• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKAndroid development
    JOHNY_G
    JOHNY_G --- ---
    To tě znovu odkážu sem. Stojí tam:

    "Don't use bottom tab bars

    Other platforms use the bottom tab bar to switch between the app's views. Per platform convention, Android's tabs for view control are shown in action bars at the top of the screen instead. In addition, Android apps may use a bottom bar to display actions on a split action bar.

    You should follow this guideline to create a consistent experience with other apps on the Android platform and to avoid confusion between actions and view switching on Android."


    A není mi moc jasné, proč by nemohly být nahoře, jak praví konvence. Dal by se pak použít View Control:


    Nebo ještě lépe v podobě Action Bar Tabs:

    nebo
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Ještě se chci zeptat na ten spodní panel - co je na něm antiandroidního a jak by tedy bylo lepší jej vymyslet (třeba link na nějakou ukázku)? On je tam proto, že musí být i na jiných obrazovkách, na kterých nikde jinde než na spodním okraji být nemůže.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    JOHNY_G: no super! tak ja moc diky, tomuhle rozumim a uvedomil jsem si i nejake principy, ktere me netrkly.
    JOHNY_G
    JOHNY_G --- ---
    No tak ať ti dáme něco konkrétnějšího (když pominu, že ten design neodpovídá vůbec žádné platformě :-) ).

    Na domovské obrazovce:
    Dodáš zvlášť barevný obrázek na pozadí a zvlášť ten šedý spodek, klidně i s odznakem. Pak může programátor spodní stranu doplnit stejným odstínem šedé, nebo z toho rovnou můžeš udělat nine-patch, aby se spodek opakoval (za koncem oblouku necháš už jen 1 pixel). Pokud budou texty v obrázcích, dodej každý zvlášť.

    Hlavní nabídka:
    Pozadí netřeba, stačí dodat rámečky v průhledném PNG a hlavně v podobě nine-patchů (všechny vysoké nebo dlouhé části oříznout na 1 pixel a nechat opakovat - zůstanou jen kulaté okraje).
    Tlačítkům dodat zvlášť ikony a zvlášť pozadí - opět jako nine-patch (na šířku je to celkem jasné, na výšku asi bude nejlépe opakovat jeden světlý a jeden tmavý pixel kolem středu). Velkou nahoře stačí dodat pro různá DPI.

    Nápověda a detail:
    Na stylování scrollbaru bych se zvysoka vysral. Bude s tím spousta práce, a tento design se mi stejně nezdá vhodný pro touch. Pokud to musí být, jsou to dva (resp. čtyři) jednoduché nine-patche.
    Šipky řazení a listování dodat pro různá DPI.
    Separátor seznamu se použije z hlavní nabídky.
    Zakulacené podbarvení seznamu dodat jako nine-patch.
    Co se týče spodního panelu, tak jen upozorním, že je zcela proti Android Designu snad ve všech ohledech. A design ikon se blíží Androidu 1.x-2.x, což už je dost zpátečnické. Technicky stačí dodat jednotlivé ikony pro různá DPI.

    A takhle dostáváš přesné instrukce pro libovolný displej, aniž bych jedinkrát uvedl jakékoli rozlišení :-).
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    MRAKY: presne jak pise SIRLOON, navic web je jinej pripad. ten je porad jeste primarne urcenej na velky displeje, kdezto mobilni apps naopak na maly mobily. webovy prvky tudiz nemusis nijak prizpusobovat rozmerum displeje a nechas je volne plavat na "nekonecnym" pozadi. u appky se naopak nejcastej snazis mit grafiku pres cely okno a je tudiz na rozmeru i pomeru stran zavisla.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    MRAKY: ale vetsinou tam mas nejaky prvky pevne ukotveny a vychazis z toho, ze mensi rozliseni nez 800x600 mit nebudes a kdyz ano, tak je to mobil a cert vi jak se to na nem zobrazi
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    MICKEY_MOUSE: grafika jde mimo me, ale dotaz ( a to nejen k MICKEY_MOUSE ) - neni to nahodou podobne, jako resit design webove stranky ? Tam je taky velikost obrazovky velmi variabilni
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    OpenSignalMaps - Android Fragmentation Visualized
    http://opensignalmaps.com/reports/fragmentation.php
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    MICKEY_MOUSE: to je problem, protoze to rozliseni muze byt takove: cim silnejsi cara, tim vetsi zastoupeni, ale asi chapes, ze shrnou to do A, B, C, je problem

    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    JOHNY_G: dík. já tuším, že nebude všechno co kreslím úplně košer. jak jsem psal, je to moje první grafika, na které chci všechno co je s tím spojené odladit. samozřejmě nemám problém si to celé pročíst, pokud to bude potřeba. jen jsem se tu zeptal, abych složitě nestudoval nebo neřešil něco, co jde vysvětlit dvěma větama. od toho tu ta diskuse snad je.
    JOHNY_G
    JOHNY_G --- ---
    A vůbec, jestli to nechceš číst, tak se na celou designerskou práci vyser. Jsou tam naprosto přesně popsány všechny principy, a v jakém poměru se připravují podklady pro jednotlivá DPI.
    JOHNY_G
    JOHNY_G --- ---
    Na Androidu se pro různá rozlišení používají převážně nine-patche. Zbytek se řeší buď scalováním, nebo více resourcy v různých rozlišeních (viz odkaz od H_U_N_T_E_Ra). Každopádně děláš ten design úplně blbě. Viz tohle. A hlavně tohle :-).
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    H_U_N_T_E_R: Díky. Přesně to se chystám přelouskat, ale předtím než se do toho pustím jsem si řek, že se zeptám někoho znalýho věci, jestli mi nedokáže odpovědět dvěma větama. Já pořád čekám jasnou odpověď typu: "Grafika pro androidí aplikaci se dělá ve 3 verzích: rozlišení A=100×200, B=150x350, C=200x470. Když to takhle uděláš, je to ideál pro jakýkoli zařízení".

    Takováhle jasná stručná odpověď by mi udělala radost. To se na to takto jasně a univerzálně nedá odpovědět, že mi pořád někdo linkuje ke čtení nějaké články (např. tenhle má ve Wordu 24 stran)?
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    SIRLOON: tady jsou čtyři typické ukázky. To první je splash screen, ty další jsou typické obrazovky aplikace - homepage s tlačítky, menu a scrollovací stránka s nějakým textovo/obrázkovým obsahem. Dole jsou v liště ovládací ikony.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    MICKEY_MOUSE: no to je pak tezke. u nejakyho zakladniho ui se to da udelat scalingem, ale pokud by byly potreba nejaky obrazky jako plachty na pozadi tak se ti to vymsti protoze sou cca 3 ruzne pomery uhlopricky (nemuzu si vzpomenout na ten blbej vyraz :) ). Co presne potrebujes kreslit? Vylozene listy s UI?
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    SIRLOON: jde o grafiku k mým vlastním aplikacím (programují je programátoři, ale z nich jsem úplně přesné info jak to funguje nedostal). a mám samozřejmě zájem, aby to dobře vypadalo a fungovalo na pokud možno všech zařízeních. proto než se do toho pustím sháním pokud možno jasné info, jak to udělat, abych to dodatečně nemusel předělávat.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    MICKEY_MOUSE: strucne receno zalezi na dohode s programatorem/zadavatelem prace
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Zdravím, jsem grafik a začínám nově kreslit grafiku pro mobilní aplikace. Chci se zeptat, jak se dělá, když potřebuji nakreslit prostředí programu pro zařízení s různými obrazovkami. To nakreslím aplikaci v několika verzích (rozlišeních) a telefon/tablet si vybere, co je pro něj nejvhodnější? Pokud ano, v jakých rozlišeních to mám pro Android nakreslit? Zjistil jsem, že obrazovky nemají stejné poměry stran, takže to asi nebude o tom, že se to nakreslí veliké a ono se to pak podle potřeby "smrskne".

    Hledám pokud možno stručnou odpověď, abych mohl v klidu začít kreslit. Googlil jsem, ale narážím na samé dlouhatánské články, kde je drtivá většina infa pro programátory. Já ale nejsem programátor. Díky předem za pomoc.
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    MRAKY: alebo window feature progress :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam