TLOUDEV: je to sice z gpt, ale drzel bych se toho.
Krok za krokem
1. Postavení boudy
I když bouda nemá povolení a stojí „na černo“, právně pořád jde o majetek nějaké osoby (soukromníka).
To znamená, že došlo k poškození cizí věci → formálně dopravní nehoda.
2. Kdy volat policii
Policie se musí přivolat, pokud:
a) dojde ke zranění/osobě usmrcené,
b) škoda na některém vozidle > 200 000 Kč,
c) účastníci se nedohodnou na viníkovi.
Pokud se všichni shodnete, že kamarád je viník, a škoda je nízká, policii volat nemusíte.
3. Postup „na místě“
Vyplnit záznam o dopravní nehodě (tzv. euroformulář).
Nafotit škodu, místo, boudou i auto.
Vyměnit si údaje (řidič, SPZ, pojišťovna, vlastník boudy).
4. Pojišťovna
Řidič nahlásí škodu ze svého povinného ručení.
Pojišťovna majiteli boudy škodu uhradí (i když je stavba načerno, pořád je to věc, která má hodnotu).
Pokud by pojišťovna zjistila protiprávnost stavby, může to řešit až s majitelem, ale to není věc řidiče.
5. Rizika „per huba“
Pokud byste se domluvili jen ústně, majitel může kdykoliv přijít s novým nárokem.
Bez zápisu a fotodokumentace je řidič v nevýhodě.
---
Závěr:
Protože škoda na vozidle i na boudě je podle všeho pod 200 000 Kč a nejsou zranění, policii volat nemusíte. Ale řešit to musíte oficiálně přes záznam o dopravní nehodě a pojišťovnu řidiče. „Per huba“ bez papíru je vysoce rizikové.