• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKAndroid development
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DATEL: Tvůj (zákošův) problém je tradeoff: cokoli silnějšího než ZIP s heslem bude náročný (pomalý), a cokoli rychlejšího bude víc práce než užitku (kid-sister encryption).
    DATEL
    DATEL --- ---
    (ono samozřejmě zákazník by momentálně nerad předělával serverovou implementaci, takže tlačí na optimalizaci toho, jak to je teď, ale já se obávám, že to prostě nepůjde a bude se muset zvolit opravdu jiné řešení, akorát že s tímhle nemám vůbec zkušenost, tak v tom trochu tápu)
    DATEL
    DATEL --- ---
    MRAKY: Díky, podívám se na to, akorát to teda vypadá dost robustně, tak nevím, jestli to dám :)

    Ještě dodám, potřebuju, aby z takto šifrovaného kontejneru šlo vytvořit "on the fly" stream pro obsažené video a audio soubory.

    Ono ta implementace skrz ZIP archiv není úplně špatná myšlenka, odpadá nutnost implementovat právě nějaký kontejner, akorát teda to dešifrování a šifrování je takhle dost pomalé - nevím, jestli by pomohlo, kdyby to bylo jako binární knihovna v NDK.

    Případně, nemáte někdo tip na popis nějakých algoritmů pro šifrování velkého objemu dat, které je třeba číst / zapisovat živě, a aby to bylo alespoň trochu svižnější, ikdyž to bude napsané v Javě a ne jako nativní knihovna?
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    DATEL: podival bych se na tohle:
    cryptonite - EncFS and TrueCrypt on Android (**MOVED TO GITHUB**) - Google Project Hosting
    https://code.google.com/p/cryptonite/

    a na fuse bych se vykvaknul
    DATEL
    DATEL --- ---
    Řešil jste někdo ve vlastní aplikaci možnost práce se souborovým šifrovaným kontejnerem? Tj. něco jako ZIP formát, ale navíc šifrovaný (zaheslování v ZIP archivu je pro zákazníka nedostatečné).

    Koukal jsem na FUSE, akorát že port pro Android už 3 roky neměl žádný update. Navíc jestli jsem to dobře pochopil, tak je nutná podpora v systému (nebo kernelu, nevím), což prý ne každé zařízení má. Ale je možné, že to je potřeba jen v případě, kdy bych chtěl FUSE využít pro globální filesystem.

    Vůbec se mi nedaří najít nějaké informace, které by vůbec popisovaly danout problematiku na Androidu.

    Převzal jsem jednu aplikaci, která to řeší použitím ZIP archivu a upravenou knihovnou zip4j, kde je přidána třída dědíci z RandomAccessFile, a kde v read() a write() je proveden posun jednotlivých bytů podle nějakého klíče. Problém je, že to je děsně pomalé a nevím (nedaří se mi zjistit), jestli existuje řešení pro optimalizaci nebo jiné řešení šifrovaného kontejneru.
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    IVONAZ: pridaj jednu nulu nakoniec a vieme sa bavit o tom, ze zapnem pc..
    DRIZDIK
    DRIZDIK --- ---
    DATEL: budeš muset zkusit, jestli v buildTypes all nebo applicationVariant budeš mít nějak splits přístupné pro každou jednu možnost a změnit to až tam.
    DATEL
    DATEL --- ---
    Z jiné soudku - vyznáte se někdo více v Gradlu? Jde mi o konkrétní situaci:

    apply plugin: 'com.android.application'
    
    android {
        compileSdkVersion 19
        buildToolsVersion '20.0.0'
        ext {
            splitsEnabled = false
        }
        defaultConfig {
        ...
        }
        buildTypes {
            debug {
                ...
            }
            releaseWithLog {
                ...
                splitsEnabled = true
            }
            release.initWith(releaseWithLog)
            release {
                ...
            }
        }
        ...
        splits {
            abi {
                println(splitsEnabled)
                enable splitsEnabled
                reset()
                include 'x86', 'armeabi-v7a', 'armeabi'
                exclude 'x86_64', 'mips64', 'arm64-v8a', 'mips'
                universalApk true
            }
        }
        ...
    


    Na začátku definuju proměnnou "splitsEnabled" (zkoušel jsem i pomocí "def") a nastavím ji na "false". To by tedy mělo platit pro všechny "buildTypes", které nejsou nebo nevychází z "releaseWithLog" - což je v tomto případě jen "debug".

    Tj. pak by se "splits" mělo aplikovat pouze pokud builduju pro "release" nebo "releaseWithLog" - proměnná splitsEnabled by měla být "true", v případě buildu "debug" by měla zůstat "false". Problém je, že i v debugu to je nastavené na "true", tj. nefunguje to, jak bych očekával, tj. že to tím "releaseWithLog" projde jen pokud má, ale nastaví to vždy, i při tom debugu (vyzkoušeno, když jsem to tam změnil na nastavení "false", tak ve splits / abi pak bylo skutečně false.

    Jde to teda nějak udělat? Díky za pomoc.
    DATEL
    DATEL --- ---
    REDTIME: díky za tip, až konečně dorazí lízátko na Nexus 7 2013 3G, tak vyzkouším.
    REDTIME
    REDTIME --- ---
    Od lizatkoveho androidu je mozne pouivat adb shell dumpsys batterystats a pres https://github.com/google/battery-historian/blob/master/historian.py si nechat vygenerovat pekne html. Mozna by se mohlo hodit.
    DATEL
    DATEL --- ---
    No, tak ten GSam Battery Monitor říká, že naše aplikace spotřebovává 0.1% - ale jádro systému 73% - za cca 15 hodin. Tak teď nevím, vzhledem k tomu, že ta aplikace má zaregistrované to upozorňování při změně polohy u systému, mohlo by to být obsaženo v těch 73%? Nevím přesně, jak to ten Android vnitřně vlastně má, co se týče těhle informací o procesech... No, taky je možné, že tu baterku vyšťavil ten monitor :) Zkusím nabít telefon, vypnout v naší aplikaci tu lokalizaci na pozadí a uvidíme. Pak zkusím zase odinstalovat ten monitor... To je na palici, dohledat, jestli je aplikace ok nebo ne, co se týče spotřeby :(
    DRIZDIK
    DRIZDIK --- ---
    mne to řekne normálně android, pokud nějaká aplikace žere zásadní procento baterky. v nastavení se ukáže u informaci o baterce. moto g 4.4.2
    DATEL
    DATEL --- ---
    SALUSA_SECUNDUS: o tomhle vím, ale to není to co potřebuju, jestli to dobře chápu, tak to umožňuje sledovat jen obecný stav baterie, tj. jak je nabitá.

    MAKROUSEK: zkouším něco podobného, GSam Battery Monitor, wakelocky to taky nějak ukazuje, ale moc se v tom neorientuju, v každém případě u té inkriminované aplikace je minimální spotřeba. Ono teda spotřebu bude spíš dělat ta lokalizační služba systému, která pak jen hodí notifikaci aplikaci, ale ani u té mi nepřišla kdovíjaká nestandardní spotřeba.
    SALUSA_SECUNDUS
    SALUSA_SECUNDUS --- ---
    DATEL: tohle by mohlo stacit mozna? http://developer.android.com/training/monitoring-device-state/battery-monitoring.html

    google: android battery status, prvni odkaz :)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DATEL: Ja pouzival better battery stats, ta pise i jednotlive wakelocky.
    DATEL
    DATEL --- ---
    MAKROUSEK: jde o starou aplikaci, pro zjišťování polohy se ještě používá LocationClient a jeho metoda requestLocationUpdates(). Request máme omezen na 10 či 20 minut a 250 či 500 metrů a priorita nastavená na PRIORITY_BALANCED_POWER_ACCURACY.

    Nicméně spíš by mě zajímalo, jestli lze nějak monitorovat spotřebu, buď nějakou app (ale předpokládám, že bez rootu by to nešlo, takže tato možnost padá) nebo nějakou knihovnou / logováním v aplikaci.
    DRIZDIK
    DRIZDIK --- ---
    DACAN: V Dagger 2 zatím tápu, tak až přijdu na to, na co se ptáš, tak odpovím :-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    MAKROUSEK: Můžeš používat hrubou polohu (BTS a WiFi) a přesnou polohu (GPS); to první žere výrazně míň.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DATEL: A jak by si to asi reklo, ze je velky rozdil pozice, bez toho, ze by to tu pozici naslo??? Jedine reseni je delat prestavky mezi urcovanim pozice - pokud jde pesky, jednou za pet minut, pokud jede autem, jednou za tri minuty, pokud leti letadlem, jednou za 30 sekund.
    DATEL
    DATEL --- ---
    Ahoj, měl byste prosím někdo tip, jak monitorovat vyvíjenou aplikaci v zařízení pro zjištění jak moc a co žere baterku? Klient si stěžoval při testování, že to žere, máme tam službu pro sledování polohy na pozadí, ale mělo by to fungovat jen při větším rozdílu pozice. Navíc na svém telefonu jsem žraní energie nezpozoroval.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam