DANCHEZ: Celej ten rozhovor je zajimavej (stoji za to, i kdyz je STRASNE dlouhej). Nicmene o vydelcich umelcu:
Ten problém začal takto: dodělali jsme album, dali jsme jej do prodeje ... a do pěti dnů jsem ho mohl vygooglovat a bezplatně stáhnout. Vždy ho tam někdo nahrál. A když něco můžete dostat zdarma, tak za to prostě nebudete platit.
Nezměnilo to levné streamování? Poměr mezi cenou služby a bohatostí nabídky je tak dobrý, že to potřebu hledat nelegální kanály hodně snížilo.
Změnilo ... no, jak pro koho. Když hudební společnosti dělaly smlouvy se streamovacími službami, domluvily si vysoké finanční vyrovnání. Ale hudebníci z toho mnoho nemají, protože ve smlouvách mají odměny zakotvené jinak. Autorské honoráře nejsou založené na příjmech hudebních společností, ale na procentu z prodeje alb. Což u streamování vychází na směšné částky.
Z té hlavní platby hudebním společnostem za zpřístupnění jejich katalogu ve streamovací službě nemají hudebníci prakticky nic. Hudební společnosti jsou i tak jen stíny toho, čím bývaly, oproti časům hojnosti jsou odhadem tak čtvrtinové.
Zdroj:
https://www.idnes.cz/...esem-nejvehlasnejsim-zvukarem-na-planete.A190123_102357_audio-foto-video_nyv