• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    Restartováno :)
    O cestách, technikách, prostředcích, projektech, hnutích, myšlenkách velkých i malých, co pomáhají člověku osvobozovat se a naplňovat svůj potenciál, a skupinám, místům, ekosystémům, uzdravovat se z nemoci civilizace.
    Společným jmenovatelem témat je uzdravení, obnovení rovnováhy, návrat k přirozenosti, nalézání cesty, která je v souladu se životem.

    Ráda bych, aby klub byl o sdílení informací, nápadů a zdrojů - spíše než o diskusích a rozebírání, jestli je nějaké téma dobré-špatné, reálné-nereálné, apod ;) (na tento druh vyžití tu máme klubů dostatek :)

    organnic.blogspot.com (Conti)
    rozbalit záhlaví
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    PAULMUADDIB: AutorKA je mimochodem PhD., učí na environmentálních studiích na FSS MU a přímo s ní jsem absolvoval (dobrovolně, neboť ten obor de iure nestuduji) kurz s názvem "ekologická ekonomie". Podařilo se mi zajistit, že celý kurz odabsolvoval i můj bratr studující podnikové hospodářství na ESF, je tedy řádně seznámený s těmi všemi klasickými ekonomickými koncepty.

    Moje pocity: tradiční ekonomické teorie se tam hodně vulgarizovaly a vybíralo se z nich to, co se dá kritizovat, prakticky nikdo z kritiků v daném kurzu ty kritizované teorie ale pořádně neznal, ekonomické pojmy rovněž ne, a paní Johanisová na tom ani netrvala, a ani tyhle věci do studentů nelila. Prostě takový pel mel, pro mě i pro bratra hodně povrchní a intelektuálně dost neuspokojující.

    Nicméně, pokud se podíváme třeba na některé oponentské posudky k diplomkám, které NJ píše, je patrné, že věcem celkem dost rozumí a je dost kritická k nadšeným pracím, co nesplňují základní akademická měřítka.

    Bohužel jsem nezískal pocit, že je takový kurz něčím, co už je konstruktivní diskusí postavenou na solidních základech. Na to by se musely mnohem hlouběji propojit studia ekonomická s těmi společenskovědnými, a obě strany by se musely opravdu pořádně vzdělat v té abecedě a malé násobilce. Pak je možné dělat seriózní behaviorálně ekonomické práce, analýzy a predikce na úrovni atd. Teď je to jen středoškolská mentální gymnastika s celkem malou úrovní zvětšení.
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    _BENNY: jo, četl jsem ráno a souhlasím s tím, jak růst chápe.
    PAULMUADDIB: jo, s většinou tvých námitek souhlasím. Já ten její článek nečetl celý,....a ano, ty mušky tam má. Taky věřím v princip subsidiarity, budování ze zdola. Díky za upřesnění.
    PIZI
    PIZI --- ---
    PAULMUADDIB: A co takhle opustit ideu zaměstnání. Co takhle konečně hledat uspořádání, kde přežití nemám zajištěno vlastní prací, ale třeba prací robotů apod. Nutnost chodit do práce přece není cílem lidstva. Naopak cílem je nepracovat.
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    SCHWEPZ: Komedie plná omylů.

    Pokolikáté už čtu takovéto pojednání, kde někdo s pouze elementární znalostí ekonomie sice poměrně dobře pojmenovává problémy, ale nabízí zoufale zcestná řešení.

    Je pravdou, že oproti stavu před 100 lety se významě snížila cennost zdroje "práce" ve smyslu nespecializované a univerzální práce, zatímco cena kapitálu zůstává beze změny a v podstatě impicitně roste. To vede k optickému bohatnutí bohatých a chudnutí chudých.

    Nicméně liberalizace a pokrok bylo to, co vedlo k tomu, že první zdoj "půda" také (obdobně jako dnes práce) ztratil hodnotu, i když je podobně jako práce absolutně omezený, práce je také omezený zdroj (lidé se rodí a umírají), kdežto kapitál je vlastně neomezený - akumulací vzniká další, násobí se.

    Bohužel sociologové, politici a ekonomové přehlédli nutnost přesunu z primární, sekundární a terciální sféry do sféry kvartální - vzdělání a duševní rozvoj. Kolik lidí ´, nepříklad starších, již sice nemůže konkurovat "číňanům" v montážích aut, dobývání nerostů a zemědělství (případně výroby mechanizace pro zemědělství), ale má obrovskou zásobu životních zkušeností, příběhů a psotojů, které mohou efektivně předávat?

    Potřebujeme učitele, ale učitele srdcem, baviče, vypravěče, spisovatele, umělce. To je kvartální sféra. Naučili jsme se zajistit si obživu bez nutnosti, aby 90% z nás pracovalo od úsvitu do soumraku na poli. Naučili jsme se zajistit hmotné statky (oblečení, bydlení, dopravní prostředky, hračky), aniž by 90% z nás muselo "bouchat" šestnáct hodin ve fabrikách. Vše díky duševnímu rozvoji, umožněnému právě díky liberálnímu prostředí.

    Specialisté budou na trhu práce ceněni vždy, ještě více jsou však ceněni nespecialisté, ale lidé s nápady a "řešitelé" - to, co se umí rozhodovat. Ano, bohužel jsme potravu zprasili a hmotné statky zbožštili, musíme mít neustále ´modernější a módnější oblečení, auta, hračky. Ale přehlédli jsme, že musíme jít dál, směrem k duševnímu rozvoji - vedení, koučování, předávání zkušeností. Jedině tak budou "zaměstnanci" stále cenní. Ano, bohužel se kapitál mírně vymkl kontrole - ale právě díky volání po oklešťování svobodného trhu - díky státnímu monopolu (nebo téměř monopolu - zkuste sehnat 500 milionů na založení banky) existují finanční instituce, které přeléváním "hodnoty" dělají něco z ničeho na náš úkor.

    Ale pracovně jsme strašně efektivní - ve společnosti skutečně pracuje necelá třetina lidí, zbytek jsou nezaměstnaní, státní úředníci (ti nic nepřinášejí, naopak zatěžují ostatní), různí poradci, lobbisté, realitní agenti "čerpači" evropských fondů - všechno je práce na prd, celku nic nepřináší.

    Z této třetiny velká část pracuje ve velkých korporacích - a tam efektivně pracuje opět jen třetina, ostatní jsou navíc (marketing, HR a jiné "únikové" obory, kde lidé akorát šmudlají v powerpointech a svolávají meetingy). Ze zbytku lidé skutečně pracují opět jen část času, zbytek tráví na nyxu :-).

    Přesto dokážeme vytvořit vše, co k životu potřebujeme a možná trochu víc.

    Takže lokální komunity, farmy, podpora "známých" řemeslníků, farmářů, cílený výběr prodkuktů s osekáním zbytečností a větší duchovní rozvoj (v každém kibucu jeden stařešina jako učitel a studnice moudrost), to je řešení, ale musí přijít od nás, postupně, zdola, ne naordinováním "úspěšné keynesiánské politiky", jak doporučuje autor...
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    První díl: Místní soběstačnost - proč a jak?
    Naďa Johanisová: ZKRATKY
    http://lets.ecn.cz/zkratky1.htm
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    CONTINUITY:moc pekny - "Chcete-li tuto stránku zobrazit, musíte se přihlásit."
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    F0N
    F0N --- ---
    The future of everything
    http://spacecollective.org/
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    SLAPPY: To není podle mě vůbec zajímavý, protože to je kompatibilní se systémem, neboří to "dominantní mýtus", jen jej to rozšiřuje. Takový text by dost možná prošel i za reálného socialismu - podívejme se například na knížky o józe, co za bolševika vyšly.

    Problém v každé době má paradigma, které odmítá respektovat dominantní mýtus a vykládá věci rovnou ze zcela jiné perspektivy, neslučitelné s dominantním mýtem.

    Takže "šaman", co bere dnešní kulturu OK a jen k tomu přilepuje něco navíc, co ale nejdřív od všeho "divného" očeše, by neměl mít skoro v žádné době mít problém.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Novej globální komunikační systém, s vizí být doopravdy privátní a být světu k něčemu
    2012-02-14 TheGlobalSquare: Call for coders | WL Central
    http://wlcentral.org/node/2456
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    STRYX: jj, mrtvé milenky vzdech :)
    TLUSTEI
    TLUSTEI --- ---
    LOOK: Tohle jinde nezazijes! No nekup tu energii... ;)

    Na report jsem snad i zvedavej. :)
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    LOOK: zní to zajímavě, pokud tam jde někdo kdo sleduje i toto auditko, tak at prosím, prosím pošle report. Předem děkuji :)
    STRYX
    STRYX --- ---
    SCHWEPZ: Ekologicky mrakodrap to je neco jako zborcene harfy ton?
    SLAPPY
    SLAPPY --- ---
    Nenosím peří a nelítám kolem ohně, říká šamanka Pavla Štěpničková - iDNES.cz
    http://ona.idnes.cz/nenosim-peri-a-nelitam-kolem-ohne-rika-samanka-pavla-stepnickova-p8b-/spolecnost.aspx?c=A120216_161746_spolecnost_job
    Docela zajimavý, že se objevujou takovýhle články na titulních stránkách :)
    TLUSTEI
    TLUSTEI --- ---
    "Placebo effect means that positive thinking can heal me. Whereas nocebo effect means, and it has been proven by science, that negative thinking can not only make you ill but a negative thought can also kill you." ...

    Bruce Lipton ' The Power Of Consciousness' - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=VYYXq1Ox4sk&feature=g-vrec&context=G2fa9499RVAAAAAAAABA

    Bruce Lipton - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bruce_Lipton
    ADEPT
    ADEPT --- ---
    Transformace prostrednictvim pusobeni patogenu:

    How Your Cat Is Making You Crazy - Magazine - The Atlantic
    http://www.theatlantic.com/magazine/print/1969/12/how-your-cat-is-making-you-crazy/8873/
    MTO
    MTO --- ---
    MTO
    MTO --- ---
    Probuzení: Spoluspotřebitelství - cesta jak změnit společnost a její návyky
    http://probuzeni.blogspot.com/2012/02/spoluspotrebitelstvi-cesta-jak-zmenit.html
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    ty odstavečky - pár ukázek
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    chcete někdo jednu pěknou transformační knížku nabitou zajímavýma informacema a souvislostma a vizema?
    vhodné pro někoho, kdo se zajímá o souvislosti a pozadí a historii procesů na Zemi, autor nasbíral opravdu hodně zajímavých kousků, bez ohledu na to, zda s ním člověk souhlasí celkově
    posílám dál

    Daniel Pinchbeck: 2012: The Return of Quetzalcoatl

    The Aboriginals considered women to be naturally connected to the divine and creative forces in the universe through their fertility and menstrual cycles. Men, on the other hand, had to be consciously – culturally – conditioned in order to achieve full humanity. Men were considered child-like, essentially useless, unitl they completed their initiation. Undergoing a training that could last as long as ten years, men would develop the capacity to access the Dreamtime through a series of dangerous and difficult ordeals. Common initiatory practices included not only solitary fasts and walkabout, but scarification and subcision – the infliction of wounds on the male member, that could be reopened at any time, as a kind of symboli menstruation. Such practices artificially induced men into female status, giving them the sacralizing wound granted to men by nature.
    In Aboriginal society, as in other enduring forms of nomadic cultures, women provided the cohering, stabilizing force for the tribe. These societies are known as „hunter-gatherers“, but it would be more accurate to call them „gatherer-hunters“. Traditionally, women were the gatherers, and their foraging satisfied the vast proportion of the tribe's nutritional needs. Aboriginal men often left on long hunting trips and shamanic walkabouts. While the men were absent, the women intensified their bonds with each other, which were necessary for the smooth functioning of the community. In the modern West by comparison, there is little solidarity among women. Women tend to feel they are in competition for the men and their powers of physical attraction, making them possessive, jealous and insecure. It is possible, as Lawlor suggests, that the propensity for gathering has reasserted itself as a cultural obsession with shopping. Similarly, for men, the obsessive focus required for hunting – as well as the energetic hunting of shamanism – has been deformed into workplace competition, fixation on sports statistics and other trivia.

    The number 666 is that of Teitan, a solar deity. “It represents an eternal, natural principle, transcending any moral category.” Teitan - Cheitan, in the Chaldean language, was the snake god who brought knowledge to humanity. As mythic polarity gave way to mental duality, this deity was reduced to a baleful influence, given the name Satan in the bible. While the institutional church associated the number with evil, Gnostics within the church “recognized the number for what it was, an essential element in the true cosmis scheme, and in laying out their mystic citadels, they allowed 666, the number of solar power, to occupy its due place in the numberical orded.” According to the Gnostic version of the biblical tale, the serpent in the Garden of Eden was actually an apparition of Christ, bringing knowledge to humans, seeking to liberate them from the wicked demiurge who kept them in ignorance. The “Great Beast” of the Apocalypse, first appearing in Revelation 13, possesses an intricate ambiguity, linking him to these older traditions.

    The shattering of the Glastonbury Abbey as “the devil's temple” during the Reformation represented the final destruction, in the West, of the ancient mind-set that understood the necessity of maintaining a proper balance between cosmic forces. For the Puritans, “the beast represented some absolute principle of evil, irreconcilable with the iron rule of humanly created morality. The beast, like the dragon, had to be suppressed. For this reason, as well as many others, Glastonbury could be the logical place for reintegrating Sun, Moon and Earth, establishing a template for a planetary civilization.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam