• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    GHOSTSTALKER: Korunach. Obyc 24mm F/2.8 me stala 6,5k, 35mm F/2 stala 5k, 50mm F/1.4 stoji taky kolem 6-7k a 100mm F/2.8 stoji kolem 10k. Takze mas za cenu jednoho Lkovyho skla celkem slusnou vybavu z pevnejch skel, ktery ti udelaj lepsi sluzbu nez kdejaky zoomy.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    CHARVYBURGER: Ted mluvime v dolarech nebo v korunach?:)
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    SGNLR: Tak nemusi byt nutne za 20-30k. Ty zakladni stoji 5-10k a dostanes se na F/1.4, F/2, F/2.8
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    ze bych mel mit 5pevnejch skel za 20-30micu/kus je mi jasny a budu pak vyzivanej ale je to asi tak 15x vetsi rozpocet nez sem tady doted zminoval, ale diky:)
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    TWARR: J, a rikaji tam, ze C300 zvlada vysoke ISO, takze v noci nemusime tocit na plnou diru :-D
    VANGUARD: Jo. A abych sel do noveho systemu od Canonu, musel by stat podstatne mene nez REDka.
    TWARR
    TWARR --- ---
    CHARVYBURGER: popravde mi je jedno kolik to stoji, prispevek byl jen k ty vasi diskuzi toceni/netoceni na plnou diru ;))
    VANGUARD
    VANGUARD --- ---
    GHOSTSTALKER: když přidáš základní příslušenství (proprietální), stojí prakticky stejně :(
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    (A s DSLR video tvorbou to tedy uz ma malo spolecneho)
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    CHARVYBURGER: Je. A RED Canonu trochu vypalil rybnik s novym Scarletem, co stoji pod 10k :-D
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    TWARR: Krasa nebeska, ale neni to nahodou kamera za ctvrt mice?
    TWARR
    TWARR --- ---
    chtel jsem to tu postnout uz vcera, jak jse mto tu cetl, ale nejak jsem na to zapomnel ;))

    Canon EOS C300 = Awesome
    http://vimeo.com/32067654
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    CHARVYBURGER: Bokeh je samozrejme super. Ale kdyz se kouknes na nejaky film nebo serial, tak maloktery zaber je toceny na plnou diru, s minimalni hloubkou ostrosti. A fakt to neni tim, ze by to filmove kamery nebo RED neumely :)
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    GHOSTSTALKER: Jasne taky netrvdim, ze tocim na plnou diru. Precejenom kdyz zacinam svetelnosti na F2, tak si dam jedno, dve clonovy cisla nahoru a mam to krasny. Nebo muzu tocit s mensi hloubkou ostrosti, ale nemusim se k tomu vydavat k F10. Takovy pekny bokeh, co je pri vetsi dire, taky neni k zahozeni...
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    CHARVYBURGER: To je ptakovina. Jsou situace, kdy na plnou diru fakt nema smysl tocit. Jasne, ze vyhodou DSLR je moznost tocit s nizkou hloubkou ostrosti, ale to fakt neznamena, ze musi byt na kazdem zaberu.
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    REPLIKANT: Presne jak rikas. Co jsem tocil, tak jedine na pevny skla a pekne rucni ostreni. Ono to cloveka alespon nauci. Kdyz ke me kolega nacupital s "skvelou Lkovou" 17-40, tak jsem mu ukazal, ze to je jak tocit cernochy v tunelu. Kdyz si proste vemes nejaky sklo F2 nebo nedejboze F1.4, tak si fakt nedokazu predstavit ze budu neco tocit na F5.6. To leda venku za cistyho nebe a slunci mezi 10-16 hodinou v lete a tim to tak hasne. Vem tohle do studia a za ty prachy co si usetril si muzej si dokoupit ty tisice W svetla, ktery ti najednou chybej. =)
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    REPLIKANT: Pro canonianusers seznam parafokálních skel zde: http://fotoroman.cz/glossary2/2_parfocal.htm
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    Jenom tak vpadnu s dotazem, Vy ostříte s AF ve videu? Mam D7000, kde je i kontinuální AF-F, použitelný při zaclonění a dobrym světle, ale jakmile natáčim s pevnym sklem, kvůli malý hloubce, tak maximálně zaostřim na první záběr (pochopitelně ještě nenahrává) a pak jedině ručně (takže neřešim jestli objektiv je hlučný při automatickém ostření).

    Ad výběr objektivu pro natáčení, ač nevim co plánujete točit, tak doporučuju zkusit pevný skla na otevřenou díru (nebo max jeden krok, pro snížení aberací), mě teda přijde dost peklo, světelnost 5,6 (nebo v případě Tamrona 6,3!) na dlouhym konci, resp. v proměnlivá světelnost u video ZOOM objektivu = pekelnost, budeš hodně bojovat s vyváženou expozicí, při nájezdech na detail nebo naopak. Dá se to řešit, že nazačátku zacloníš na min. clonu v rozsahu, tzn. 5.6 (nebo 6.3!), ale to je úlet IMO.

    Doporučuju pevný skla, pro serioznější práci (klipy, dokument, film..) a právě zoom s pevnou světelností pro reportáž, sport atd.. (ideálně parafokální, ale takových moc není, na Nikon třeba 24-120/4 G VR N, a myslim, že i 12-24/4 G DX je).
    TURBO
    TURBO --- ---
    SGNLR: je to teda zvěrstvo (co se týče rozsahu ohniska), nicméně na video si myslim by to mohlo bejt víc než v pohodě, jenom to ostření je u Tamronu trochu uřvaný, ale to by ti nemuselo vadit, protože jistě budeš mít externí mikrofon někde bokem na štangli s mikrofonistou ;)

    [ OFFERINGNABÍZÍM: Tamron 18-270mm pro Canon / Praha / 7500 CZK ]
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    HIMLHERGOT: A za kolik, jestli to neni tajny? Novej? Taky poslední dobou přemejšlim nad mark II.
    HIMLHERGOT
    HIMLHERGOT --- ---
    KARYSLAV: tak II, ale za tu cenu a jak mi z hury spadnul...:))sem stastne blecha nebo jak se to rika:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam