• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUN_VU_KUNGSvatostánek Opičího krále - tvorba nejrůznějšího druhu - SUN VU KUNG at work
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    MERLKIR: hele, už nevím přesně, ale dělalo se to asi tři dny, včetně čekání na schválení jednotlivých částí atd. takže vcelku rozumná doba.

    OMN: Já 3Dčko moc neumím, kromě občasných věcí ve sketchupu, takže pro mě je rychlejší to prostě nakreslit. Balíky měli původně dodat ve 3D s tím, že se tam jen umístí, ale nakonec byl někde problém, takže jsem je namaloval taky. Asi jedině textura stokoruny není malovaná :)
    ARAON
    ARAON --- ---
    Nemyslím, že by si k tomuhle musel zrovna Sun pomáhat 3Dčkem...
    OMN
    OMN --- ---
    SUN_VU_KUNG: to je kombinace 3D a malby anebo jen malba?
    MERLKIR
    MERLKIR --- ---
    Jak dlouho ti tohle zabralo?
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    TRAGED: bylo to o fous :) samozřejmě požadavek Lada, co nevypadá jako Lada :)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    SUN_VU_KUNG: A to jsi neskoncil s zalobou od potomku Lady na krku? :)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Taková malá ukázka práce, jakou někdy dělám :) Kupodivu mě to docela bavilo, v předvánoční atmosféře to k sobě pasovalo. Klient: DRAWetc | Česká pošta. Byla to grafika na jejich stránky týkající se balíků, ve výsledku z toho víc vytáhli samotné balíky a pozadí znejasnili...
    NAKOR
    NAKOR --- ---
    BRAMBOREENA: Je zajímavé, že e-shopy si dost často scanujou obálky samy a podle toho to pak taky vypadá. Na druhou stranu s anotacemi se přepisovat nechtějí, takže je vzájemně od sebe kopírují. Na e-shop Tritonu byla v sekci Připravujeme umístěna pracovní verze anotace Krvavé cti, která je dnes v popisu knihy v každém e-shopu, přestože na knize je něco jiného. CSDD.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    SUN_VU_KUNG: Jasně, vždyť jo, tvoje věc :) (Snad moc neva, že jsem to sem dala. :)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    BRAMBOREENA: já moc ty názory nečtu, ani nějak nemám potřebu těm lidem vůbec něco říkat :) Tady jsem reagoval prostě proto, že je to v mém klubu a je to slušnost :) Jo a Facebook nemám a mít nebudu, takže by to ani nešlo :)

    Obecně s těmi reáliemi (nebo kánony) je problém, pokud se na tom někdo zasekne, ale někde to má větší váhu a jinde menší :)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    SUN_VU_KUNG: Možná je to sken z vytištěné knihy, kdo ví - redaktoři k té recenzi nějaký náhled dát musí. Proto jsem sem ten link házela, abys viděl, kde se o tobě mluví, a třeba to uvedl na pravou míru odkazem na své veřejné portfolio či tak. Pokud jde o mančkinoidní hnípání se v detailech, můžu říct, že my autoři textů jsme na tom podobně, taky nám omlátěj o hlavu kdejakou ptákovinu (a člověk si nakonec řekne, že nejlepší je se z toho nějak vylhat a nelízt jim do rány - dělám co můžu, abych v povídkách moc reálií neměla, aby se neměli na čem točit :). Ale vy výtvarníci tohle máte těžší, nějakou konkrétní rukavici tam holt nakreslit musíte :).
    Tahle SUN_VU_KUNG: druhá obálka je onen 'obr a Viking' z linku zde (BRAMBOREENA) - tak k tomu můžeš něco poznamenat přímo u zdroje, jestli chceš.

    V zásadě myslím, že se to povedlo, reakce jsou kladné.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    HE11_KNIGHT: to by dělal Michal Ivan :)
    HE11_KNIGHT
    HE11_KNIGHT --- ---
    SUN_VU_KUNG: To vypadá jak na obálku pro Červenáka :)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    CORNHOLIO: však já se tím už dávno nevzrušuju, práce v reklamě moji agilitu dostatečně zvýšila :) Kanonické kreslení jsem si okrajově užil u jedné obálky, kde jsem byl svázaný nejenom nutnými prvky a jejich podáním, ale i stylem předchozích a referenčních ilustrací, a s energickou a zajímavou prací to už pak nemá moc společného.
    CORNHOLIO
    CORNHOLIO --- ---
    SUN_VU_KUNG: ona existuje určitá sorta hard-core fanoušků, kteří tohle prostě potřebují dát najevo, že jsou vzdělaní a vědí líp než autor obálky, že v druhé čtvrtině čtrnáctého století vypadal prostřih na manžetě rukavice jinak, než je nakreslený:) Tím bych se nevzrušoval... a to ještě máte oba s MELKIREM štěstí, že moc nekreslíte žádné kanonické charaktery - takoví fanoušci Amberu jsou schopní dohledávat v knížkách všechny zmínky o tom, jak vypadala záštita Corwinova meče a podobně...
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Když už o tom tady byla řeč, tak ještě jedna obálka:


    plus video sestavené z jednotlivých WIP kroků, které zhruba ukazuje, jak to vzniklo...
    Songs of the dark ages - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=U9UqmK7AXq8
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Já vůbec nechápu, kde se na netu berou tyhle ohavné resamply. Jako náhled dodám doostřené JPG z původního PDF a pak jako prezentace koluje takový hnus. To, že pak z toho někdo na diskuzích dedukuje nějaké detaily mi přijde už padlé na hlavu.

    Když už, tak původní ilustrace:


    Ne, že by mne to bavilo řešit, ale postava má samozřejmě normální kožené rukavice z tuhé kůže. Takže ten pán, co tam dedukuje něco o plátech by měl urychleně vyhledat očního lékaře.


    MERLKIR: tohle všechno a i mnohem víc jsem měl nastudované, není to zase nic, co se nedá zjistit z pár knih a odkazů na internetu. Ale jednak mne úplně otrocké držení se reálií nebaví a druhak něco jsem musel vyměnit, aby ta ilustrace vypadala lépe. Např. s palčákem jsem počítal od začátku, ale ve výsledku templář vypadal jako tuleň bez rukou, prostě sice to tak ve skutečnosti opravdu vypadalo, ale pro obálku knížky to bylo nepoužitelné. Podobně je to s křížem, umístěný na srdce nebyl skoro vidět a já ho potřeboval jako hlavní identifikační znak, proto je přes celou hruď, i když to tak v té době nebývalo. Co je naopak zcela vycucané z prstu je štít. Je prostě potřeba si uvědomit, že to je knižní obálka a ne obrázek do encyklopedie, nad kterým by se ti diskutující mohli ukájet, jak je to přesné (přitom nikdo z nich skutečného templáře, ani probíhající kruciátu nikdy neviděl) - je to prostě klasický fetišismus. Já neřeším, jestli tam má být palčák, jak to je správně, ale to, jestli v tom místě dojde k zhuštění struktur a tím pádem to bude pro oko opticky přítažlivý bod, což samozřejmě hraje roli v kompozici. Prostě se na to dívám úplně z jiného úhlu. Takže tak :) Kdyby to byl koncept, tak to budu dělat samozřejmě jinak - a třeba tolik zkušeností s fantasy jako ty prostě nemám, jsem spíš na scifi :) Už takhle jsem tomu věnoval víc písmenek, než si to zaslouží :)

    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    (Jinak ještě dodám - tyhle antologie mají svou stránku na FB - http://www.facebook.com/FantastickeAntologie?ref=ts&fref=ts a v tajmlajně někdy v půlce listopadu je náhled obálky na další antologii (Písně temných věků). Je na ní obr a Viking, jak si přátelsky povídají u šálku čaje a ukazují si sbírku motýlů :)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    MERLKIR: Holt ve fantasy rozšířená verze a la Assassin's Creed :) Klobouk dolů, ty to máš ale nastudovaný!
    Závěr, ke kterému tam dospěli, je nicméně podobný tvému - "detaily vem čert, obálka jako celek je pěkná".
    ZELGARIS: sorry, jasně, teď je to lepší :)
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    BRAMBOREENA: Mensi by to neslo?...

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam