• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKAndroid development
    TIGU
    TIGU --- ---
    NECROMAN: Na vysoké nám v zásadě vymlouvali dělat cokoliv, co není popsané ve smlouvě. Uděláš něco navíc a náhodou zrovna tam bude chyba nikomu nevysvětlíš, že je to bonusová část. Budeš mít průser ...
    DRIZDIK
    DRIZDIK --- ---
    PISKVOR: na to bych dal tři palce. Dobreho zákazníka je taky těžké najit
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    NECROMAN: "Obvious" is in the eye of the beholder. Neboli z druhy strany, radobymazanejch zadavatelu, ktery si objednaj minimalni funkcnost, protoze "na vic nemaj rozpocet," a pak se hadaj, co vsechno je jeste "zrejmy," byt to neni ani v zadani a souvisi s nim jen velmi volne, takovejch je dvanact do tuctu.
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    CALIGULA: freelancer dela za par stovek na hodinu, firma typu Inmite klidne 10 tisic za man-day prace. A naklady se nerovnaji jen vyvoj, ale i design, navrh, testovani, project management a dost casto i change requesty. Jsou firmy, ktere ani nesahnou na funkcionalitu, ktera muze byt sice zrejma, ale neni explicitne uvedena v zadavaci dokumentaci, na to take bacha.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    VIRTUALVOID: Nojo, podpora je neco jinyho, nez to udelat, podpora je obvykle draha.
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    MAKROUSEK: pokial to chce kvalitne a udrzatelne (t.j. patche, features, etc.) tak sa holt bude muset jebnut po penazenke. cinanci a takato indicka haved to spravit vedia tiez, celkom lacno, ale vysledok je obycajne len good enough.
    DRIZDIK
    DRIZDIK --- ---
    CALIGULA: ceny jsou podobný jinému zakazkovemu vývoji, od par stovek za hodinu u freelanceru po tisíce pokud ti to zpracovává větší firma.
    H_U_N_T_E_R
    H_U_N_T_E_R --- ---
    CALIGULA: jo to budou statisíce. Jen analýza + UX bude ~100k a ještě jsi nezačal programovat.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    CALIGULA: Da se i za desetisice, ne vsak v Evrope.
    H_U_N_T_E_R
    H_U_N_T_E_R --- ---
    CALIGULA: to záleží na aplikaci, dokážu si představit i řády milionů...
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    NECROMAN: zjistili, ze by si vytvorili efektivni konkurenci vlastniho vytvoru ? ;))
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    Tak to vypada ze Microsoft brzo zarizne Nokii X, kdyz bude u toho velkeho propousteni:
    Microsoft layoffs of 18,000 employees begin | ZDNet
    http://www.zdnet.com/microsoft-layoffs-of-18000-employees-begin-7000031705/
    DATEL
    DATEL --- ---
    VIRTUALVOID: na tuhle jsem nenarazil. Ale je to myslím podobné té ze "subsampling-scale-image-view" odkazu. Podívám se i na tuto knihovnu.

    Ono potřebuju s tím pak ve výsledku dělat ještě další věci, hlavně ten zvolený výřez uložit do souboru. A v budoucnu případně rozšiřovat o efekty (klasika filtry, kreslení, vkládání menších obrázků) ... takové Aviary, jen snad jednodušší. Trochu se bojím toho, že budu muset najet na NDK a C++, to jsem neviděl snad už 15 let :(

    Ještě koukám po hotových nativních knihovnách pro manipulaci s obrázky pro Android, Android OS prá sám o sobě využívá SKIA, ale jestli by byla dostupná i v mé aplikaci nebo jestli bych si ji musel zkompilovat sám, to nevím. Případně OpenCV se prý taky používá, ale to už bych musel vlastními silami.
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    DATEL: a tato preco nevyhovovala ?

    chrisbanes/PhotoView · GitHub
    https://github.com/chrisbanes/PhotoView
    DATEL
    DATEL --- ---
    Případně ještě tahle knihovna, s více možnostmi: https://github.com/davemorrissey/subsampling-scale-image-view
    DATEL
    DATEL --- ---
    Tak jsem našel tuto knihovnu: https://github.com/diegocarloslima/ByakuGallery - vypadá to, že funguje v pohodě. Používá právě ten BitmapRegionDecoder a funguje to (snad) jak má. V demu mají obrázek cca 5000x5000px a no problem. Knihovna implementuje widget pro samostatný obrázek a druhý widget pro galerii (tu jsem moc nezkoumal). Pro zoomování gesty tedy použitelné, ale umí jen to.
    DATEL
    DATEL --- ---
    VIRTUALVOID: Díky. zatím jsem to zběžně prolítl a koukám, že používají nativní knihovny, nevím zatím, jestli jen pro efekty nebo i pro zoomování a posun. Ještě teď zkoumám třídu BitmapRegionDecoder, pokud by nešlo použít tohle, tak začnu hlouběji studovat zdrojáky té galerie.
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    DATEL: tu sa skus pozriet
    platform/packages/apps/Gallery - Git at Google
    https://android.googlesource.com/platform/packages/apps/Gallery/
    platform/packages/apps/Gallery2 - Git at Google
    https://android.googlesource.com/platform/packages/apps/Gallery2/
    platform/packages/apps/Gallery3D - Git at Google
    https://android.googlesource.com/platform/packages/apps/Gallery3D/
    DATEL
    DATEL --- ---
    DRIZDIK: její zdrojáky ksou někde k dispozici? Myslel jsem, že to je close-source...

    By mě zajímalo, jak to dělají ostatní aplikace, že by každá používala NDK knihovnu pro jpeg se mi moc nezdá, třeba takové Postisimo... No zkusím najít ty zdrojáky gallery aplikace, díky za tip.
    DRIZDIK
    DRIZDIK --- ---
    DATEL: Kouknul bych se, jak to má implementovaný gallery aplikace.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam