• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    Pokud je v tom něco vědeckýho a je to k něčemu, hažte to sem. Berem všechno: chemii, fyziku, filozofii, matematiku, psychologii... a další


    Za přílišné a především opakované OT budou dárkové poukazy v podobě RO a ovocných košů s banány.

    Kecy k věci tu nechám, hlavně když budou vtipný. Zbytek mažu.





    Ňáký odkazy... vozte to sem na dvoukoláku a pište to tam hráběma.
    http://wiki.matfyz.cz/wiki/Category:Humor
    http://www.frozen-planet.mysteria.cz/pages/vtipy/m-vtipy.php
    http://fora.tv/2009/11/08/Science_Laughs_Science_Comedi
    rozbalit záhlaví
    PHOBOS99
    PHOBOS99 --- ---
    BROUKOID: vybavil se mi pribeh, ve kterém lidstvo kontroloval počítač, který měl za úkol maximalizovat celkovou spokojenost/blaho lidstva a tak identifikoval jedince, který ze všeho měl největší radost a dal mu vše.... Kde to sakra bylo??
    BROUKOID
    BROUKOID --- ---
    QWWERTY: v zajmu objektivity bych vyzadoval otestovat, jak se budou cejtit kdyz jim stejnou castku seberou a daj bohatejm (ja si zive vybavuju, jakou mel pan Burns radost, kdyz chudejm detem sebral lizatko..) - bez toho je to klasicka ukazka toho, proc je sociologie vnimana jako pseudoveda
    KAERO
    KAERO --- ---
    ROBIN_SNNS: Jednoduche - sypes do toho polonium tak dlouho, az je z toho cerna dira.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    no-friggin-wai!

    Study shows cash transfers from rich to poor can increase happiness of the poor
    https://phys.org/news/2022-11-cash-rich-poor-happiness.html
    A team of researchers at the University of British Columbia, working with two wealthy donors has found that
    transferring money from rich people to poor people can increase the level of happiness reported by the poor people who receive the money.

    Two hundred people were given $10,000 each. ... Those chosen to receive the money lived in poor countries
    such as Kenya and Indonesia, as well as rich countries, such as the U.S., Canada and Australia.
    Each of the recipients were also asked to spend the entire gift within three months.

    the researchers found that the people living at the bottom of the economic scale reported much higher increases in
    happiness after receiving the cash than did those living much higher up—on average, three times as much.
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    AL3X: Skutečně? A jak se pomocí Polonia zabíjí takový Pulsar? :-)
    MIRAMIRA2
    MIRAMIRA2 --- ---
    KAERO: odpoved se skryva v postu na ktery bylo odpovidano
    AL3X
    AL3X --- ---
    TOOMIX: Po-208 Killed the Radio Star 🥁
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    KAERO:
    > A bylo to pouzito jako delkova mira nebo objemova?
    Ano
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    KAERO: To bude jednotka odvozena od libensky koule...
    KAERO
    KAERO --- ---
    MIRAMIRA2: A to ti jako vsechny ty jednotky nestaci? Ja uz nevim jestli mam co clanku psat libenske koule, fabie, plavecke bazeny nebo cajove lzicky, a ty do toho jeste s boruvkou. A bylo to pouzito jako delkova mira nebo objemova?
    MIRAMIRA2
    MIRAMIRA2 --- ---
    BASSAREUS: hurá vedle Václaváku a Fabie nová jednotka - borůvka
    SCHWAB
    SCHWAB --- ---
    GUMBA: hmota je prázdná, vesmír je prázdný. Všechno je nic. Jsem já furt já? A kdo jí tohle kuře?!!
    AUDIAC
    AUDIAC --- ---
    KAERO: Tady máš. Správný poměry jádro vs obal a orbitaly jak maj být. Akorát jsou teda v poměru 1:1, tak snad nevadí…

    ZCR
    ZCR --- ---
    BASSAREUS: no, když odhlédneme od toho, že ono to pořádně znázornit ani nejde (a při reprezentaci např. sluneční soustavy si pomáháme stejně)... prostě's jen nedával pozor, protože o tomhle se v učebnicích normálně píše a v hodinách mluví - nakukuju do Přehledu středoškolské chemie (1993), a tam jsou rozměry jádra a atomu uvedené, a pak je ještě poznámkou dolněný příměr ne nepodobný tomu, co cituješ, plus ještě poznámka o rozdílech ve hmotnosti... Učebnici pro ZŠ tu nemám, ale nedivil bych se, kdyby to tam bylo zmíněné taky, a čím starší učebnice, tím spíš.
    KAERO
    KAERO --- ---
    A nejenom ze atomy jsou 'prazdne', ale ty elektrony taky neobihaji po krasnych elipsach. A ted, jestli umi nekdo malovat, zkuste namalovat ten vtip se spravnym pomerem obalu k jadru, a poradne rozplizlyma vlnovyma funkcema v orbitalech :)
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    BASSAREUS: Je vtipné si uvědomit, jak je hmota vlastně "prázdná", a většina toho, s čím interaguješ (na co si sáhneš atd) je elektrostatické pole těch atomů, které jsou vlastně jen takové bublinky náboje. A připočti si k tomu, že podobně "prázdné" je vlastně i to jádro a nukleony v něm.
    PISKOTIS
    PISKOTIS --- ---
    BASSAREUS: Docela překvápko což ?
    BASSAREUS
    BASSAREUS --- ---
    PISKOTIS: Vtipný. Jen my ty obří jádra připomněly jak *extrémně* nepřesný jsou skoro všechny běžný vyobrazení atomů. Dlouho jsem vůbec neměl tušení jak moc (jakože jsem--kdysi pradávno--prošel celým gymplem aniž bych to i jen tušil.)

    "The diameter of an atom is on the order of 10−10 m, whereas the diameter of the nucleus is roughly 10−15 m—about 100,000 times smaller. For a perspective about their relative sizes, consider this: If the nucleus were the size of a blueberry, the atom would be about the size of a football stadium (Figure 2.5. 1)"

    2.5: 2.5 The Structure of The Atom - Chemistry LibreTexts
    https://chem.libretexts.org/Courses/Eastern_Wyoming_College/EWC%3A_CHEM_1020_-_General_Chemistry_I_(Budhi)/02%3A_Atoms_and_Elements/2.05%3A_2.5_The_Structure_of_The_Atom
    PISKOTIS
    PISKOTIS --- ---
    MIKESHCZ
    MIKESHCZ --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam