• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)

    Všechno o DSLR vybavení pro točení videa v malém i větším.

    Na nástěnce postupně zpracuju jednovlivé části produkce, od výběru a možností vybavení, až po základy postprodukce a úpravy dat i finální úpravu videa.

    Netvrdíme tu že se dá DSLR technikou nahradit profesionální filmová produkce, ale jen že se k ní dá nejvíce přiblížit. A časem, kdo ví.

    Související kluby: [ Strih - AVID,IMIX,Premiere,Lightworks a jine ... vsechno kolem toho...(postprodukce, video, TV) ]
    rozbalit záhlaví
    GONDAR
    GONDAR --- ---
    W_NOICE78: prima. no jeste cekam na specifikace a prvni pohyblive obrazky (a dynamicky rozsah) z fullframe sony nex (podle sonyalpharumors snad alespon zakladni info bude sestnactyho), protoze holt pro me neni "pushovatelnost" primarni, ale low-light ultra-wide objektivy (alespon 16mm bez cropu) a vaha a fotky ano. je jasne, ze zamereni je trochu jine, ale castecne se asi bude prekryvat (pokud prilis zamerne nezmrsej kodek, ktery kazdopadne bude slabym clankem). cenove se blizici by mohla byt ta levnejsi varianta (budou mozna dva). a ty sikovny cinani co zkopirovali metabones speedbooster (lens turbo) uz prej delaj na canon EF na fe-mount (full-frame e-mount). http://www.sonyalpharumors.com/mxphoto-working-on-a-ef-to-e-mount-full-frame-adapter/
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Blackmagic Pocket Cinema Camera Review - Part 1 - Worth the hype? » EOSHD.com
    http://www.eoshd.com/content/11252/blackmagic-pocket-cinema-camera-review-part-1-worth-hype
    OT_
    OT_ --- ---
    MURHAAYA: Řekl bych, že to není jen o zrychlení ale i o času expozice. KDyž se budeme držet zlatého pravidla expozice = dvojnásobek fps, tak při 22 fps máme cca 1/40 s, tudíž dostaneme záběry s parádním motion blurem. Při 60 fps to bude 1/120 s a to bude imho vypadat dost hnusně, jako z videokamery.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    OT_: no to nevim jesli se dela jeste dneska. driv kdyz si 22fps pustil na 24 tak to bylo zrychleny, to dava smysl (stejne tak vzhledem k nazvu clanku - low budget... :)), ale kdyz to renderujes, jako dneska hromadu veci tak je ti to jedno a jede se spis na tu maximalni plynulost tehc 60 fps...
    OT_
    OT_ --- ---
    KARYSLAV: MURHAAYA: Teď jsem zrovna nedávno četl, že akční scény se (ve filmech, které jsou jinak 24fps) často točí na 22fps, aby to těm scénám dodalo šťávu, viz. http://nofilmschool.com/2013/09/low-budget-editing-techniques-for-action-sequences/
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    Jinak kdyz si odmyslite obsah (co by clovek za prachy neudelal, ze) :) tak tohle jsme ted natocili s kamosem a Filipem Rencem. Takovej mini stab skladajici se z 5ti lidi, kamos Steadicam a ja ostril, Epic a ultra primy 24, 50, 85, 135mm...docela jsem si na tom moste a chodech uzil, zadnej cas, zadny znacky, zadny mereni... 85mm/f5,6 z 30m na 3m :D

    Předvolební spot KDU-ČSL 2013 - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=1lTXqhI_V_c
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    LADINEK: kubrick kdyz tocil barry lyndona tak kvuli tem scenam pri svickach pushoval film o jeden ev myslim a kvuli zachovani uniformniho vzhledu pushoval celej film i pro denni sceny takze bych se podobnym krkolomnostem nedivil.
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    KOZEL:covece na cem to bylo uz si fakt nepamatuju...ale vim, ze to bylo jeste na matros. Takze nejspis kvuly filmu...
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    LADINEK: to bylo v lete na severnim polu?
    Bokeh na plnou diru umi bejt taky dost zajimavej, jen clovek prijde o ty hrany no.
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    KOZEL: imho kdyz tocis nocky, tak to vetsinou peres stejne na plnou diru, nebo maximalne o dve clony vejs. Ale je fakt, ze uz jsem zazil nocku kde se jela plna dira, POLA + nd3 :) a ostric nemel radost...
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    KOZEL: zvuk se vetsinou toci zvlast, jen si pak zvukar zcuchne time cody aby ty vsechny kamery sedeli a meli ho stejnej. Vetsinou zvukari pouzivaj takovou krabicku ktera je schopna drzet timecode treba 24h uplne presne z ty si ho pak nacucnes do kamery...
    Co se kamer tyce, tak co jsem delali treba Rihanu tak se to jelo na dve kamery, vetsinou steadicam + dlouhy sklo/handka atp. 4 kamery jsou zbytecny, pokud nedelas treba DVD z koncertu, napr. na Kabatech na Vipichu bylo kamer asi 12 :). Na videoklipu se to vsechno stejne jede na PB a nekolikrat za sebou...
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    KOZEL: vím moc dobře co myslíš :-D
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    KARYSLAV: Tyhle veci me nejak moc do oci nebijou, jsem primarne fotograf, takze jsem zvyklej sledovat spis staticky veci, nez pohyb.
    Naopak kdyz je nocni scena s malou DoF, tak ani nevim o cem se postavy bavi, protoze sleduju jen bokeh a jeho vlastnosti na ruznych mistech obrazu :-)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    KARYSLAV: ja nemyslim sirokou perspektivu, ta je v pohode, naopak je to uzasny a kubrick to bravurne pouzival. mluvim o soudkovem nebo knirovem zkresleni ze rovne linie nejsou rovne. nebo ze ten objektiv ma jinej color rendering, je mekkej v rozich...

    jo tohle... no akcni scena skoci na 60fps na takovej ten renderovanej super smooth pohyb... to bych blil, ale taky posledni akcni film co jsem videl byl prvni novej batman.
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    MURHAAYA: to bych ještě překousl, někde se to dá svést na umělěckej záměr "deformace perspektivy" k dosažený "divnýho pocitu" ze záběru. Tak nějak jsem to u toho Pomeranče zrovna bral. 24/25p ani nevadí, ale myslím skok u akčních scén někde mezi 30 a 25 nebo možní to bylo víc. Imho to vzniklo tak že se akční scéna točila rychle, aby se kdyžtak dala zpomalit, pak ale přišli na to že to nechají ve skutečným čase, a asi nějak blbě přepořítali ty framy.. A možná taky proto že na to musela být rychlejší kamera s větší hloubkou ostrosti/jinou optikou.. víc zacloněná a zasvětlená scéna.. ehm no nic pardon za offtopic :)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    KARYSLAV: kdyz mas neco 24p a 25p tak jeden zrychlit nebo druhej zpomalit a prevest to na stejnej framerate by nemel udelat znatelnej rozdil.

    ja si spis vsimam nekvalitnich sirokouhlejch objektivu co zkreslujou a uplne me to irituje (treba kubrickuv mechanicky pomaranc :))
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    To prznění a ignorování různejch framerate při stříhání, mi neskutečně pije krev (to není na toto KOZEL, ale obecně). Když to udělají děcka v "maloprodukci" tak to vem čert. Ale zrovna včera sem koukal na jakejsi film, kde to udělala i velká produkce.. Jk mi sposuta věcí nevadí, tak to střídání framerate, typů kamer etc, kde je to na první pohled vidět, je strašný :-(

    Vidíte to taky nebo na to kašlete? Možná jsem jen úchylně postiženej...
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    KOZEL: audio bud z jednoho zahrani v kuse, mozna mela jeste original studiovej mix. Musim teda podotknout, ze finalni vysledek byl slozenej kvuli frameratu jen z jejich zaberu a byl takovej, ze uplne vizualne nesyncoval (jako poste ruzny prolinacky zaberu, zabery kde neni podle ceho se chytit jako treba jen hlava bubenika... nebo jak to u klipu co maj za zvuk studiovku bejva, se pusti zvuk a oni hrajou nezapojeny nebo do toho takze vlastna playback.

    nicmene tocit neco takovyhohle, znova, tak dve kamery, nahravam zvuk na mixaku pokud to jde nebo kvalitnim externim nahravacem pro kazdej "take" s tim, ze podle poctu dostupnejch kamer bych to opakoval nekolikrat, abych mel ruzny detaily. Treba zaber celek kde nejni tolik videt detaily na bici, usta zpevaka klidne muze byt z jinyho zaberu nez pri kterym byl natocenej finalni zvuk.

    ale to je tak jako muj dost amaterskej, zkusenostma minimalne podlozenej pristup :)
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    MURHAAYA: A to audio jste pouzili z nejakyho jednoho zahrani cely v kuse, nebo se taky nejak krajelo?
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    KOZEL: sem tam nezahlid zbezne nic, co by se nejak vymykalo. jako nejaky impossible shots. Klidne muzou bejt dve tri kamery naraz a stejne se to jede vickrat.
    Natacel jsem klipek jedny skupine jako druhej kameraman s jednou holkou. Meli jsme dve 5Dcka a nechali je to jet nekolikrat. (Jen slecna pak nebyla schopna konvertovat moje 24p na svejch 25p, jsme se nedomluvili a ja od te doby si uz pri nataceni vice kamerama hlidam frameraty) a kus songu jsem treba zabiral klavesakovi detail klaves, pak sem zmenil pozici a jel sem bubenika. Kdyz je dobrej bubenik a drzi rytmus, tak se to da syncnout celkem ok.
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    Jen pro zajimavost, aby rec nestala, jak se toci takovyhle klipy? http://www.youtube.com/watch?v=omb4zzbvEeY

    Jde mi o to, jak se docili tolika ruznych uhlu pohledu. Cekam ze to nebylo toceny na 4+ kamer ale spis tu pisnicku hrala kapela nekolikrat dokola a jeden nebo dva kameramani to pokryli.

    Audio stopa se pak vezme z nejaky jedny verze, nebo se pouzije i audio z ty chvile, kdy byl zrovna natacenej konkretni zaber? Nikdy jsem to nezkousel, ale prijde mi, ze musi bejt docela tezky to vsechno syncnout dohromady. Teda ne ze bych si nedovedl predstavit, ze bych to zvladl, ale urcite jsou tu nejaky 'best practices', ktery pomuzou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam