• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)
    PAPRIKODLAK
    PAPRIKODLAK --- ---
    RUDOLF: Tady píšou, jak se to má dělat.
    Pokročilá nastavení kódování - Nápověda YouTube
    https://support.google.com/youtube/answer/1722171?hl=cs&ref_topic=2888648
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Zdar, nedohledal jsem oficiální info, zda youtube/vimeo zachovávají 24p/30p/60p nebo to encódují na 24p či něco jinýho?
    PAPRIKODLAK
    PAPRIKODLAK --- ---
    LADINEK: Tak nějak vím, co by to mělo dělat. 60p by měl lépe snímat pohyb. Tak mě zajímalo, jestli se to nějak projeví ve výsledném produktu. S tím, že stejně ten YouTube má 30p.
    Každopádně stejně v dané cenové kategorii je s 60p ten Nikon jediný, a je už trošku nad, takže nejspíš u toho 30p skončím. (Asi ten 100D)
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    PAPRIKODLAK: vzhledem k polozeny otazce je to asi jedno :) Ber to tak, ze 60p se neztrati, stahnout to dolu na 30p muzes vzdycky...smerem nahoru uz je to na ukor kvality. Doporucuju precist si neco o Frame rate.
    PAPRIKODLAK
    PAPRIKODLAK --- ---
    Plánuju si koupit zrcadlovku a mj. s ní natáčet (hlavně videa na YT). Je nějaký výrazný rozdíl (co se týče výsledku) mezi 60p (např. Nikon D5300) a 30p? (např. Canon 100D)
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    DAVVID: perfektni vysledek i making of, dik
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    musela bejt sranda proplejtat se vsema ulickama...
    SWISS cabin - MAKING OF
    https://vimeo.com/90684953
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    MURHAAYA: Spíš nebyl potřeba, resp. Edita říkala, že čím lehčí set musela držet zhruba v úrovni roviny očí těch 10-ti letech kluků, tím lépe, takže ho měli, ale nepoužili, i na to jsme se ptali na projekci filmu.
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    HUGGI: Film: Technicolor Cinestyle default, WB pevna dle sceny a pozadovany nalady
    Reportaz: Cinestyle, sharpening 1, AWB
    Canon 5D2
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    Hm..kdyz jsme u toho, jaky pouzivate vychozi nastaveni na DSLR pro nataceni?..nemylsim expozici, ale prave barvy, kontrast, doostreni..?
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    MURHAAYA: Jsem Nikon. Monitor nepotřebuju! ;-)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    Dobrej punk. Jim asi nezbyly prachy na monitor uz :D
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    Teď jsem přišel z předpremiéry "Pojedeme k moři" natáčené na Nikon D4, D800 a pár záběrů D5200.

    Diskuze s tvůrci byla taky zajímavá, Edita Kainrathová natáčela s D4 pomocí glidecamu bez externího displaje, přímo na LCD foťáku, rovnou na kartu 1080p s minimálním doostřením obrazu, dílčí doostřování až v postprodukci, ale spíš minimálně, kvůli měkčímu "klasickému 35mm film looku", používali staré pevné Nikkory kvůli reflexům a pak 14-24, 24-70 a 70-200 a pro kontrolu expozice ND filtr s proměnlivým faktorem.
    Natočili cca 800GB dat, asi 52 hodin neprostříhaného záznamu, film má 90 min., Mádl říkal že to viděl asi 40x a už ten film nenávidí :) Na plátně to vypadá moc dobře a i příběh překvapil, čekal jsem patos rodinné komedie, ale není to vůbec marný.
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    Ještě třeba by šlo Manažer obrázkových skřítků
    EGGH
    EGGH --- ---
    Pozéři.
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    LADINEK: hipstři ;-)
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    Nerozumim tomu, proc vymejslite neco, co uz je davno vymysleny... Delam filmarinu 10 let a jeste jsem se videografem nesetkal. Jediny tomu podobny je video assist, ale to je uplne jina funkce...
    Filmmaker = filmar
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    OT_: jo přesně to fousatý u toho taky cejtim.. ale popravdě, znám docela dost „videografů“ co tenhleten německej knírek nosí :-D (a je jim 20-30 let), mě to nevadí jen mě to tak napadlo :D
    BACKORA
    BACKORA --- ---
    V jisté komunitě se jeden čas používal termín "videotočič/videonatáčeč". :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam