JUNIPETRUS: vsak jo, ja osobne nepopiram mozne experimenty, popiram jen to ze se to deje tak jak je vetsinove popisovano ze se to deje a v takovem meritku jak je popisovano.
TILOPA: katalyzator na turbinu je technicky vzhledem k teplote vyfukovych plynu, jejich objemu a rychlosti prakticky neresitelne pro pouziti v letadle, nicmene u turbin je situace se zplodin trochu jina nez u beznych pistovych motoru v aute, zatimco v aute se spalovani ucastni veskery vzduch ve valci, kyslik v nem co zustane nespotrebovan snizuje ucinost, zatimco u turbin se velka cast vzduchu pouziva k chlazeni, potreba promichat vzduch s palivem ve spalovaci komore co nejdokonaleji je vsak stejna, proudovy motor, zvlaste pak typ turbofan pouzivany v dopravnich letadlech zene dopredu nejen proud zplodin ale i proud vzduchu ktery vystupuje ven stejne cisty tak jak byl do motoru nasan.
u pistaku je tez teplota spalovani mnohem nizsi nez u turbiny, tedy v turbine se nektere skodliviny rozlozi, zatimco v aute je musi zachytit katalyzator. tez diky nizsi teplote spalovani v pistaku a mensim koroznim a eroznim podminkam se da lejt do motoru kde co, zatimco u turbin pri vysokych tlacich, teplotach a rychlostech proudeni v motoru je kde co velky problem ktery snizuje zivotnost horkych casti turbiny. nahradni dily a servis jsou u turbin neporovnatelne drazsi nez u pistaku pri stejnem vykonu motoru. v porovnani s pistakama jsou vsak turbiny relativne ekologicke a ucinejsi Kdyby stejny objem letecke dopravy ktery je dnes byl realizovan letadly s pist. motory, pravdepodobne by sme se dnes uz docela dost dusili, coz vsak neznamena ze to neni problem, tez i umela oblacnost ktera tak vznika se na pocasi skutecne podepisuje ve forme ochlazovani a neni potreba nic dalsiho vypoustet