• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)

    Všechno o DSLR vybavení pro točení videa v malém i větším.

    Na nástěnce postupně zpracuju jednovlivé části produkce, od výběru a možností vybavení, až po základy postprodukce a úpravy dat i finální úpravu videa.

    Netvrdíme tu že se dá DSLR technikou nahradit profesionální filmová produkce, ale jen že se k ní dá nejvíce přiblížit. A časem, kdo ví.

    Související kluby: [ Strih - AVID,IMIX,Premiere,Lightworks a jine ... vsechno kolem toho...(postprodukce, video, TV) ]
    rozbalit záhlaví
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    GHOSTSTALKER: Jasne taky netrvdim, ze tocim na plnou diru. Precejenom kdyz zacinam svetelnosti na F2, tak si dam jedno, dve clonovy cisla nahoru a mam to krasny. Nebo muzu tocit s mensi hloubkou ostrosti, ale nemusim se k tomu vydavat k F10. Takovy pekny bokeh, co je pri vetsi dire, taky neni k zahozeni...
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    CHARVYBURGER: To je ptakovina. Jsou situace, kdy na plnou diru fakt nema smysl tocit. Jasne, ze vyhodou DSLR je moznost tocit s nizkou hloubkou ostrosti, ale to fakt neznamena, ze musi byt na kazdem zaberu.
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    REPLIKANT: Presne jak rikas. Co jsem tocil, tak jedine na pevny skla a pekne rucni ostreni. Ono to cloveka alespon nauci. Kdyz ke me kolega nacupital s "skvelou Lkovou" 17-40, tak jsem mu ukazal, ze to je jak tocit cernochy v tunelu. Kdyz si proste vemes nejaky sklo F2 nebo nedejboze F1.4, tak si fakt nedokazu predstavit ze budu neco tocit na F5.6. To leda venku za cistyho nebe a slunci mezi 10-16 hodinou v lete a tim to tak hasne. Vem tohle do studia a za ty prachy co si usetril si muzej si dokoupit ty tisice W svetla, ktery ti najednou chybej. =)
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    REPLIKANT: Pro canonianusers seznam parafokálních skel zde: http://fotoroman.cz/glossary2/2_parfocal.htm
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    Jenom tak vpadnu s dotazem, Vy ostříte s AF ve videu? Mam D7000, kde je i kontinuální AF-F, použitelný při zaclonění a dobrym světle, ale jakmile natáčim s pevnym sklem, kvůli malý hloubce, tak maximálně zaostřim na první záběr (pochopitelně ještě nenahrává) a pak jedině ručně (takže neřešim jestli objektiv je hlučný při automatickém ostření).

    Ad výběr objektivu pro natáčení, ač nevim co plánujete točit, tak doporučuju zkusit pevný skla na otevřenou díru (nebo max jeden krok, pro snížení aberací), mě teda přijde dost peklo, světelnost 5,6 (nebo v případě Tamrona 6,3!) na dlouhym konci, resp. v proměnlivá světelnost u video ZOOM objektivu = pekelnost, budeš hodně bojovat s vyváženou expozicí, při nájezdech na detail nebo naopak. Dá se to řešit, že nazačátku zacloníš na min. clonu v rozsahu, tzn. 5.6 (nebo 6.3!), ale to je úlet IMO.

    Doporučuju pevný skla, pro serioznější práci (klipy, dokument, film..) a právě zoom s pevnou světelností pro reportáž, sport atd.. (ideálně parafokální, ale takových moc není, na Nikon třeba 24-120/4 G VR N, a myslim, že i 12-24/4 G DX je).
    TURBO
    TURBO --- ---
    SGNLR: je to teda zvěrstvo (co se týče rozsahu ohniska), nicméně na video si myslim by to mohlo bejt víc než v pohodě, jenom to ostření je u Tamronu trochu uřvaný, ale to by ti nemuselo vadit, protože jistě budeš mít externí mikrofon někde bokem na štangli s mikrofonistou ;)

    [ OFFERINGNABÍZÍM: Tamron 18-270mm pro Canon / Praha / 7500 CZK ]
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    HIMLHERGOT: A za kolik, jestli to neni tajny? Novej? Taky poslední dobou přemejšlim nad mark II.
    HIMLHERGOT
    HIMLHERGOT --- ---
    KARYSLAV: tak II, ale za tu cenu a jak mi z hury spadnul...:))sem stastne blecha nebo jak se to rika:)
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    HIMLHERGOT: jako Mark III? :-)
    HIMLHERGOT
    HIMLHERGOT --- ---
    cha.. musim se pochlubit:)) 5d doma:))
    TWARR
    TWARR --- ---
    SGNLR: ekvivalenty jsou, ale asi ne v ty tvy cenovy relaci. btw, komentoval jeho foto-cinnost, nikoliv to, jak je to sklo vhodny na video, na videu se ztrati dost neduhu oproti fotce.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    REPLIKANT:
    TWARR: a mate nejaky alternativni navrhy v podobny cenovy kategorii a specifikaci?
    TWARR
    TWARR --- ---
    rockwell alias moderni cervena rodinna fotografie ;))
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    ADAM: Ken se v tomto ohledu nedá brát moc za slovo.
    ADAM
    ADAM --- ---
    ta 18-135 je právě opticky fajn.

    Canon EF-S 18-135mm IS
    http://www.kenrockwell.com/canon/lenses/18-135mm.htm
    "I wasn't expecting this, but honestly, if I shot small-format Canon, this would be my favorite all-around zoom. I love it because of its moderately tough build, light weight, great ergonomics, very good optics, and perfect zoom range and close focus."

    "I'd buy one of these in an instant if I was shooting a 1.6x Canon camera, like the 7D."
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    obavam se ze v cenovy kategorii v ktery se pohybuju maj teda vsecky canon objektivy tuhgle aretaci.jinak bych sel do sigmy 17-70 ale chtel bych se s dylkou skla dostat aspon na 100..
    ADAM
    ADAM --- ---
    je to tak. nevšim jsem si, že jsem v auditku video.

    (nicméně na 2 obj. to tak mám a na 2 nemám - a nijak sem si nevšiml, že by mě to omezovalo)
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    ADAM: Obzvlast na video se hodi mit permanentne odemknuty focus ring, abys mohl "predostrit" pomoci AF a potom si s tim hrat rucne bez nutnosti neustaleho prepinani cudlu AF/MF.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    ADAM: Tak já jsem zvyklej na jinej standart :o)
    ADAM
    ADAM --- ---
    přepínač af/mf je snad celkem standard, to snad není důvod k ne-doporučení.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    ADAM: Tak právě tento bych nedoporučil, zvlášť kvůli konstrukci, AF se musí od aretovat, takže při natáčení - focení, pořád musíš přepínat ostření. Mimo to je opticky takovej mdloo na dlouhym konci.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam