Zdroj: Marketing & Media
Datum vydání: 10.11.2014
Rubrika / pořad: Marketing
Strana / zpráva 18
Autor: Monika Hronová
Přidat do exportu | tisk dokumentu | export do RTF | export do HTML | export do DBFzpět
Brněnská kritika českého internetu
FESTIVAL
Druhý ročník Marketing festivalu, který se uskutečnil minulý víkend v Brně, začal už o den dříve vlnou workshopů, kterých bylo celkem dvacet v deseti učebnách Newton Collegue a trvaly přibližně 30 hodin. Organizátor Jindřich Fáborský chce pro příští rok počet workshopů ještě navýšit a zpřístupnit je i široké veřejnosti.
Na prknech Janáčkova divadla
pak doslova válel David Špinar v pozici moderátora (jinak head of performance v Googlu). Uvedl a vyzpovídal celkem dvanáct českých i zahraničních spíkrů. Mezi nejzvučnější jména patřil Avinashi Kashiuk nebo Peter Meyers, z českých pak Filip Podstavec a Jan Řezáč.
Avinashi předvedl hodinu a půl dlouhou smršť na téma marketing ovlivněný daty. Vtipně poukázal na zbytečné chyby, kterých se nevyvarují ani přední čeští hráči, jako je Mall.cz, Aukro nebo Seznam.
Doslova roznesl na kopytech české weby, jejich nepřizpůsobivost mobilním platformám a naprostou ignoraci v oblasti optimalizace vyhledávání. Vysvětlil i důvody, proč není důležité, a v mnohých případech je i spíše zbytečné zahlcovat sociální sítě obsahem, který se nikdy nedočkal a ani nedočká interakce. Nechyběly ani názorné příklady tweetů a facebookových statusů předních českých prodejců, kde interakce k jejich příspěvku přišla v podání Avinashiho směšná všem divákům v sále.
Jeho přednáška se nevěnovala pouze kritice českých webů, ale plynulým tempem sklouzla i k jeho doméně, kterou je Google Analytics. Podle něj půjdou Google Analytics blíže k lidem a budou pečlivěji reagovat na jejich působení a užívání internetu.
Avinashi měl být headliner festivalu, kterým zůstal až do neděle, kdy se ke slovu dostal Filip Podstavec. Stal se jediným spíkrem, který si vysloužil potlesk diváků ve stoje, a rozhodně se vyplatí počkat do 1. prosince, kdy organizátoři uvolní záznamy z přednášek. Celkem se prodalo 1020 lístků, včetně novinářů a vystupujících se akce zúčastnilo na 1200 návštěvníků.
Foto popis| Organizátor brněnského Marketing festivalu Jindřich Fáborský během svého vystoupení.
O autorovi| spolupracovnice redakce