„Síly Světla jsou povinny si prostudovat tento text.
Noční hlídka
Síly Tmy jsou povinny si prostudovat tento text.
Denní hlídka“
——
Tohle jsem psal jinam, je to takovy uvod...
Kdyztak pravidla by mela byt i tady, fakt by me pobavilo si zahrat. V planu je svet pod dracimi horami, skladajici se z 13 pevnosti, v nichz kazde panuje jiny rezim, od vedy az po piratske pristavy, od aten az po spartu a keltske “barbarstvi”. Resi se tam spor prichodu “Jednoho Boha” proti ere, kdy kazdy stary strom ci vetrem zpivajici prusmyk mel vlastni bozstvo. Velike nebezpeci je Hvozd, vlastne lide a nelide ziji jen tam, kde se hvozdu jsou schopni ubranit (na skalach, v podzemi, na vode). Era draku uz je pryc, protoze v minule ere rozmachu je lide dokazali zdecimovat az k vyhlazeni. Hvozd i draci jsou ovsem hlavni zdroj syrove magie, lide/metalide jsou spis na urovni vedy a techniky 11-17 stoleti nasi reality i kdyz nekteri umi kouzlit ci magii dopovat alchymii, ale mrtve dokaze ozivit pouze hvozd a mezi svety umi letat jen drak... jo, zapomel jsem: hory na severu maji cca 8tis mnm, a cely “svet” ma velikost asi CeskoSlovenska, procez se rozklada v pasmu 8 mesicu z 11 s teplotami -15-35*C. Celou zemi za jednoho konce na druhy presli ale jen bajni hrdinove, i kdyz mezi pevnostmi jde cestovat, vzdy maximalne do vedlejsi a to jen za pomoci kouzelnika “pana/pani prechodu”, teleport ve *velmi drahy* a kouzelnici samozrejme v ruznych pevnostech jsou ruzni... mmchodem, vzdelani funguje tak, ze dospeli detem plati za to, ze studuji, tedy ucis se spatne? Umres hlady... deti dostavaji v 7 letech umistenku do pevnosti, ktera se venuje tomu, cim budou, az vyrostou. Malokdo se do rodne pevnosti vratil. Pokud v lesich ziji lide, “nejsou jako my”:
——
Takze: kdo vymysli nazvy pro vsech 13 pevnosti, dostane zvlastni schopnost Kartografie & Orientace; kdo vymysli nazvy pro 10 mesicu a 11 prestupny, dostane zvlastni schopnost Lore (neco jako znalost pohadek, povesti, baji a ustni slovesnosti)
—-
Nazvy mohou vychazet treba z Druidskeho-Keltskeho kalendare. Zrovna ted je 4 mesic, Mesic Nejhlubsi tmy, ktery ma v prostred Svatek Nocni Hlidky, nebo taky Dlouhe Noci. Vicemene tyden v kuse teplota skokive vzroste na teploty kolem nuly, nekdy i vic, velmi rychle rozkvetou i nejake kere a stromy. Vojta vi, ze v ten cas se sklizeji nektere magicke a posvatne rostliny, mechy a houby, ktere kvetou, nez zacne Divoky Dest, coz je chvile, kdy se teploty po tydnu vrati pod nulu, nejdrive zacne hrozne prset, takova zimni boure, ta se pak zmeni v blizzard. Vsechny rostliny zmrznou, odkvetou a dal pokracuje zima. Kazdopadne tenhle tyden uprostred krute zimy, tak je jeden z nejvyznacnejsich magickych bodu v roce. Rika se, ze Sfery se k sobe priblizi tak blizko, ze je mozne jimi prochazet, ma-li na to (meta)clovek odvahu a znalosti. Zaroven je to tyden oslav a karnevalu, po nemz zima uderi s krutosti, jaka do te doby neni. Pevnosti dalsi mesic zustavaji vicemene pod ledem a co se neda delat vevnitr, neda se delat prakticky vubec...
Na konci Svatku Nocni Hlidky se nad mesty zjevuje Divoky Hon, kavalkada duchu lidi a zvirat, ktera krici a nici, bere zivoty, mizeji deti, a obcas se nekomu stane neco velmi necekaneho...
Kazdopadne prave ted je v “Benatkach”, kde se nachazite, veliky karneval, vino a palenka tece proudem a vsichni maji na verejnosti nasazene masky, nicmene necekejte benatskou nadheru, jsou to casto masky kovove, z kury stromu, kuzi, kosti a lebek, peri ptaku a listi. Samozrejme mohou byt i krasne, avsak spousta z nich je desivych... tenhle tyden se lidi a nelidi smeji strachu, ktery ale zachvilku znovu vystrci svuj kostlivy parat. Konecne v lesich tancuji bludicky, kvili banshee a hejkal a pod ricnim ledem plavou jakoby mrtva tela rusalek, vodniku a tvoru bezejmen, kteri zespodu klepou na zamrzlou hladinu a dozaduji se lidskeho tepla. Zima rozhodne nekonci, jen nachvilku uvolnila sve sevreni...