• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUN_VU_KUNGSvatostánek Opičího krále - tvorba nejrůznějšího druhu - SUN VU KUNG at work

    Tvorba ID SUN VU KUNG. Digitální práce, kresby, malby, plastika...

    KNIHY (přehled nejdůležitějších knih z mé knihovny, kdyby někoho zajímaly jakékoliv informace ke konkrétní knize, stačí napsat)
    www.jdolezalek.com - portfolio
    rozbalit záhlaví
    MACOMIX
    MACOMIX --- ---
    SUN_VU_KUNG: tak to je slusny :( Hned si ho jdu koupit :D
    KOMPAS
    KOMPAS --- ---
    SUN_VU_KUNG: Pekny ulovek. Jak jsi to nasel?
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Tak už podruhé... Fler.cz skutečně nikdy nezklame... možná by měli udělat při přijetí nového uživatele pokaždé školení v autorském právu, protože ta neznalost je tristní. A i lidská blbost, když někdo není schopen použít logiku a odvodit si, že takové užití cizího motivu asi nebude úplně v pořádku.

    Maurská maska - tričko | Fler.cz
    http://www.fler.cz/zbozi/maurska-maska-tricko-1428135
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    RAEL: data se prostě kopírují, standardy pro uchovávání dat jsou - na více discích, které se točí, snaha dělat čím dál tím věrnější zobrazovače případně projektory taky jsou :)
    THE_BALROG
    THE_BALROG --- ---
    RAEL: DVD Emgeton :)
    RAEL
    RAEL --- ---
    MEJLA77: A na jakém médiu ten digitální obraz těch 1000 let budeš uchovávat?

    Sorry Opičáku, mohl bys nahodit další tvorbu prosím? Nechci Ti to tu kazit zbytečným teoretizováním a je mi líto, že jsem začala.
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    MEJLA77: Mne prijde, ze olej i po tisici letech bude lepsi nez digitalni forma.
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    Tak mě napadá, že jediná možnost udělat barevně stálé dílo, je udělat ho digitálně, tam možná existuje nějaká pravděpodobnost, že pokud se i nadále bude používat elektrický proud k pohonu těch mašinek, tak by i za tisíc let měla být na kalibrovaném monitoru právě spadlém z výrobního pásu ta barva stejná, nebo se minimálně nezmění hodnota té barvy v souboru :))
    RAEL
    RAEL --- ---
    SUN_VU_KUNG: Znám hlavně materiály-papír, obalové materiály, fotoprojekty (ukládání fotografického materiálu) a nějakou tu teorii o pigmentech, ale hlavně těch historických, ale tohle už je moderní výzkum a o tom vím jen pár zmínek z několika seminářů. Docela ráda bych se dál poučila, kdybys měl nějaký odkaz prosím, A jinak díky.

    No a taky..on autor často nemyslel na to, že jeho dílo ještě po smrti bude někoho zajímat a mě to teď přidělává spoustu práce navíc ;) tak oceňuju, když na to někdo myslí už když tvoří... Nic netrvá věčně, ale je fajn, když člověk lehce napomůže tomu, aby se to nevratně nerozpadlo po šedesáti letech.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    RAEL: Takhle - zatím nic nabízeného není, teprve sestavuji vhodný obchodní model, který bych pak už nemusel předělávat. Každopádně - nechystám se nabízet nějaké šmejdy, zakládám si na kvalitě, a proto nebudu nabízet tisk za tisícovku (ani za dvě :)). Zrovna tak to není něco, co by mě živilo, takže tisky nepotřebuji prodat za každou cenu - je to zkrátka možnost pro lidi, kteří by chtěli mít něco ode mě na zdi. A určitá kvalita má prostě svoji cenu. Nějakou dobu jsem pracoval v pigmentové chemii, takže nejsem úplný laik. Pokud renomované firmy nabízejí inkousty s pigmenty, které mají garantovanou životnost, tak to není nějaká legrace - ve hře jsou nemalé částky. Životnost pigmentů se testuje zrychleným procesem stárnutí, samozřejmě nemůže úplně přesně předpovědět, o kolik se posunou barevné souřadnice odstínů použitých barev po 120ti letech, ale jsem si jistý, že testování je dostatečně naddimenzováno. Opticky degenerují všechny pigmenty, jak ty syntetické moderní, tak ty, co před staletími rozemílali malíři tloučkem a třeli s olejem na skle. Takže něco jako barevně stálé dílo stejně neexistuje - otázkou je jen čas, po jaký se něco takového sleduje. Se střízlivým přístupem ke své práci proto předpokládám, že moje tisky jsou stejně otázkou max. jednoho lidského života a na ten dnešní garantované pigmenty s jistotou stačí. Archivační programy papíru, pigmentů a inkoustů i různých závěrů chránících před určitými částmi světelného spektra využívají nejznámější muzea a galerie, stojí to nemálo peněz, takže to asi nebude nějaký podfuk. Snažím se najít rozumný kompromis v kvalitě a ceně tak, aby ten tisk vydržel v klidu nejméně jeden lidský život a jsem si jistý, že pokud bude dobře vyroben a ošetřen, tak to vydrží. Fakt nejde srovnávat třeba plakát z časopisu, který je vyjetý lacinými tiskovými barvami ofsetem na kyselý papír s velkým podílem polymerů s archivačním plátnem s upraveným pH, kvalitními inkousty a celkovou úpravou. Je jasné, že takový plakát bude po roce v průměrně světelně exponovaných podmínkách vykazovat barevné posuny a když si to někdo dá na slunce, tak se bude divit :))

    Ohledně UV filtrů - jsou to jak laky, které fungují nejen jako závěr proti prachu, ale filtrují složky světla, které způsobují barevné posuny u pigmentů, takže dokáží stárnutí (když to tak nazveme) zpomalit. V případě použití tisku na papír nebo polymer je pak možné použít laminaci (to už je u nás docela známá věc). Pokud nejde o nějaké vzácné tisky nebo faksimilie, tak se dá použít úplně v klidu a nahradí sklo, nutné je to zvlášť u velkých formátů. Jde v podstatě o tenkou plastovou vrstvu, která je navařená na povrchu tisku, ten je většinou nalepený na kappa/forex desku. Je to sice nevratné ošetření, ale výhody jsou velké. Kromě ochrany před prachem dovoluje laminace povrch očišťovat, zabraňuje oxidaci povrchu tisku, filtruje destruktivní složky světelného spektra a může mít různé úpravy, podobně jako lak, matné, lesklé atd... V neposlední řadě odstraňuje nepříjemný efekt skla, který dílo oddaluje a naopak tak přispívá k lepšímu pozorovacímu komfortu.

    Jsem si jistý, že kvalitně provedený tisk způsobem, který je podmínkou pro garanci stálosti, začne vykazovat barevné změny v dostatečném horizontu, navíc to není okamžitě, že to přes noc vybledne, ty změny jsou dlouhodobé, postupné, pro většinu lidí nepozorovatelné - dokáží je změřit jen přístroje. A hlavně - chci dělat tisky různé motivy malované digitální cestou, nápady, kompozice atd. nic, co bych chtěl vidět ještě po dvě stě letech, kdyby to bylo možné :) Ani staří mistři (a to se k nim ani neodvažuji vzhlédnout) nedělali svou práci s tím, že má vydržet věčnost. Přistupovat ke své práci a priori tak, že má přežít věčnost mi přijde egoistické a megalomanské. Cílem je tvorba a pocit z ní, ne nějaké monumenty :) Myslím, že když si někdo koupí tisk 1,5x1,5m za třeba dejme tomu 20tisíc a ve stáří na něm stále neuvidí barevnou změnu, tak je to více než OK :)

    předpokládám, že řadu věcí z toho znáš, psal jsem to tak polopaticky jen pro úplnost.
    RAEL
    RAEL --- ---
    SUN_VU_KUNG: Nevím, jaké kvality jsou nabízené tisky. Docela zajímavé studie vznikají teď někde na VŠCHT, kde se zabývají restaurováním a světlostálostí moderních tisků, a fotografií (barevné fotky, negativy, diáky, polaroidy). Všechny ty metody z toho vycházejí hodně špatně, tak sjem zvědavá na ty UV filtry které zmiňuješ. Něco víc info by nebylo?
    ALIENJEDNA
    ALIENJEDNA --- ---
    SUN_VU_KUNG: vypadá to slušně :)
    do Complex 2 se přimlouvám za fialovou :D
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    GROE: díky :)
    GROE
    GROE --- ---
    LOJZA
    LOJZA --- ---
    SUN_VU_KUNG: Objednávám! :)

    Kdybyste se chtěl někdo přidat a podělit se o poštovné, dejte do konce týdne vědět. Pošta.
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    SUN_VU_KUNG: To jsme na tom vsichni stejne (ti poctivejsi o neco hur). Ale treba aspon nejakou malou skicicku? Uplne pidi? Novou tuztickou?
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    NYEMI: ...taky musí pracovat a vydělávat peníze, které pak odevzdá zlému státu, který je vyhodí oknem a nechá rozkrást :( Takže skicování je zatím u ledu :)
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    Opicak ma spoustu inspirace a novych nastroju, sup sem s nejakejma skicama!
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    CORNHOLIO: :) po roce to nepoznáš... po deseti taky ne, nemělo by to být poznat ani po 30ti letech a v případě použití archivačního papíru/plátna je záruka světlostálosti u kvalitních inkoustů 120 let :) V případě laminovaného papíru je tam navíc UV filtr v samotné laminaci. Kdybych na tohle plátno použil UV lak, tak mě s jistotou přežije bez nějaké znatelné barevné změny - ale je fakt, že na něm by to ani nebylo vidět, je to skoro monochromatické :D
    CORNHOLIO
    CORNHOLIO --- ---
    SUN_VU_KUNG: Idealni by bylo porovnat ty tri tiskove techniky po roce, kdy by visely na zdi vedle sebe, ktera je nejvic svetlostala... to by me rozhodne zajimalo:)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Tak konečně - Complex 1 se dočkal tisku na plátno a napnutí na rám. Není to sice úplně ta velikost, jakou jsem si představoval, ale byl jsem limitován šíří tiskového stroje a potřebným zahnutím plátna k zarámování. Kontrast tisku odpovídá fotografii, nicméně je matný, takže černá není tak hluboká, ale na druhou stranu je tisk dobře pozorovatelný z jakéhokoliv úhlu, proto si ještě rozmyslím, jestli použiju lak nebo ne, ale s tím nemám zkušenosti (nevím, jak se plátno bude chovat).

    Ještě si nechávám čas na porovnání se sublimací, kterou jsem taky tisknul. Do budoucna chci ještě stejný tisk provést na fotopapír s laminací pro porovnání.

    Každopádně tisk na bílé zdi v prostoru působí a momentálně začíná vznikat Complex 2, který by měl už obsahovat i nějakou tu barvu a ne jen kalné odstíny :)) Konečně se taky objeví nabídka tisků s konkrétní nabídkou i cenou.

    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    ZACK:
    Prostě je pravda, že některé balíky jsou proclené a zdaněné, jiné ne, někdy je proclen a zdaněn relativně legrační materiál jako boty, které se tu prodávají, ale objektiv od fotoaparátu projde nepovšimnut - takže tam je ta namátkovost jasná, souhlasím.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam