• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RETALEvropská unie
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Videl jsi Blanik ? Takova je EU .. ja nerikam silna EU, nebo slaba EU, ja rikam ze souccastny byrokraticky moloch funguje pouze jako generator nesmyslne regulace a centralni bod prerozdelovani.
    Ma plnou hubu lidsckych prav (i kdyz jak pro kterou skupinu obyvatel) ale kdyz dojde na to neco z toho co deklaruje dokonce prosadit, sedi a nedela nic. tak jaky je teda smysl a cil EU ?

    Aby nebtyla v evriope valka mi prijde v teto situaci (kdy slovaci, madari a castecne cesi jsou v podstate predvojem Ruska) jako dost smesne.
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    OTAVA: Já to celou dobu tušil, že jsi zakuklený příznivce silnější EU:-)
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    BANSHEE: narizovat spotrebu vysavacu muze, protoze to je pro vsechny dulezity a to je cim ji ukolujou vsechny ty hlavy statu a zaujmout nejaky stanovisko nebo se snazit v pripade treba Ukrajiny a ISIS nemuze.
    Takove EU je ovsem potom uzitecna asi teda jenom k tem vysavacum a ambici stat se cimkoliv jinym vzdala jeste nez zacla.
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    ITCHY: Už jsme to řešili před lety. Nedorozumění je IMO v tom, že EU prostě není stát - těžko pak vyčítat to, že nemá základní atributy a mechanismy státu. Všechny ty demokratizační prvky v institucionálním rámci EU jdou dalece nad rámec toho, co by člověk od mezinárodní organizace mohl soudně očekávat. Na druhou stranu je fakt, že EU zase není úplně běžná mezinárodní organizace a co nejvyšší občanská participace je v ní podle mne důležitá. Pořád si myslím, že pokud uděláš krok k federalizaci EU, automaticky se dočkáš i kroků, které sníží ten omílaný "demokratický deficit".
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    ITCHY: Ne.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    JORIM: to je přesně podstata problému,z demokracie se tím stává ona byrokracie a direktivní rigidní a nepružný systém
    proto tvrdím že demokratický deficit je tak nějak přímo ukotven v současných podmínkách fungování unie
    dokud nebudou existovat standardní politické strany se zřejmým programem a cílem, je volba do ep palbou naslepo,ostatně dvojakost řízení ve smyslu komie a rada je dalším handicapem systému.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BANSHEE: mám za to že za určitých podmínek komise nemusí předkládat návrh ke schválení ep,stačí kvalifikovaná většina rady,nebo ne?
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    JORIM: Přijímá je společně s Radou. Komise si při tom většinou spíš rve vlasy... Na věci to nic nemění - ten tvůj volič má na jednu "komoru" (EP) vliv přímo, neboť do ní volí, na "komoru" druhou (Rada) má vliv jen o málo vzdálenější, neboť do národního parlamentu nepochybně volí i s ohledem na to, co ta jeho partaj hodlá zastávat na evropské úrovni...;)
    JORIM
    JORIM --- ---
    BANSHEE: Jenže je. Europarlament nepřijímá zákony sám, ale ve spolupráci s Komisí a Radou. Poslední dobou se teda docela vzchopili, ale bývaly doby, kdy Evropský parlament byl opravdu spíš na okrasu.
    JORIM
    JORIM --- ---
    JACOB: Fakticky tu normu napíše úředník, podle politického zadání. A někdy ji taky napíše tak, že z původního politického zadání tam toho moc nezbyde. (Nevím, jak v EU, ale v ČR už jsem toto zažil několikrát.)
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    JORIM: Mno, volič si zejména zvolí europoslance, který pak veškeré směrnice přijímá. To mi zase tak komplikované nepřipadá;)
    MANFRED
    MANFRED --- ---
    E2E4: Je to zcela logická situace, kdy si slepice, kostkovej cukr a parník vytvoří komisi, aby hájila jejich společný zájmy.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    JACOB: No tak to jsme ve shode.. Je tam moc urovni neprimosti, coz logicky vede k nesmyslnym vysledkum.
    JACOB
    JACOB --- ---
    JORIM: Az na ten konec bych s tim i souhlasil. Urednik netvori zakony, ani u nas ani v EU, prestoze je fakt popularni si myslet, ze to tak je.

    A chapu, ze se kvuli tomu asi zase strhne shitstorm.. jako pokazdy zas a znova
    JORIM
    JORIM --- ---
    Jenže ta legitimita je x-krát "zpřevodovaná". Volič si zvolí poslance. Poslanec udělí důvěru vládě. Vláda nominuje komisaře. Současně předseda vlády nominuje předsedu komise, který schválí komisaře. Komisař jmenuje úředníka, který vypracuje směrnici. Ta pak přijde zpátky voličovi, který nevěří svým očím.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BANSHEE: Napodobne. :)
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    E2E4: To ne. Ale alespoň nějaký vývoj by snad čekat šel...
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BANSHEE: Tim ze neco trva dlouho to smysl neziska.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BANSHEE: Vidim v tom schizu - vlady poveri komisi, aby neco vymyslela, tytez vlady nominuji komisare, aby to prosadily a to i proti vuli narodnich vlad, ktere tam vlastne nezastupuji. Zastupuji zajmy unie jako celku - tedy vlada se nominaci komisare strili do paty. Jasne, da se rici ze to je totez jako kdyz vlada jmenuje soudce.. nebo diktatora.
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    E2E4: Po těch letech, co tě tady v auditku vídám, je docela smutné to číst...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam