: což asi vysvětluje z velké části tu absenci AAA titulů.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    GREATDRAKE: nejaka starsi verze predchozi, nebo mozna tu pred nimi, generaci hypoetticky podporovala (ale nejsem si vedom ze by na tom jakakoli konzolova vec kdy vznikla)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    MAIMONIDES: koukám se tam po podpoře konzolí... a docela ticho tedy.
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    Zkus je. Zaujala mě tvoje zkušenost s Unrealem, tak jsem si říkal, že zas připomenu Unigine:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam