BORO: v záhlaví je odkaz na to hlavní v mé knihovně, kdyžtak ještě znova tady, pro inspiraci:
http://www.darkart.cz/books/knihy.htm Ale připouštím, že je to už někde jinde, jsem holt sběratel (zrovna dneska mi dorazila jedna dost raritní kniha celá v korejštině, tak jsem zvědav :)
Encyklopedie od Granta a Tinera je fajn, ale je to už dost retro. I když nějaké ty základní věci, které se nemění, vcelku probírá. Je otázkou, co od té knihy chceš - jestli přehlídku hotové práce a nápadů, nebo něco, co je výukové - vysvětluje, jak se conceptart dělá. To jsou dost důležité rozdíly v přístupech těch titulů.
Pokud beru tu první variantu, tj. přehlídku conceptartu, tak jednoznačně nejlepší knihy jsou dva díly od Massive Black, které vydává Ballistic. Ukazují výběr z práce studia. Pokud ti nevadí konkrétnější zaměření, tak na podobné úrovni je i Art of Halo4. Velmi dobrá je také Exodyssey od kanadského Steambotu.
Co se týká té druhé kategorie, která i něco doporučí, tak tam je volba horší, protože vysloveně knihy, které by byly výukové pro tvorbu CA moc nejsou. Ale jako základ se dá brát D'Artiste ConceptArt (Ballistic) nebo Concept Design I a II (Design Studio Press). Jsou ale přeci jen už trošku starší, tak ne všechno je dneska úplně in. Taky jsou specializovanější knihy třeba jen na vehicle design, mechanoidy atd. V podstatě každé knize člověk najde něco, kvůli čemu je fajn ji mít :) Jako příručka digitální malby pak může být série od Total Pressu, ale tam je kvalita celkem proměnlivá.
Prakticky všechny knihy si můžeš prohlédnout i s prolistováním na Parkově blogu - stačí si je jen vyhledat:
www.parkablogs.com
A poslední věc - spíš než amazon doporučuji Bookdepository.co.uk, poštovné zdarma, netřeba řešit nic na celnici, protože to jde z UK, každá kniha jde zvlášť dobře zabalená, za celou dobu jsem neměl žádnou vážně poškozenou knihu, narozdíl od Amazonu, kde jsem několikrát reklamoval. Mívají i akce s třeba 15% dolů, čehož jsem taky využil. nabídka titulů podobná jako na Amazonu.