• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    WIRUZIKInternetový marketing (PPC, display, affiliate, mobilní reklama atd..)
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    Měl bych dotaz spouštíme nějaké affility programy chceme prodavat věci ruzných ochodníků přes tento system ale nekteré značky nemůžeme najít . Existuje nejaký katalog všech kdo používaj affility. goooggle nam moc nefunguje díky za info. případně jak na to .
    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    REEN: řešil jsem několikrát se supportem reklamaci a pokud to bylo zjevné tak mi vrátili kredit
    REEN
    REEN --- ---
    Mám dotaz, známý řeší... Máte zkušenost jak řešit, že vám někdo v Adwords vyklikává reklamy? V Analytics je vidět, že stále stejná GoogleID chodí na určitý web jednou až dvakrát denně přes ppc. A okamžitě odejdou. Je to na menším webu, žádná velká firma něbo návštěvnost. Dík případně za tip.
    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    KAJJAK: no mas to nejak rozdelene? protoze v tom co pises "ppc sklik, adwords, facebook kampane, zbozove vyhledavace a remarketing" to me vychazi ze kdyz rozhodis tech 20k tak mas na kazdym kanalu utratu nula nula nic. Ja mam u shopu obvykle takovej spend treba jenom na skliku, nebo taky jen z heureky :)

    Nezapomen na jednu vec - aby ty data mely nejakou vypovidajici schopnost, potrebujes objem, ty zidle nebudou mit uplne levnou cenu za klik, takze kdyz ti na ppccka zbude treba 10k, tak to neni nejakej velekj pocet navstevniku a z toho spolehlivy cisla uplne nevytahnes, nedejboze nejaky a/b testy. Z toho co pises mi pride ze jestli zkousite, tak kombinujete moc veci naraz. Ja to v techdle pripadech delam tak ze jedu postupne, zacnu logicky s ppc/zbozakama, vyzdimam co jde, ustabilizuji cisl a jdu dal. Jednak si myslim ze je to efektivnejsi, nez si 3 hodiny hrat s ppc, pak tri s facebookem etc. a druhak optimalizes pomer spendu a spravy protoze logicky potrebujes min casu na spravu a jak jdes dal tak ti sice dohled neco zabere, ale zaroven mas uz odladeny kanal. Je proste lepsi byt dobrej v jednom kanalu nez prumernej na peti s tim ze si neco zkousim.... Navic kdyz tomu nerozumis tak je dycky snazsi udelat peknou prezentaci kdy to vypada ok, i kdyz treba na pulce tech kanalu teces

    BTW: schvalne jsem se koukal pomer 1:2 mame jen u jednoho zakaznika a to jen proto ze je to hrozne maly budget (5k celkem) a niche segment
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    SIRIUS:

    10 let jedem jen SEO, tohle zkousime par mesicu jen jako pokus, zda to vydela nejake drobne navic...
    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    KAJJAK: to je teda na marketing docela nizka sazba, ale tak pokud to funguje...
    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    KAJJAK: hele to tezko rict, muze to byt ok a nemusi zalezi co v tom vsechno nakonec mate. ja se obecne dycky ridim celkovym roi vcetne tech vedlejsich nakladu, akorat tam je problem pokud musis resit atribuci u produktu s delsim rozhodovacim cyklem
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    tak omlouvam se za desinformaci, platime 10000 za 13 clovekohodin prace mesicne... je v tom ppc sklik, adwords, facebook kampane, zbozove vyhledavace a remarketing, tedy 750/hodinu

    hodiny se přesouvají podle potřeb, takže nejde moc určit na co sly ten dany mesic
    když něco funguje a funguje to dobře, nechají to tak asi a když se něco sere, věnují se tomu konkrétnímu problému více a naopak

    kdo by rad poradil blize tak mu do posty zaslu report co nam posilaji, verejne to tady moc vystavovat nechci, je tam mozna i trochu internich informaci a kdovi kdo vsechno to tu cte :-)



    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    KAJJAK: To se nedá říct, píšeš málo info. Jestli je to ze začátku a časem bude za správu míň, tak OK. Jestli vám kampaně vydělají víc než 31k zisku (ne obratu), tak je to taky relativně OK. Ale samozřejmě čím vyšší bude rozdíl mezi náklady a ziskem, tím líp.
    Co je v těch 11k za správu? To je nějaký hodinová sazba * počet hodin? Nebo je to jen tak plácnuté číslo? Já bych za své peníze rozhodně vyžadoval nějakou práci, ne to, že budou měsíčně posílat faktury, aniž by na to šáhli (což se často děje :-)
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    ONDREX:

    eshop: https://www.kancelarska-zidle.cz/
    mame dost siroky zaber prodavanych produktu, jedine co prodavame vice a specializujeme se na to, jsou uz podle nazvu kancelarske zidle. Nejsme vyrobci, jen preprodejci

    Chceme dosahnout hlavne zvyseni obratu, nemame silnou znacku, nemame zadny produkt, ktery bychom chteli protezovat.


    JEREMIUS:

    Jake PNO bys tedy rekl, ze je obhajitelne? A jaky pomer nakladu za spravu vuci spendu?
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    KAJJAK: 11k za správu na 20k spend je teda dost, to by sis měl sám spočítat, jestli se to zaplatí. Jestli je cílem prodej, tak to v obecné rovině není problém spočítat.
    ONDREX
    ONDREX --- ---
    KAJJAK: zdar, dle mne záleží na spoustě faktorů, například na cílech kampaní.. Čeho chcete dosáhnout: zvýšení obratu, snížení nákladů na propagaci při udržení tržeb, konkrétní PNO, prodej konkrétních produktů, uvedení nového produktu na trh, zvýšení povědomí o značce nebo tisíc jiných věcí?

    Obecně, podle marže si hlídejte podíl nákladů z PPC na obratu (PNO), kam započítejte i cenu správy.

    Reporty podle aspektů výše - nejlépe průběžně (např. 14 dní/měsíc) a závěrečný dle čtvrtletí například. Jinak pokud inzerujete na cenových srovnávačích, tak se jich poptat na konkurenci, zda využívají nějaký automaticky bidding apod.

    Můžu se zeptat co máte za eshop?
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    Jdu dnes se spolecnikem na schuzku s firmou co nam spravuje ppc kampane pro eshop na googlu a seznamu, optimalizuje google merchant a zbozi.cz, dela remarketingove kampane. Imformacni asymetrie je velika, ani jeden tomu moc nerozumime.

    Chtel bych se zeptat, co po takove firme pozadovat, jake reporty by nam hlavne mela davat, abychom byli chytri z toho, zda delaji svou praci jak maji? Na co bychom meli pozadovat, aby se zamerili prevazne? Jsou v oboru nejake nove aplikace jejich pouziti bychom meli vyzadovat?

    Mesicne chteji nejakych 11000 a dalsich asi 20000 padne na samotne ppc apod. Je tento pomer bezny? Co jsme s nima zacali spolupracovat, tak obrat firmy obecne vzrostl, melo by nam to stacit a vice se v tom moc neryt?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    KOC256: v tom případě bych sáhl po mailchimpu
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CYBERWOLF:
    Dík za reakci... Já ani nevěděl co přesně napsat...

    Jsou to zákazníci, takže SPAM nehrozí. Ale v současnosti to posílal z SEZNAM mailu, kde ho občas blokovali, že to není firemní mail a i když jim nutil prachy (má je), tak oni to neuměli přijmout...

    Tak jsem ho hodil na jejich ofiko firemní mail kde zase mají jen roundcube a jeste nejaký webový udělátko, ale to zase se mu nelíbí... Takže hledám něco kde si ty newslettery udělá sám, uživatelsky a bude mu to prostě fungovat...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    KOC256: všechno je na prd, když za to chtěj prachy :) Těžko říct, co je TOP, ale Mailchimp funguje dobře. Když se ti maily vracejí jako nedoručitelné, nebo to příjemce odmítá jako spam, je to problém. Chce to mít dobře postavené segmenty. To je jako všude, ale mailchimp to má dost drsně.

    Celkem dobrá alternativa je Sendgrid, neposere se z blbých segmentů, ale holt to není mailchimp.
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    KOC256: koukni na Sparkpost, mohl by zaskocit za mailchimp
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Hledám pro zákazníka vhodnou službu pro tvoření newsletterů...

    Vím že dříve byl TOP mailchimp... Stále to platí? Vím že šla nějaká vlna s jejich pricingem, že už to je na prd.

    Bavíme se o možná ~1000 mailů v jednom NL a ty mohou chodit třeba 3 v týdnu... (jestli to hraje roli)

    Vítána nějaká inteligentní správa mailových kontaktů, případně napojení na nějakou standardní službu pro správu kontaktů...
    TUSIL
    TUSIL --- ---
    mate nekdo zkusenosti s reklamou na twitteru? je mozny promovat ucet, kterej pise prispevky cesky?

    Me to v twitter ads pise:
    Account ineligible.
    One or more users associated with your account is ineligible to participate in the Twitter Ads program at this time based on the Twitter Ads policies. Here are the specific users and the policies involved:
    Supported languages

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam