• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RETALEvropská unie
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Ale ja se necitim OT - ze zakonu fyziky vyplyva ze soucastna a budouci regulace EU jasne definuje jaka auta se budou v evrope vyrabet. Budou to auta mala a pokud mozno co nejlehci (aby dostala regulacim na spotrebu) a ticha (vaha navic, tzn s velikosti poroste vaha mnohem vice nez dosud)

    Coz povede ke vzniku vysokotlakych velmi preplnovanych motoru, ktere budou mit mnohem vussi poruchovost nez treba soucastne nizkotlake atmosfericke benzinove motory a nebo nizkotlake dieslove turbomotory (myslim ze turbo na posledniho VW golfa toci cca 150 000 ot/m-1)

    Proc ? Proc tohle vsechno ?
    Lidi se budou mackat v malych plechovkach co nepojedou, budou jezdit hybridama ktery zas nebudou mit zadny zavazadlovy prostor a nebo budou jezdit elektromobily, ty zase v zime budou uplne k nicemu, pres leto o neco lepsi ale stejne .. zapni si klimosku zejo.

    Zivotnos atoakumulatoru je tak asi 5 - 7 let jestli se nepletu (klidne me opravte) a pri jejich vyrobe se vynalozi mnoho energie a tezkych kovu. to ma zachrani matku Gaiu jak prosim ?

    Muzete mi to nekdo z EU optimistu (nebo jinak EU pozitivnich diskutujicich) prosim vysvetlit ?
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    all:vím, sem zase oft,končím
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    OTAVA: tak ti nevim ale
    ochcafka
    4 572 / 1 769 / 1 462
    prius
    4 450 / 1 725 / 1 490

    pom2r kg/kw při srovnatelné motorizaci je docela žrádlo
    14.88:30.26
    při rozdílu spotřeby 1/3 a hádej který údaj je hybridu:-))
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    ITCHY: do Yarisu se vejdou 4 lidi pouze pokud jsou hubeni a nejsou vysssi nez 175 cm a nemaji dlouhe nohy, ale i tak jsou zadni sedadla utrpeni.

    No zvykejme si, protoze brzo budou vopzy velikosti VW passat luxusem pro ty nejzamoznejsi ktery si budou moan moc dovolit privest ze zamori.

    Protoze jinak se ty nejnovejsi EURO normy splnit nedaji (s tim odhlucnenim), nez ze vyrobis lehoucke auto s malym motorkem. Havarie v takovem voze bude pak jiste bezpecna (ale zas bude ticha :)
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    ITCHY: no, ja jel ted v USA priusem jako taxikem a jednak je to strasne malickaty a potom, do kufru se nevejde skoro nic, protoze pod kufrem jsou baterky. Museli jsme se 4 lidi rozdelit do dvou taxiku, tak doufam ze jsme tu planetu zemi zachranili ;)
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    OTAVA: takový prius vůbec není maličkatý, maličkatá je toyota yaris, city go či jak se ty nákupní tašky jmenují,smůla pro eu že lidé nakupují dos často iracionálně a místo malé nákupní tašky ,světe div se největší prodeje jdou ve střední třídě a obecně čím větší ,luxusnější,prestižnější a silnější auto tím má víceméně zajištěný stálý odběr)nevšim l jsem si že by vozy y lndshutu adingolfingu měly problémy s odbytem narozdíl od popelnic z torina je pro městského obyvatele celkem racionální volba
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    To jsme se odklonili od tematu - EU proste chce zregulovat automobilovy prumysl tak,z e bude vyrabet auta ktera budou absolutne ticha, mit naprosto minimalni spotrebu.

    Jak takove auto asi vypada? Ano, prijde downsizing, ael ne motoru, budou to takove male krabicky, ktere nepotrebuji silny motor. Ve vysledku proste nam ten levicove / zeleny mozek z Bruselu umozni vyrabet jenom hybridy / elektromobily ktere budou naprosto malinkate. Ostatne proc by nekdo mel potrebovat velke auto ? Cozpak neni treba VW pollo auto ktere musis stacit kazdemu ? Blil bych.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    OTAVA: pak musí holt řešit dilema mezi kvantitou a kvalitou, vzhledem k celkové obezitě
    národa českého myslím že m,ají možnost...ale holt když někdo musí ,tak musí...
    pradoxně totiž obezita a nadváha bývá problém těch chudších, kteří se cpou nesmysly ve snaze nevyhazovat to levné a v akcích nekoupené jídlo,bohatší totiž nakupují méně a častějí,cudší pak ve velkém aby "ušetřili"
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    ITCHY: To se leho rekne, ale jsou skupiny obyvatel ktery nemaji jin ou moznost nakupu nez jenom to nejlevnejsi .. a vsichni tyhle si ty sracky proste kopej chte nechte.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    OTAVA: ten že yačneš nakupovat v říši
    nicméně stále platí že pro české švajneraj patří podřadná kvalita, mimochodem to že se zde prodávají šméčka je tlakem na ziskovost východních divizí,naeb dohánět ztráty západu vysokými zisky východu am když to nejde pro východ optimalizovat receptury...nicméně díky té etiketě máš možnost porovnávat a hlavně NEKUPOVAT
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    JACOB: Ale to je presne to o cem mluvim - aby ty jsi nemusel pouzit mozek, me Bruselsky urednik zakaze polovinu produktu.

    Mimochodem, kdyz volas po standartizaci a kvalite pres ty nalepky - srovnani potravin CR v Germany dopada porad jeste naprosto tragicky, u nas se prodavaji sracky - ale hlavne ze je na tom nalepka ;)
    Tak jaky tam ma asitakov nalepka vyznam ?
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    JACOB: myslím že patřičnými technickými údaji je potencionální zákazník vystaven v každé prodejně již několik desetiletí,spíše 1 století
    ad složení potravin to je věc jiná,tam je přesný popis výrobku velice důležitý
    nicméně u automobilu asi nestuiduješ kolik procent uhlíku zůstalov litině která sloužila jao vstupní sufrovina, protože tě to nezajíma je to nepodstatné
    stejěn tak asi nebudeš řešit kondenzátory ve zdroji u vysoušeče vlasů..prostě svéprávný jedinec většinou ví které parametry má sledovat u daného výrobku a které jej nezajímají i bez moudrého škrabáka na ouřadě
    mimochodem pokud jsi někdy nedávno kupoval televitzor ,sděl mi parametry které rozhodly...
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Vsak ona se i ta vyroba automorilu odporouci timhle tempem z evropy - ona je ta EU ureguluje do deseti let k smrti (aby je pak mohla zacit dotovat :)
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    OTAVA: ty to nechápeš,dyť tím podporuješ konzum ,sice skrytě ale ano
    auto se ti odporoučí již po 10 letech, ergo budeš kupovat nové,ekologičtější,úspornější,nikdo nestojí o to aby s tu svým obstarožným vehiklem otravoval dalších 20 let,zboží se musí spotřebovávat kamaráde, platí pro nábytek, elektroniku,od toho je spotřební, ništ váhr...z takových jaký ´jsi ty by nikomu nic nelsynulo...
    mimchdem oblast regulace automobilek opěgt vykozuje patřičnou míru imbecility regulátorů
    když nic neumim ,nevim a v technice se nevyznám vyučím se regula4N9M, úředníkem v bruseli.
    mimochodem co by proboha 1/3 obyvatelstva evropy dělala nebýt regulací patřičného rozsahu, snad po nich nechcete aby hledala smysluplnou práci která zde není, smysluplnán práce se totiž povětšinou přesunula za evropská humna...
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    EU tank

    JACOB
    JACOB --- ---
    OTAVA: Me fascinuje ta tvoje adorace BFU :) Moje zkusenost me teda naucila o BFU neco uplne jineho..
    A chapu, ze v oborech, ve kterych se vyznas je to docela o zdravem rozumu. Ale ja sam za sebe klidne priznam, ze o tom, jak funguji auta nevim vubec nic. V domacnosti mame desitky zarizeni a rozhodne nemohu s cistym svedomim rict, ze jsem si o vsech zjistoval, co jsem mel. U nekterych (z hlediska ekonomie casu) jsem proste veril napisu na krabici, protoze mam-li s cistym svedomim zjistovat vsechno o vsem, vcetne politiky, nebudu mit cas na nic dalsiho.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    JACOB: EU stanovila nejaky predpisy jak merit spotrebu, automobilky postupuji podle tech predpisu, tak nechapu na co si EU ted stezuje.

    To vsechno sleduje tu kotrinu ze uzivatel je proste debil a nei schopen uvazovat samostatne.

    Kdyz si koupim auto s motorem kterej ma 80 koni asi bude zrat min nez auto ktery ma 150 koni.
    Dame vic etiket na baraky, na auta, na moji prdel protoze vyseru vic hoven nez jiny prdele. Aby nahodou clovek nemuzel pouzit mozek a v dobach internetu aby si nemusel namahat prsty u klavesnice. Bohuzel kazda regulace prinasi omezeni svobody, takze budem vyrabet nechutny europivo, auta s vysokopreplnovanymi motory ktery vydrzej pulku toho co nizkotlaky atmosfericky motory, Pasivni baraky, ktery jsou v podstate komplet obaleny polystyrenem a nesmis si tam otevrit ani okno do koran a tak dale ...

    JACOB
    JACOB --- ---
    OTAVA: No jo, chudaci. Kazdy spravny euroskeptik by si pral, aby data, ktera uvadi automobilky byla nadhodnocena alespon o 1/4 ! A na jidle aby nemusely byt etikety, ktere presne odrazi stav uvnitr, cili spotrebitel by mohl byt pokazdem nakupu prekvapen, co je uvnitr. Souhlasim ve vsem.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    OTAVA: Fskužečnosti tsy klopruhi, sestimsmiř!
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    auto.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=770941

    auta udelat uspornejsi.
    porad jsou malo usporny
    auta udelat tissi - ale budou tezsi, presto musi byt jeste uspornejsi.
    elektromobily zase udelat hlucny.
    omg to snad EU uz nemysli vazne, co jako chce aby ty vyrobci delali zazraky ?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam