Hledala jsem info o rozdílech mezi mužským a ženským mozkem a narazila na tuto práci:
Masarykova univerzita
Filozofická fakulta
Ústav pedagogických věd
Pedagogika
Klára Anna Kolářová
Oddělené vzdělávání dívek a chlapců
Bakalářská diplomová práce
Na chvíli jsem se vyděsila, že snad autorka cituje následovníka doktora Mengeleho:
"Dále také i Shors zjistil, že prospěšný účinek stresu na učení samců záleží na maskulinizaci samčího mozku ještě před porodem, a to tak, že těhotným ženám injekčně vpravil anti-testosteronovou látku (cyproteron acetát ). Chlapci narození matkám s anti-testosteronovou injekcí nevykázali žádné zlepšení jako dospělí ve svých učících se schopnostech v reakci na stres. Ztratili tím typickou mužskou charakteristiku jako výsledek toho, že jejich matky v těhotenství podstoupily anti-testosteronovou injekci. Chlapci ihned po narození kastrovaní, ale jejichž matky nedostaly žádnou injekci, vykázali typický mužský prospěšný efekt na stres a křivku učení. Tyto děti prokázaly typickou charakteristiku, navzdory tomu, že po narození neprodukovaly testosteron. "
Leč zdá se, že cosi zůstalo ztraceno v překladu z angličtiny - šlo o pokusy na potkanech.