• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)
    TURBO
    TURBO --- ---
    REPLIKANT: já myslim, že to už je jen slovíčkaření :) Shodneme se na tom, že výběrem vhodnýho skla s ohledem na vzdálenost od točenýho subjektu se dá deformaci úspěšně vyhnout. Mám namysli deformaci danou perspektivou, nikoliv optické vady skel.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    Jenom si dovolim malou poznámku, deformace souvisí hlavně se vzdáleností fotoaparát - objekt, samotný objektiv je pouze "výřez" záběru, takže když budu stát cca 5m tak ani s rybinou nebudu mít deformovaný obličej, který bude ve středu záběru, ale bude hodně malinký, tak logicky použiju 85mm ohniska, abych tam měl tu hlavu, ale za deformaci opravdu nemůže objektiv (neberu v potaz distorzi obrazu, ta je skoro zanedbatelná).
    TURBO
    TURBO --- ---
    SRNECEK: pokud budeš chtít jízdu a aby ten záběr k něčemu vypadal, tak buďto cablecam nebo prostě dolly. Pokud se teda chceš vyhnout následný stabilizaci videa v postprodukci.

    U foťáků bacha na syndrom rolling shutter.

    Co se deformace obrazu týče - nedovedu si představit, jak by kupříkladu kvalita čipu v kameře mohla tohle ovlivňovat. Čip je jen mozek. Oko je objektiv a deformace obrazu záleží na tom, jaký sklo před ten čip nasadíš.
    STQ
    STQ --- ---
    SRNECEK: pronajem souvisejici techniky: http://vonkuttenberg.com/rental/
    kameraman kteryho muzu 100% doporucit: http://www.danielpanek.eu/
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    STQ: Vskuktu to jen tak působí, zkušenosti mám nějaké už, i když ne velké... Plus věř, že jde o typ kamey na jaký točíš, co se týče deformování tváře, jde i o kvalitu skla... Je rozdíl mezi točením na výměný objektiv za desítky tisíc a standardním u handky... Fotoparáty jsem prakticky zavrhl kvůli náročnosti obsluhy... A nechci vrážet do filmu destíky tisíc, chci najít optimální cestu, abych vytvořil co nejlepší výsledek... rozpočet na techniku je max. 10 000 Kč... Plus zejména mluvím o tom, že si pravděpodobně chci "kamerovat" sám, tudíž na základě toho hledám techniku... anpř. otázka jízdy lze vyřešit vložením techniky na něco, co se hýbe... nemusím nutně budovat koleje, vozík atd. Plus zejména nemám kontakty tudíž pokud znáš někoho, kdo má třeba i fotoaparáty a rád by se na něčem podílel, uvítám kontakt...
    STQ
    STQ --- ---
    SRNECEK: pokud chces aby to vypadalo filmove, budes to (z tedle moznosti) muset tocit na fotak. filmove totiz znamena: mala hloubka ostrosti, velkej dynamickej rozsah (a nasledna tonalita), stabilni obraz, zvladnuty svetlo a kompozice. deformovany obliceje jsou otazkou ohniska objektivu, nikoliv kamery samotny.
    stab nepotrebujes, pokud mas jasne dany zabery staci ti kameraman kterej umi tocit s fotakem (ale nepocitej ze to bude levny, opet aby to vypadalo filmove bude muset mit bud pojezd, steadicam nebo nejakej rig a to nejsou levny zalezitosti)
    jeste nez ale zacnes cokoliv tocit, doporucuju si nastudovat aspon zaklady techniky, pak se budes moct snaz domluvit s kameramanem a oba budete vedet o cem mluvite, z toho co pises mam trochu pocit ze si to predstavujes jak hurvinek valku :)
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    HUGGI: Zde to je 15%. Což je hodně.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    SRNECEK: no u nas (megapixel) to treba stoji 3% na den..pricemz kdyz to vezmes pres vikend tak jelikoz mame nedeli zavreno=nemas moznost vratit, tak ji nepocitame..(+plna vratna zaloha)
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    HUGGI: Vskutku? Vím, že jsem si chtěl takto půjčovat z FotoŠkoda a ty pronájmy jsou tak drahé, že jsem to vzdal a jedná se o tyto levné typy kamer. P.S. Natáčení na EX1 nemám jisté, budu se obracet na osobu, která by mi ji mohla levně zapůjčit. Pokud odmítne, tak jsem odkázán na V700.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    SRNECEK: s V700 budes mit nejmin prace..ale jd eo to zda ti bude vysledek stacit..a jelikoz s ejedna o relativne levnou kameru staci si v nejakym vetsim obchode domluvit jeji zapujceni na 1-2 dny (idelane vikend a nebudou ti jeden den pocitat) a vyzkouset si co to um ia jak vypada realnej vysledek..das za to max par stovek (kdyz ji potom koupis tak ani to ne)
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    Ahoj, potřeboval bych radu. Plánuji v létě točit film k přijímacím zkouškám na FAMU a zvažuji na jaký typ kamery točit. Otvírají se přede mnou tři pravěpodobné cesty. 1) Spolupráce s kameramanem a poloprofi kamerou (předpoklad Sony EX1 či typ podobný). 2) Má koupě Panasonic V700 a vše bych si "kameroval" sám. 3) Točení na fotoaparáty. Zřejmě s kameramanem, jelikož by nezapůjčil fotoaparáty bez jeho vědomí.

    Jelikož jsem kdysi spolupracoval s kameramany a bohužel vždy to dopadlo velmi špatně, obávám se opětovného fiaska. Nicméně bych filmu rád dodal "filmovější vzhled", tudíž se mi nechce vzdát natáčení na poloprofi kameru. Tu bych snad sehnal i bez kameramana a mohl si na ní točit sám, avšak neumím nastavit kameru a nasvítit scénu, aby odpovídala mé vizi záběru. Sony EX1 je ekvivalent 16mm filmu, kdysi jsem na ní točil a záběry vypadají velmi pěkně, sklo nedeformuje výrazně tváře a zkrátka film vypadá jako film. Leč byla nastíněna obtížná obsluha. Panasonic V700 na automat dokáže - dle mě viděných videí - přizpůsobit barvu, expozici atd. do přijatelného tvaru. A rovněž výhoda je, že má detekci tváří, tudíž doufám v ostrost záběrů, v nichž bude nájezd. Obávám se, že Sony EX1 nedokáže nájezd uostřit. Akorát levnější sklo u V700 by mohlo při detailech tváře výrazně deformovat. Vskutku chci točit na kameru, která odpovídá 16mm, jelikož např. Sony Z1 a Panasonic V700, i když je o desítky tisíc levnější, si ve finálním obrazu tolik neliší. Třetí možností jsou fotoaparáty, ale zde si myslím, že bez štábu okolo a zkušenosti s natáčením na ně, by došlo k selhání. A otázka ostření je dle mě zásadní, jelikož bez ostřiče se domnívám, že nemám šanci...

    Po mém zmateném nastínění situace se ptám, zdali byste točili na poloprofi kameru a nebo na Panasonic V700 a doufali, že film bude vypadat jako film nebo na fotoaparáty, které filmovost zaručí, ale váže se k nim nelehká obsluha (co jsem slyšel). (Neřeším nyní režijní schopnosti nebo herecké atd., opravdu čistě vlastnosti kamery, co dokáže interpretovat.) Štáb bude velice skrovný, zvukař, herec, herečka a já. A jak jsem uváděl dříve, kameramana stále zvažuji, ale po mých zkušenostech se upřímně bojím té spolupráce...
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Blackmagic not just by name – why the Cinema Camera is the future | EOSHD.com
    http://www.eoshd.com/content/7951/blackmagic-not-just-by-name-why-the-cinema-camera-is-the-future
    TOMBSTONE
    TOMBSTONE --- ---
    VANGUARD: $3k
    skoda toho malyho senzoru.. :-\
    VANGUARD
    VANGUARD --- ---
    SHAMI: hezký :) ceny?
    SHAMI
    SHAMI --- ---
    Blackmagic Design: Blackmagic Cinema Camera
    http://www.blackmagic-design.com/products/blackmagiccinemacamera/
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    CHARVYBURGER: a na co to jako je ? :)
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    Canon announces EOS-1D C 4K DSLR with 8-bit 4:2:2 1080p HDMI output: Digital Photography Review
    http://www.dpreview.com/news/2012/04/12/Canon-EOS-1D-C-4K-capable-DSLR
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    MURHAAYA: taky mam lcdvf a nemuzu si stezovat.magnet drzi dobre a me to vyhovuje pac je rychla "montaz i demontaz".jediny co me trochu sere je ze nemuzu zavrit lcd displayem smerem k fotaku(coz te nemusi zajimat pokud nemas vyklopnej display, ja mam 60D)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DAVVID: gopro
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam