• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BARCIAŠKOLSKÁ 28 komunikační prostor
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    dnes vecer
    Kryštof Pešek
    Projekce a setkání s autorem

    PO 6. PROSINCE 2010 V 19:30



    V prosincovém ScreenLabu své práce představí autor algoritmických a generativních videí Kryštof Pešek. Jeho tvorba zaujímá pozici mezi computer-artem, generativní grafikou a videoartem. Pracuje převážně v programovacím prostředí Processing, ačkoli jeho díla mají někdy formu DVD, nebo filmu, jsou v naprosté většině založeny na otevřených algoritmech. Ty určují výslednou podobu videa formou "inteligentního" konceptu, souboru pravidel a vazeb, který může být realizován v různých podobách. Jeho díla mohou figurovat jako nekonečně živě generované grafické objekty, stejně jako záznamy těchto procesů na DVD. Součástí jeho videí je různá forma interaktivity v podobě remediačních procesů (obraz-zvuk-pohyb), ale i vnitřní interaktivity různých grafických prvků. V posledních pracích využívá formu "inteligence", díky níž se jednotlivé součásti obrazu na základě pozorování "rozhodují" samy o svém vývoji.

    Druhou rovinou Peškovy tvorby jsou její poetické a téměř narativní kvality. Přestože je založena na pregnantní softwarové bázi, není pouhou ilustrací výpočetních procesů. Jeho práce těží bohatou měrou z historie experimentálního filmu a videoartu a značnou částí automaticky zahrnují jejich tvůrčí postupy. Plně obstojí jako samostatně stojící výtvarně působivá díla, nebo se na ně můžeme dívat na zajímavý dialog mezi spřístrojem a umělcem - programátorem.

    Kryštof Pešek v současnosti studuje poslední ročník Centra audiovizuálních studií FAMU.

    Během večera autor uvede výběr své poslední tvorby a představí také zákulisí vzniku jednostlivých filmů, jejich softwarové řešení a možné realizace.

    Současně si vás dovolujeme upozornit na aktuální výstavu Kryštofa Peška "Kód" v GHMP - Dům U Zlatého prstenu
    2. 12. 2010 - 2. 1. 2011.

    http://www.skolska28.cz/page.php?event=428
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    par fotek z patecniho sitotiskoveho workshopu se skupinou Kredenc









    BARCIA
    BARCIA --- ---
    nove cislo Komfort Mag v prodeji



    Komfortmag
    http://komfortmag.cz/

    Komfort na tělo. Skvěle padnoucí a přesný, jak už otázky na tělo bývají. Zkuste si ho na vlastní kůži i se vším potem, anomáliema, tělesností a svůdností. Protože v tomhle čísle se najde úplně každej, kdo má tělo. A vlastně i ten, kdo už žádný tělo nemá. Na toho čeká dobře padnoucí urna.

    Tak a teď si můžete jít zaběhat!

    V pořadí již páté vydání vizuálního magazínu tentokrát šetří fotografiemi a nabízí převážně ilustrace. V aktuálním vydání najdete exkluzivní soubor od Martina Kubáta, akvarely Veroniky Vlkové, malby Jana Vytisky, skici argentinské ilustrátorky Irany Douer, hygienu Yulii Yakhushové a také rozhovor s filmovým publicistou Kamilem Filou plus tip na urnu, která umí vyjádřit vaši osobnost od Prokopa Bartoníčka. Fotografické jogínské portréty dodal Michal Adamovský a kromě nich se v čísle ještě objeví nová zátiší Ivana Pinkavy. 150 stran, texty v kompletní dvojjazyčné (české a anglické) verzi. Dejte si do těla. S Komfortem.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    KREDENC - SÍTOTISKOVÝ WORKSHOP

    PÁ 3. PROSINCE 2010 V 17:00 - 22:00



    Co je to sítotisk, co všechno k němu potřebujete a jak se touto grafickou technikou pracuje vysvětlí a ukáží dva členové sítotiskového uskupení Kredenc.

    Na workshopu si budete moci za asistence tiskařů sami potisknout vlastní oblečení originálními motivy připravenými členy skupiny Kredenc za symbolický poplatek 90 kč za barvy.

    Pokud chcete nadělit někomu k Vánocům originální tričko či mikinu není nic snažšího než přijít na sítotiskový workshop.

    Kredenc je osmičlenná skupina lidí, kteří se zabývají sítotiskem, streetartem, graffiti, instalacemi v prostoru a sítotiskovými workshopy. V letošním roce jste je mohli vidět na akcích - Febiofestu, Million Marihuana March, Všehodění v Podviní, Moving Station a.k.a. Jižák - Pzeň , Malostrom, Sad-Ska fest., Mighty Sounds, Freez Fest, Podzimním DIY workshopu v hale Rarach.

    [ KREDENC,,, sítotiskový workshop / workshopworkshop / 3.12.2010 / CR - Praha - Galerie Školská 28,,ul.školská 28 ]
    http://skolska28.cz/page.php?event=425
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    dnes vecer

    Rühl/Hoelzl/Blažíček + Palacký/Graham
    Improvizace

    ČT 2. PROSINCE 2010 V 19:30




    Improvizační dvojkoncert přivede na stejné pódium příležitostné trio francouzského klarinetisty Jorise Rühla, hráče na elektroniku Hannese Hoelzla a tvůrce živého videa Martina Blažíčka. V druhém setu se představí Palagrachio, aktuální spolupráce našeho nejpozoruhodnějšího zvukového improvizátora, poloviny dua Koberce záclony, Ivana Palackého a skladatele Petra Grahama.

    Set 1: Joris Rühl (fr) - klarinet / Hannes Hoelzl (it/de) - super collider, electronics / Martin Blažíček (cz) - realtime video processing, light table

    Set 2: Palagrachio (cz): Ivan Palacký - amplified knitting machine Dopleta 160 / Petr Graham - piano, harmonium



    Joris Rühl je neidiomaticky hrající klarinetista a improvizátor využívající maximální zvukový potenciál svého nástroje. Hraje akusticky i s elektronikou, krom spolupráce se souborem Facet (skvělá loňská edice debutového CD) hraje se širokým spektrem příležitostných spoluhráčů (Maciej Sledziecki, Lê Quan Ninh, Thomas Lehn, Géraldine Keller, ad.).

    Hannes Hoelzl je hráč na elektroniku, využívá nástroje vlastní konstrukce ve spojení se softwarovým prostředím SuperCollider. Je polovinou bývalého dua Earweego (s Echo Ho), kromě improvizací se věnuje tvorbě interaktivních audivoziuálních instalací. Je zastoupen na kompilaci Time Is On My Side (Berlston 2008), hraje na debutovém CD excelentního norsko-německého souboru KOP (Künstlersache, 2009).

    Martin Blažíček autor filmů a videí, vycházejí z tradic experimentálního filmu, v současnosti se věnuje především živému obrazu ve spojení s hudební improvizací, v příležitostných sestavách vystupoval např. s Bryanem Eubanksem, Kento Nagaiem, Tonic Train, Mortenem Olsonem, Frankem Schultem, Melissou Moore, ad. Je členem a-v souboru Mikroloops a pravidelně hraje improvizace s Kateřinou Zochovou (jako 42:43asi)

    Palagrachio - je od roku 2006 název pro občasná hudební setkání pianisty Petera Grahama a hráče na amplifikovaný pletací stroj Dopleta Ivana Palackého. Duo hraje důsledně hudbu přítomného okamžiku. Oba hudebníci se během koncertu pokouší intuitivně rozhodnout co už zahráno být nemusí. V létě roku 2010 vychází na značce „Uceroz“ studiová nahrávka pod názvem „Looking For A Looking For“.

    Peter Graham vystudoval na brněnské konzervatoři hru na varhany u Josefa Pukla a kompozici u Bohuslava Řehoře. Ve studiu pokračoval na Janáčkově akademii múzických umění ve třídě Aloise Piňose, absolvoval roku 1980 Trojkoncertem pro lesní roh, housle, klavír a orchestr (oceněno ve skladatelské soutěži Ministerstva kultury ČSR a na soutěži JAMU v témže roce). Po dokončení vysoké školy prošel řadou zaměstnání - byl korepetitorem tanečního oddělení brněnské konzervatoře, rozhlasovým hudebním režisérem, dělníkem Českého hudebního fondu a učitelem na hudební škole. V současnosti učí na katedře kompozice a dirigování Hudební fakulty Janáčkovy Akademie múzických umění v Brně.

    Ivan Palacký - je hudebník a architekt. Hrál (v osmdesátých a na začátku devadesátých let) v různých skupinách a účastnil se rozmanitých hudebních projektů. Absolvoval mnoho koncertů se skupinou „Sledě, živé sledě“. V současnosti je členem audiovizuálního improvizačního dua „Koberce, záclony“ (s Filipem Cenkem). Vede si zvukový deník ze svých cest - zaznamenává útržky příběhů, podivné zvuky a rozmanité „akustické chyby“. Od roku 2002 se věnuje volné improvizaci a rád se zúčastňuje krátkodobých projektů (spolupráce s duem Cremaster, Ruth Barberán a Margaridou Garcia, Willem Guthriem, Andreou Neumann, Klausem Filipem, Toshimaru Nakamurou ad.), stejně jako rád hraje sám. Od roku 2005 se jeho hlavní zálibou stalo „dolování“ zvuků z amplifikovaného jednolůžkového pletacího stroje Dopleta 160 a 180. V roce 2009 založil label „Uceroz“ a doposud vydal dvě alba studiových nahrávek se svými nejoblíbenějšími spolupracovníky.

    vstupné 80,- Kč (studenti 50,- Kč)
    http://skolska28.cz/page.php?event=410
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Máchovo pirátské rádio poezie
    Marné volání. 200 let K. H. Máchy

    PO 29. LISTOPADU 2010 V 19:30



    Představení projektu Michala Cába a dramaturga Ladislava Čumby. Zvuková nahrávka dvanácti českých básníků pro "pirátské" rádio poezie. Připraveno k dvousetletému výročí narození Karla Hynka Máchy. Jejich tvorbu bude v různých pražských lokacích vysílat síť 12 mikrovysílačů s dosahem lokalni radiostanice. Zastoupení autoři: M. Topinka, P. Demetz, V. Kremlička, B. Bláhovec a další.

    Vezměte si prosím s sebou tranzistorové rádio (pásmo FM/VKV). Ve školské bude v provozu vysílač, někteří autoři budou přítomni osobně.

    Program: živé čtení ukázek zde přítomnými autory /dle jejich časových možností, přehrávání ze záznamu a na závěr spuštění vysílače.

    http://skolska28.cz/page.php?event=421
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Saul Levine – 8 mm filmy
    Autorská projekce

    PÁ 26. LISTOPADU 2010 V 19:00




    Saul Levine učil více než 30 let film na Massachusetts College of Art. Ovlivnil několik generací amerických filmařů a spoluvytvářel program společnosti Mass Art Film Society. Od roku 1964 realizoval více než 80 filmů a videa. Pro jeho filmy je typické využití dělicích značek, rytmický střih, rychlý pohyb kamery a spontánní formální náhody. Jeho styl, ovlivněný bluesem, poezií a radikální politikou je “výrazně kinetický”. Jeho práce je prezentována v nedávno vydané antologii Treasures from the Archives IV: American Avant-Garde Film, 1947-1986.

    Připraveno ve spolupráci s FAMU, kurátor Henry Hills s podporou nadace Trust for Mutual Understanding.

    http://skolska28.cz/page.php?event=423
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    ŠEDÝ POKOJ • VÝSTAVA

    Hannes Hoelzl – W–O–W

    26. LISTOPADU – 21. PROSINCE 2010
    VERNISÁŽ ČT 25. LISTOPADU V 18:00



    Instalace se skládá z elektronického zvukového vybavení a spotřebního zboží jako je mixážní pult, gramofon, laserová ukazovátka a zrcadla. Asambláž z těchto a dalších elementů umístěná na stole, způsobuje, že zvuk se stává viditelný a lze ho sledovat jako otáčející se světelnou stopu na stěnách místnosti. Zvukovou skladbu může návštěvník sám vytvářet zacházením s objekty- instrumenty, položenými na desce stolu.

    Statement: Důveřujeme v písmo, protože je vytesané do kamene, odlité do kovu, obtisknuté do betonu, nebo na papír. Ale co nápisy, které jsou těkavé, které zmizí v okamžiku, kdy se na ně díváme? Nápisy, které jsou podobně těkavé jako je zvuk? Nakolik bychom uvěřili jim? Jsou to nápisy, které je možné zachytit jen na zlomenk vteřiny a které stačí stěží tak k tomu, abychom uchovali jejich otisky na sítnici. Instalace W-O-W představuje podobný způsob světelného psaní, který si můžete sami vyzkoušet na stěnách výstavního prostoru. Nepíše se zde světelným ukazovátkem, ale strunami, píšťalkami a perkusemi. Akt psaní je výsledkem hry, audio-graffiti, nebo viditelné zvukové vlny, případně jako výzva ke společnému hraní.

    Hannes Hoelzl se pohybuje v různých oborech a jako autor se objevuje v různých souvislostech, ale většinou jde o fenomén zvuku. Jeho hudební vývoj a pojetí směřuje ke specifickému konceptu elektronické hudby, kdy zacházení s počítačem se pokud možno přibližuje k postupům, které najdeme u současné improvizované hudby. Jeho konstrukce quazi-inteligentních zvukových objektů mají překvapit hráče svým nečekaným "chováním". Jeho zvukové instalace jsou zpravidla site-specific a zachovávají určitý "scénář". Například pro výstavu Manifesta č 7., což byl doposud jeho nejrozsáhlejší projekt, se mu podařilo ozvučit šedesát klenutých místností severoitalské středověké pevnosti. Mimo své uměleckou činnost se Hoelzl živí jako designer, skladatel, programátor a pedagog. Jako hudebník vystupoval v Evropě, Číně a USA, jeho instalace byly vystaveny například na Benátském Biennale, v Pekingském Millenium Dome, v Kolínském Muzeu užitých umění. Měl také přednášky a dílny na univerzitách a akademiích ve Wesleyan/Connecticut, Praze, Oslu a Berlíně a vyučuje huedbní akademii v Dusseldorfu. Jako hudebník využívá nástroje vlastní konstrukce ve spojení se softwarovým prostředím SuperCollider. Je polovinou bývalé dvojice Earweego (s číňankou Echo Ho). Je zastoupen na kompilaci Time Is On My Side (Berlston 2008), hraje na debutovém CD norsko-německého souboru KOP (Künstlersache, 2009).

    http://skolska28.cz/page.php?event=417
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Mikroloops – Fear and Trembling
    Host: Yan Jun (China)

    ČT 25. LISTOPADU 2010 V 19:30



    Premiéra nového programu skupiny Mikroloops. Multiscreen 16mm, živý zvuk.

    Představení vycházející z estetiky amatérského explicitního videa v internetovém prostoru převedeného na filmové projekce 16mm s improvizovaným zvukem.

    Mikroloops ve svém novém programu Fear and Trembling znovu používají mnohovrstevné filmové 16mm projekce. Výchozím zdrojem obrazu je amatérský videomateriál pocházející z různých explicitních videoserverů (***tube.com). Z původních videí jsou využity pouze minimální fragmenty několika okének v nichž navíc nedochází k téměř žádnému pohybu. Původní poslání záznamů je s chladnou precizností převedeno na chvění, vibrato zamrzlých obrazů postupně gradujících k stroboskopickému závěru. Jednou z inspirací byly i různé před-kinematografické technologie, respektive animační přístroje využívající stroboskopický jev. Současné obrazy pocházející z hlubin internetu jsou tak znovu převedeny v základní pohyb dvou fází, ačkoli v tomto případě nejde ani o animaci objektů, jako o oživení celého vnitřního prostoru videa. Technicky zakódovaný obraz videostreamu je znovu remediován na povrch 16mm filmu včetně jeho nedokonalostí a kompresních chyb. V tomto smyslu představení rozvíjí hru mezi různými typy zkreslení a typickými estetickými vlastnostmi média napříč digitálním a analogovým prostorem.

    Stanislav Abrahám - max/msp, elektronika
    Georgij Bagdasarov - gramofon, elektronika
    Martin Blažíček - film 16mm, optické objekty
    Michail Cabowitz - pd, elektronika

    Yan Jun (nar. 1973) je čínský hudebník umělec pracující se zvukem a jazykem. Jeho polem působnosti je hluk zpětné vazby, hlasová improvizace, terénní nahrávky, site-specific instalace, současně se věnuje kurátorské činnosti. Je zakladatelem festivalu Mini Midi (od r.2005) a hudební série SubJam. Současně hraje v proměnlivé skupině Tie Guan Yin a v projektu FEN (Yoshihide-Hankil-Cheewai-Jun). Publikoval řadu textů a čínské nové hudbě a několik sbírek autorské poezie. V současnosti žije v Pekingu.

    http://skolska28.cz/page.php?event=409
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Seijiro Murayama – solo

    NE 21. LISTOPADU 2010 V 19:30



    Japonský perkusionista a bubeník, bývalý spoluhráč Keiji Haina, KK Nulla, Freda Frithe či Toma Cory, se pražským posluchačům představí 21. listopadu v Komunikačním prostoru Školská 28. Kromě sólového vystoupení bude mít několik zájemců možnost účastnit se třídenního workshopu zaměřeného na umění improvizace.

    Seijiro Murayama (1957), který v osmdesátých letech působil v divokých projektech japonské scény (Absolut Null Punkt s kytaristou KK Nullem či ve Fushitsusha Keiji Haina), se během posledních několika let věnuje především exploraci svého jednoduchého bubínku a hlasovým technikám. Od konce minulého století žije ve Francii, kde spolupracuje, kromě hudebních kolaborací, nejčastěji se skupinami soudobého tance (především National Choreography Center of Rennes and Brittany pod vedením Catherine Diverrès). Při vlastní tvorbě ho zajímá interdisciplinární charakter, často ho tedy najdeme ve spojení nejen s tancem, ale i videoartem, malbou, fotografií, literaturou atd. Z hudebníků, s kterými spolupracuje v poslední době nejčastěji, zmiňme alespoň některé: Jean-Luc Guionnet, Eric Cordier, Axel Dörner, Klaus Filip, Taku Unami, Utah Kawasaki, Takahiro Kawaguchi, Toshimaru Nakamura aj.

    Výběrová diskografie:
    2008
    "Hatari Atsalei" with Lionel Marchetti [Intransitive Recordings]
    "Le Bruit du Toit" with Jean-Luc Guionnet [Xing Wu Records]
    "Moriendo Renascor" with Michael Northam [Xing Wu Records]


    2009
    "Noite" with Jean-Luc Guionnet,Ernesto Rodriques,Guilherme Rodrigues [Creative Source Recordings]
    "Ready'n" with Masafumi Ezaki,Kazushige Kinoshita [Tenseless music]
    "Space and place" with soundworm [Improvised Music From Japan]
    "Supercedure" with Eric La Casa [Hibari Music]
    "4 pieces with a snare drum" (solo) [Petit Label]
    "Idioms and idiots" with Ray Brassier, Jean-Luc Guionnet, Mattin [w.m.o/r 35]

    2010
    "347" with Tim Blechmann [Nonvisualobjects]
    "Nepretrganost" with Tomaz Grom [Zavod Sploh]
    "Off-cells" with Takahiro Kawaguchi, Unami Taku, Uta Kawasaki [L'innomable]
    "Snared 60 Cuts" with Tsunoda Toshiya [Skiti]


    vstupné 100,- Kč (studenti 80,- Kč)
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Simon Whetham
    Field recordings, elektronika

    SO 20. LISTOPADU 2010 V 19:30



    Britský hudebník a zvukový umělec Simon Whetham začal od roku 2005, kdy se vypravil na studijní cestu na Island používat terénní nahrávky. Jeho profesionální kariéra mu později umožnila spolupracovat s řadou hudebníků a filmařů, například se Scannerem, Philem Toyem na jeho krátkometrážním filmu, nebo jen přivedla k účasti na expedici do Amazonie se zvukovým umělcem a biologem Franciscem Lopezem.
    Simon Wetham na svém pražském koncertu bude spolupracovat s místními hudebníky v rámci improvizační dílny.

    Koncert britského hudebníka je součástí workshopu improvizované hudby Seijiro Murayamy.

    vstupné 80,- Kč (studenti 50,- Kč)
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Seijiro Murayama – workshop
    Dílna improvizace

    19. LISTOPADU – 21. LISTOPADU 2010



    vstupné 600,- Kč

    Japonský perkusionista a bubeník, bývalý spoluhráč Keiji Haina, KK Nulla, Freda Frithe či Toma Cory, se pražským posluchačům představí 21. listopadu v Komunikačním prostoru Školská 28. Kromě sólového vystoupení bude mít několik zájemců možnost účastnit se třídenního workshopu zaměřeného na umění improvizace.
    Murayama ke svému vztahu k improvizaci a chystanému workshopu říká: Zkusme pracovat raději na zvucích samých než se zabývat hudebními idiomy. Vyzkoušejme si zpětnou vazbu mezi posloucháním zvuků a vytvářením zvuků. Zkusme poslouchat i vytvářet zvuky nově, protože hudba má tu úžasnou schopnost měnit uši, naše i těch druhých. Mluvím o improvizaci z hudební perspektivy, ale myslím že to samé se děje i v ostatních uměleckých disciplínách. Problém naslouchání v tom nejširším smyslu slova taky nacházíme úplně všude. Vždy je pro mě hlavním předmětem zájmu improvizace, i když není přímo mým uměleckým cílem. Svůj přístup zakládám na pozornosti věnované prostoru a místu, energii publika a kvalitám ticha. Proto i třídenní workshop (19.-21. listopadu, informace na www.skolska28.cz) bude „řízen“ nejen přihlášenými účastníky (kteří mohou, ale nemusí být hudebníci, ať už zkušení či nezkušení), ale i prostorem a atmosférou, která se bude postupně v galerii vytvářet. Zda dojde i na společný koncert v neděli večer, je zatím otázkou.

    Počet míst na dílnu je omezený na max. 10 účastníků.
    Cena za dílnu (15 hodin) je 600 Kč.

    Časový harmonogram:

    pátek 19.11. 15:30-20:30
    sobota 20.11. 10:00-12:30; 14:00-16:30
    neděle 21.11. 10:00-12:30; 14:00-16:30

    V případě vašeho zájmu o účast pište na petr.vrba@radio1.cz
    Prosíme o stručné CV a stručný popis vaší motivace k účasti.
    Dílna (do naplnění kapacity) je otevřena nejen hudebníkům, divadelníkům, tanečníkům atd., ale stejně tak i lidem, kteří své umělecké vyjádření teprve hledají.

    O potvrzení účasti budete informováni.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Dva filmy o naslouchání
    Uvádí Pavel Klusák

    ČT 18. LISTOPADU 2010 V 19:30



    Dva dokumenty, které spojuje téma naslouchání zvuku světa a jeho role v tvorbě, uvádí Pavel Klusák.

    Soundwalkers

    Portugalsko, režie: Raquel Castro.
    Hudebníci a fonografové Peter Cusack, Rafael Toral a další vypovídají o sound artu, naslouchání a tvůrčí práci se zvukem. Komorní dokument lisabonské filmařky a videoumělkyně.

    Amplified Gesture

    Velká Británie, režie: Phil Hopkins. Produkce: David Sylvian.
    David Sylvian natočil během vzniku alba Manafon výpovědi svých slavných sploupracovníků: vznikl tak úvod do poetiky a filozofie dnešních volných improvizátorů. Účinkují: Otomo Yoshihide, Toshimaru Nakamura, Christian Fennesz, Keith Rowe, Eddie Prévost, Sachiko M., Evan Parker, John Tilbury, Werner Dafeldecker, Michael Moser a John Butcher.

    vstupné 50,- Kč (studenti 30,- Kč)
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    dalsi publikace

    UNIJAZZ

    kulturní magazín Uni
    http://magazinuni.cz/

    .Art & antiques 11/2010 listopad

    Art+Antiques
    http://www.artantiques.cz/
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    nove cislo A2 v prodeji

    násilí v umění a politice
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    Mikroloops (http://myspace.com/mikroloops) odehrají 25.11. ve Školské28 nové premiérové představení se zcela novým a/v setem Fear and Trembling. Navíc (!!!) máme tu čest přizvat jako zvláštního hosta legendárního čínského performera, hlukaře a zvukového básníka Yana Jun, který předstoupí v kratším sólovém setu. Dále... od 6 hodin můžete týž den zavítat na vernisáž a/v laserové instalace Hannese Hoelzla v Šedém pokoji.
    http://skolska28.cz/page.php?event=409
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Dana Plays – Exquisit Corpses
    Autorská projekce a prezentace

    ST 10. LISTOPADU 2010 V 20:30

    Dana Plays uvádí svá videa.

    Experimentalní filmařka a digitální umělkyně a profesorka na Tampa University na Floridě Dana Plays představí svou novou práci - sérii experimentálních videí s názvem Exquisite corpse series z roku 2010. Projekt se dotýká pokračujícího historického tématu - příběhu její pratety Ottilie Mooreové. Ta poskytla za druhé světové války úkryt více než třem stovkám židovských imigrantů z nacistického Německa, včetně umělkyně Charlotty Salomonové ve svém domě L’Hermitage ve městě Villefranche sur-Mer. Dana Plays ve svém rozsáhlém díle zkoumá průniky mezi soukromým a veřejným prostorem a příběhy a tvoří tak metaforické spojnice mezi současností, minulostí a mezi jednotlivými místy.

    Exquisite corpse series (2010) se skládá z filmového triptichu (2010, 7:30 HD); Arrival / Departure at Villefranche sur-Mer (5:00, HD, 2010); Rhizome, (8:00, HD, 2010); Rue de L’Hermitage (30:00, HD, 2010) a dalších prací.

    Filmy Dany Plays a její digitální práce s videem byly vystaveny například ve Whitney Museum, na festivalu Viper, v televizi VPRO, SF Cinematheque, Pacific Film Archive, a na dalších padesáti mezinárodních filmových festivalech, včetně Edinburgu, Seattlu, Montreal Nouveau, atd.

    Program:

    Cinema Triptych (2010, 7:30 HD)
    Arrival / Departure (5:00, HD, 2010)
    Rhizome, (8:00, HD, 2010)
    Rue de L’Hermitage (30:00, HD, 2010)

    (vstupné 50,- Kč, studenti zdarma)
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    aktualni vystava:

    Kateřina Závodová – Intervaly

    Instalace, kurátorka Lenka Kukurová

    9. LISTOPADU – 9. PROSINCE 2010
    VERNISÁŽ PO 8. LISTOPADU V 18:00




    Výstavní projekt Kateřiny Závodové je postavený na příbězích. Jakmile divák vstoupí do expozice stává se zároveň jejich scenáristou i aktérem. Klíčem a počátkem naznačených příběhů je kalendář se jmény pohřešovaných osob, kde téměř každý den v roce je spojen s portrétem a jménem zmizelé osoby. Autorka domýšlí životní osudy po jejich zmizení, otvírá a vykresluje možné vyústění a děje. Krátké příběhy - video-etudy pak odkazují na témata jako je naděje, pád, vysvobození, ztracení se v čase a prostoru a uvěznění v čase. Téma zmizelých osob má dramatický, emocionální a tragický podtext, ale autorka jej podává citlivě a bez patosu.
    Důležitým prvkem výstavy je otázka vztahu času a prostoru, související i s názvem výstavy. Čas je abstraktní veličina, těžko postihnutelná našimi smysly, ale hraje v lidských příbězích zásadní roli. Vystavený elektronický objekt, odměřující časový rytmus, zpřítomňuje tísnivé uvědomnění faktu plynutí času, které je jednosměrné a lineární, ale i zpětné, kdy vnímáme čas minulý. Zároveň jde o metaforu nebezpečí uváznutí v časové smyčce. Dimenze prostoru je definovaná pravidelně rozmístěnými body na podlaze v interiéru i exteriéru galerie.
    Rozmístění značek v prostoru je v tomto případě uvědoměním si absence, nepřítomnosti hledaných osob. Autorka uvádí: „Prázdný prostor se značkami ve mně budí pocit, že by tam měl někdo stát, že je to místo určené pro člověka.“ Naznačené příběhy jsou fragmentární, nemají začátek a konec, postrádají dějovou linii, jejich děj otevírá možnosti, otevřené různým interpretacím a divák má tak dostatek reálného i imaginárního prostoru k možnosti sám do nich vkládat vlastní příběhy. Obrazy na videu, stejně jako příběhy ztracených lidí utkvívají v mezičase, nekončí. Krasobruslařka, od které bychom očekávali nějaký výkon, se bezradně schoulí na ledě, dívka vysvobodí ze země balónek, mizející vzhůru k nebi, muž během skoku do výšky uvázne v nekonečném kruhu, roztočené isolátory představují průnik do jiné dimenze.

    Výstava Intervaly je výsledkem autorčina dlohodobého systematického uměleckého výzkumu tématu, který se jí osobně dotýka. Každý portrét v kalendáři pohřešovaných osob, který byl v malém nákladu vydán k výstavě, představuje ve skutečnosti otevřený konec příběhu a v rámci výstavy je výchozím bodem autorčina domýšlení jejich osudů: „Každá z fotografií osob skrývá nevyřešenou otázku a jeden životní příběh. Vzniká spousta dohadů, fantazií a domněnek, ze kterých konstruuji příběh s otevřeným koncem - neuzavřený případ.“

    Během práce s příběhy vytvářela Kateřina Závodová řadu variant rekonstrukce dějů a skutků, nebo možností vypátrání ztracených osob v záplavě internetové vizuality. Nakonec se rozhodla vyústění příběhů jen naznačit. Na výstavě jsou představeny díla, vybízející diváka k participaci - k vyprávění vlastních příběhů se šťastným, nebo tragickým koncem. Součastí dlouhodobého cyklu Intervaly byla i autorčina účast na výstavě “Rodinná pohoda”, věnované problematice dětí, které stát odebral z jejich rodin.

    Kateřína Závodová pracuje s působivými a silnými obrazovými metaforami, její díla jsou nesena jemnou a citlivou poetiku. Videa podobného rukopisu vytvořila již pro svoji diplomovou práci, kde jsme na šesti projekcích sledovali snové video-příběhy: žena v akváriu, umístěném v interiéru místnosti, dvojice sedící pod rozhoupaným zvonem ve veži... Autorka si pohrává s narativitou a konstruuje emocionální příběh na základě obrazových symbolů a náznaků.

    Kateřina Závodová (1975) vystudovala AVU v Praze (Konceptuální škola Miloše Šejna a Intermediální škola Milana Knížáka). Výstava Intervaly je výsledkem tvůrčího stipendia Ministerstva Kultury ČR.
    Kurátorka Lenka Kukurová
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam