• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    KAREN: já bych si vzal jen půlku a nakrájet prosím!
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    Netradiční projekt má za cíl bojovat proti plýtvání jídlem. Do lednice má přístup každý, potraviny tam může dávat i si je brát. Inspirace přišla ze zahraničí

    Plzeň má svou první veřejnou lednici, může do ní každý | Zpravodajství
    http://www.rozhlas.cz/...stvi/_zprava/plzen-ma-svou-prvni-verejnou-lednici-muze-do-ni-kazdy--1566327
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    a k tématu auditka:

    Praha má veřejnou šatní skříň. Lidé do ní mohou odkládat vyřazené kousky a jiné si vzít - Ekolist.cz
    http://ekolist.cz/...a-verejnou-satni-skrin-lide-do-ni-mohou-odkladat-vyrazene-kousky-a-jine-si-vzit
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    SCHWEPZ: ad ten kanibalismus - tož to je snad na slunce jasné, že by museli mít hodně jednostranný jídelníček aby docílili prudkého populačního propadu ,) tj. že je to následek nikoliv příčina nějakého pohybu.
    On ten kanibalismus byl spíše z rituálních důvodů, než že by jím "prostě chutnalo"
    I na tom Novém Zelandu, to nebylo tak rozšířené, jak se mnohdy traduje, říkala kamarádka, která tam byla.
    A i tam to bylo spojeno s válkami mezi kmeny.
    Ale existuje i opačná verze - endokanibalismus - pojídání mrtvých přátel nebo příbuzných jako důkaz úcty. Tato "tradice" byla/je rozšířená napříč kontinenty. "Například u jihoamerických indiánů z kmene Cocomas se z mrtvých příbuzných kromě masa zužitkují i kosti; z těch se mele prášek, z něhož se vyrábí chutné pivo. Podle indiánů je pro mrtvého mnohem lepší a důstojnější, když skončí v břiše přátel, než kdyby měl shnít v zemi"
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    MICHAL_R: on podle mě nic nepřizpůsoboval, jen čerpal z nějakých studií, které mohly být zastaralé. Pravda je, že tu "komplexní realitu" trochu ohnul, aby to zapadlo do popisu stupidity jako "zhroucení mechanismu zpětné vazby mezi chováním a prostředím", tj. ono známé "řezáš si větev na které sedíš".
    Ono to částečně sedí, ale jen částečně. Ale myslím, že to není až tak podstatné, navíc vzhledem k velikosti těch ostrovů mám i trochu potíž se slovem "civilizace".

    Přiznám se, že já Koukolíka, Cílka, Grygara a další lidi co věnují stovky hodin svého volného času popularizaci vědy a péčí o talentované studenty atp. aj. docela adoruji, takže mu tohle klidně odpustím. Ani nejmoudřejší nedohlédne do všech konců :)

    No a s tím, že "zpupně kádruje" obyvatele těch ostrovů - "hele, debilové, zničili si biotop, nebylo co žrát, začali se mlátit a pak žili v jeskyních, slušný regres, že!?" - to si myslím že tam vidíš až ex-post, on je podle mě neutrální. A nebo není, protože tam nachází paralely s naší současností a je v té "stupiditě lidstva jako celku" až po uši namočen, bez ohledu na metodu, empirii, reliabilitu, nebo funkční magnetickou rezonanci :)

    A podle mě taky nemáš pravdu v tom, že by "neuropatolog měl zůstat jen u svého" - věda se poslední dekády velmi specializuje a tak je nutné občas využít SYNTÉZU a když se na to pan doktor cítí, proč ne, rád mu dopřeju slechu. Je to tedy pokora - na druhou stranu - má toho nastudovaného mraky, nejen neuro. Musí se to ale s citem, aby z něho nakonec nebyla Kikina!
    MICHAL_R
    MICHAL_R --- ---
    SCHWEPZ: Souhlasím s DARJEEL: Koukolík je určitě hodně chytrej, o tom žádná. Právě proto mě trochu zarazilo, jak si kulturní historii Velikonočního ostrova přizpůsobil svému konceptu "stupidity". Nejde o kanibalizmus (ten ostatně nikdy nikde nebyl příčinou populačního poklesu, nýbrž spíše přechodným důsledkem nějaké potravní krize), ale spíše o to, jak z fakt nejasné (a určitě více-faktorové, jak jsi napsal) věci Koukolík vyčaruje lineární příběh, kde je příčinou pádu civilizace - dle Koukolíka - neracionální náboženské chování (že by environmentální a populační krizi na Velikonočním ostrově způsobilo stavění těch jejich velkých soch jsem snad nikde jinde neslyšel...). Asi mi je taková zjednodušující argumentace poněkud nesympatická, zvláště když je jejím výsledkem ukázání prstem na někoho jiného ve stylu "hele, příklad stupidity". Přijde mi to jako takové morální kádrování druhých pod rouškou "racionality"...

    Koukolík je neuropatolog, a já to samozřejmě respektuju. Akorát mi asi občas přijde, že pohled přírodních/technických věd na záležitosti sociálního/kulturního života (zejm. pak nezápadních společností) může občas být takový... hmmm... nerealistický, až zavádějící. Asi proto jsem na toho Koukolíka původně reagoval :-)
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    DARJEEL: tak vo tom žádná, mohl by dělat živou edukační pomůcku při výuce narcisismu, stejně tak jako Král Ovar I.
    Styčné plochy s Cílkem a Koukolík vidím jen v tom rozkročení mezi disciplínami; on se ale rozkročil jen na základě vlastní zpupnosti, nikoliv vědecké metody ,-)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    SCHWEPZ: jinak Kikina je krom toho narcis a mysli si, ze je chytrej, pritom si plete chytrost a chytraceni, moudrost a mudrlanstvi... Ho bych do pytle se skutecnymi odborniky nehazel...
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    Ja si dycky radsi dal bonbon...
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    KAREN: tak ....není proti bonmotu občas říct nějaký ten bonton, že áno!
    KAREN
    KAREN --- ---
    SCHWEPZ: aha.) ale s tim impotent... impaktem to asi bude krapet jinak;)
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    KAREN: tož ani ne, on skutečně kecá do všeho, a přitom si plete dialekt s dialýzou!
    KAREN
    KAREN --- ---
    SCHWEPZ: a s tim vaskem klausem, to sis spletl popularizatora s populistou, nebo jak?
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    KUATO: tos taky chalan, ktory tu svu ritku viac ako ibakrat dotlacal do televizneho premavania a take ty radobymudre kliny obecenstvu svincat v podobe kulatych sutierku predhazoval...
    KUATO
    KUATO --- ---
    a vojin Kefalin, co si mam predstavit pod takymto pojmom "impaktovy popularizator"?
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    DARJEEL: jojo, je to tak; podobně i Halík, nebo Vašek Klaus.
    Já mám podobný pocit nadhledu jako oni už u druhého třetího píva, ty impakte! ,)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    SCHWEPZ: koukolik je jako cilek... chytrej chlap, vzdelanej, s celkovym prehledem a pocitem, ze muze mluvit o vsem... je fajn, ze existuji impaktovi popularizatori, ale ma to sve limity...
    LEOZ
    LEOZ --- ---
    do sekce "pomáhá probuzení jako kladivem přes sedmou čakru" aneb proč fosilní paliva ne-e
    via Michal Berg

    UNAOIL: World's biggest bribe scandal
    http://www.theage.com.au/interactive/2016/the-bribe-factory/

    Tomu se říká pech.

    Novináři z Fairfax Media a The Huffington Post půl roku pracovali na odhalení - jejich slovy - největšího korupčního skandálu světa: o tom, jak firma Unaoil podplácela vlády zemí Afriky a Asie, aby ropným společnostem zajistila výhodné kontrakty.

    Dva dny po tom, co svá zjištění zveřejnili, vyšlo na svět zjištění o obřím zneužívání daňových rájů ‪panamapapers‬ a skandál Unaoil najednou nikoho nezajímá.

    Obří korupce při těžbě ropy a zemního plynu znamenala mimo jiné také to, že zisky z této těžby nezůstávaly v těchto zemích, ale byly vyváděny mimo, a už tak těžce zkoušené země jako Irák, Jemen nebo Libye, přestože bohaté na přírodní zdroje, se utápěly do další chudoby, korupce a chaosu, který vedl k nestabilitě a růstu extrémismu. Mimo jiné tím potvrzuje, že to zdaleka nemusí být jen vojenské zásahy, ale také "běžný byznys", co má potenciál destruovat rozvíjející se státy.

    Jak panamapapers, tak skandál Unaoil ukazuje na dva klíčové problémy dneška: závislost na fosilních zdrojích a netransparentnost a korupci vlád i byznysu. Obojí je úzce propojeno a obojí má obří negativní dopady na celý svět. A obojího je potřeba se zbavit.
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    MICHAL_R: Koukolík je velmi moudrý pán, mám ty jeho knihy a popularizaci neurověd rád, v tomto "televizním" formátu trochu zjednodušuje, resp. je to formát pro "široké vrstvy"; ty nálezy kanibalismu a bojů o zdroje jsou evidence, jistě to ale bylo více-faktorové. Mrknu na ten článek. Zavlečené choroby jsou samozřejmě průser, indiáni severní ameriky by mohli povídat

    špatní lidé myslíš "vzpoura deprivantů"?
    Stupidita
    http://blisty.cz/art/39405.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam