VANESSA: Ty si s tím začla :-) Ono je u muziky o undergroundu mluvit vždycky těžký, obvzlášť od 80 let nahoru (předtím naštěstí vlastně ani to slovo takhle nikdo nepoužil) nebo ve spojitosti s jakoukoliv globálně známou kapelou.
Veškerá populární hudba vždycky vyšla z nějakýho menšinovýho žánru, často i s puncem nějaký revolty - už od původního rhytm and blues, co si zpívali chudý černoši při stěhování za prací nebo jazzu nebo odvozený styly, který ze začátku vyloženě pobuřovali. Těžko ale pak můžeš říct, že třeba Armstrong, který dělal +- to samý byl o pár let později nějakej underground.
K tomu EBM - v Belgii odkud to přišlo to byl jen logickej vývoj HiNRG a to byla třeba vyloženě diskotéková muzika, co se hrála taky všude. Konkrétně Fronti na to cíleně napasovali jen dobrou image se vším všudy, včetně textů, hesel ale "Jsme jako komando, co míří přesně a silně zasáhne" a prorazili s tím.. - tak to v osmdesátých letech chodilo a bylo to fajn - jak říkám, je to prostě ošemetný.
Třeba i Ministry a Biafra, kterej je v podstě pomalu samozvanej prorok největšího undregroundu na světě začínali jako synthypopovej projekt udělanej vyloženě pro diskotéky včetně zpěvaček a všeho (
http://www.youtube.com/watch?v=BNo0jCK-sy4 ), úspěch se ale moc nedostavil, tak si to hodili jinam.. Nic proti - mě se líbí i ty jejich začátky, s odstupem času možná víc než to čim se pak proslavili, je to dobře udělaný.. Ale točit se na undergroundu, to je prostě trochu pro děti..