• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MYSHAAKTerraria
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    JAPAN: Ano, tam to samozrejme taky hrozi, ale ja nemluvil o "potrebe stitu" ale o "otravnosti knockbacku".

    K dotazu)

    Pokud sis nevsiml, tak jsem jen odpovidal na zde zverejnene a na me mirene dotazy jinych hracu (EZEE, EZEE a CCHLAPEC) - coz jako inteligentni clovek urcite uznas, je slusnosti. Ani nemam pocit, ze bych to tady kazdy den spamoval neopodstatnenymi hate posty - do tohoto klubu jsem napsal s timto jen 8 postu a jen polovina z nich byla na tema "co se mi na Terrarii nelibi" a to jen proto, ze se na to jiny hrac tady verejne ptal (viz vyse).
    Ani nevybizim ostatni k tomu, aby se na tu strasnou Terrarii vykaslali a hrali neco lepsiho.
    Taky jsem nikdy nerekl, ze tu hru nesnasim. Kdybych ji nesnasel, tak ji nebudu ani zkouset hrat. Jenom me z nekolika zminenych duvodu nebavi natolik, abych v hrani pokracoval.
    Klub sleduji, protoze me zajima, jak se Terrarie vyviji a nechce se mi kvuli tomu sledovat wiki a offic forum (a taky me zajima, kdy s ni sekne zdejsi obecenstvo ^_^).

    Takze ne, neodbooknu si tento klub a budu doufat, ze zdejsi admin nema tak omezeny pohled na vec jako ty - srsly o co ti jde?
    JAPAN
    JAPAN --- ---
    ZELGARIS: to se pleteš, shield potřebuješ až teprve do underworldu, kde tě můžou kopnout impové do lávy.
    Mimochodem, když tak nesnášíš Terrarii, proč si prostě neodbookuješ tenhle klub a nejdeš otravovat ovzduší někam jinam?
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    CCHLAPEC: Je fajn, ze jeden z nevyrobitelnych a vzacnych late game itemu eliminuje knockback, ktery je nejotravnejsi prave v uvodni fazi hry ^_^
    CCHLAPEC
    CCHLAPEC --- ---
    Jen malej dodatek k tomu knockbacku, ve hře existuje item shieldu, který ho po equipnutí zcela odstraňuje.
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    EZEE: No prave, mne se nepodarilo na vsechny ty nedostatky zvyknout a navic se porad objevovaly nove a nove. To uz radeji budu venovat cas Minecraft singlu, kde se aspon muzu odreagovat a pockam si na nezabugovanou verzi Minecraft multiplayeru.

    Co me zaujalo (neserazeno podle dulezitosti):

    - je to na prvni pohled alternativa k Minecraftu (i kdyz to defacto neni pravda)
    - je to 2d, takze z principu poskytuje Terraria jine moznosti nez 3d a navic mam 2d hry radeji
    - neni to jen cisty 2d rip-off Minecraftu, ale snazi se nektere veci delat po svem (i kdyz v mnoha ohledech spatne)
    - multiplayer
    - idea eventu typu Blood Moon (na druhou stranu mam z deste v Minecraftu daleko lepsi pocit, nez kdyz je v Terrarii Blood Moon event...)
    - vetsi rozmanitost nez v Minecraftu vanilla verzi (predmety, lokace, nestvury, etc.), ale bohuzel implementovano stylem "Chceme tam toho co nejvice" (a v Minecraftu rozmanitost poskytuje hromada modu a stale hodne aktivni komunita modderu)
    - social item sloty v poslednim patchi

    Proste z meho uhlu pohledu hodne potencialu a zajimavych napadu, ale spatna a ukvapena implementace a realizace. Vydelali na tom ale nemalo penez, tak to pro ne urcite ucel splnilo.
    EZEE
    EZEE --- ---
    ZELGARIS: No pekny teda, napis mi ted jeste co te zaujalo :)) Jo me ty veci taky serou, ale kdyz se ti podari nejaky zpusobem si na to zvyknout a hra te bavi, tak to neresim.
    EZEE
    EZEE --- ---
    ZELGARIS: ty vole prijdu z prace a takovej roman! no jdu na to :)
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    Jo zapomnel jsem na cervy. Nemyslim ty v pekle, ale ty otravne cervy vsude mozne pod povrchem. Pokud byli navrzeni tak, aby byli otravni a snazili se hrace rozcilit, podarilo se. Nicmene, i kdyz je neco umyslne otravne, porad je to otravne.
    Zlati creeperi, seriously.
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    Nasleduji duvody, proc jsem chvili hral a uz nehraju Terrarii, takze pokud vas to nezajima, klidne to preskocte ^_^

    EZEE: Tak ja hlavne jen zkousel, jaky je ten toliko vychvalovany multiplayer a musim rict, ze ve vice lidech to neni spatne, jenze verim tomu, ze v jine, lepsi hre, bych se se stejnymi lidmi bavil vice. Konretne v Terrarii mi ta grafika a ovladani a dalsi veci vylozene kazi pocit z hrani.

    Stale plati, co jsem psal [ ZELGARIS @ Minecraft ] a dnes v [ ZELGARIS @ indie hry - hrajeme levně a hlavně originálně ] s tim, ze muj problem s grafikou a hlavne pak ovladanim postavy se jen tim tydennim hranim na Japanove serveru prohloubil a pridal bych (zopakoval) jeste dalsi poznatky.

    Hlavni problem porad vidim v grafice a pak samotnem ovladani.
    K esteticemu hledisku grafiky se uz ale ani nema smysl vyjadrovat. Ale k ovladani ano ^_^

    Jak uz jsem psal jinde, jedna se o spatny klon ovladani ze hry Super Mario Bros (potazmo SMBX od tvurcu Terrarie) osekany o behani, coz je docela podstatna featurka. Moznost behat by ovladani mohla zlepsit, ale i tak se jedna o ovladani vhodne pro uplne jiny typ hry, nez je Terraria. V Terrarii bych opravdu uvital ovladani s dobrym air controllem jako napriklad v Megaman Zero (link na youtube speedrun, pro ilustraci).

    K tomu bych pak jeste mohl pridat detaily jako:
    - prehnane (i vizualne) high level itemy a to nemluvim jen o tech z traileru. Chapu potrebu designera nejak odlisit zacinajici hrace a zacatecnickou vybavu od te high-level, ale myslim, ze zasel prilis daleko. Jak uz jsem psal jinde, budme radi, ze Notch s Minecraftem ma daleko strizlivejsi pohled na vec, nez tvurci Terrarie, kteri se tam snazi nacpat vsechno.

    - stejny knockback pri zraneni nezavisle na tom, jestli vas zasahe obycejny zeleny sliz, netopyr nebo kostlivec. Toto neni problem u her jako Megaman Zero, kde je perfektni ovladani a air control. Nicmene v Terrarii je to k placi a vedlo to v mem pripade k nekolika zbytecnym a lacinym killum - tim myslim situace, kdy si hrac namisto "Ok, udelal jsem blbost" rekne "Kurva, ta hra si ze me dela srandu".

    - smrt, ktera ve hre nehraje temer zadnou roli (ano, uz jsem si vyslechl, jak jsou penize v Terrarii podstatne, ale jsem zkratka odkojen Ultimou Online, kde smrt znamenala prijit o vsechno, coz dnesni MMORPG hraci odkojeni WoWkem, kde smrt znamena jen docasny postih, poskozeni zbroje a ztratu casti financi, asi nikdy nepochopi). Ale co je daleko horsi je fakt, ze smrt ciha uplne vsude. Jak jsem si s chuti zanadaval v Minecraftu na creepery, tak jsou uplne zlati oproti netopyrum, slizum, kostlivcum, a defacto vsemu, co se vam respawnuje temer za prdeli v tech nejpitomnejsich situacich (a verim tomu, ze cim blize k peklu, tim horsi to je).

    - pouzivani itemu kompletne zkopirovane z Minecraftu, ale s tim rozdilem, ze v Minecraftu ma clovek vetsinou hromadu casu a mista, nez si dany predmet vybere a pouzije (mluvim prevazne o leceni), zatimco Terraria je hekticka a pit lekvary v boji, kdyz si vas nepratele kvuli stupidne prestrelenemu knockbacku prehazuji zleva doprava, zatimco se je snazite zabit (a pri utoceni nejde porade prepnout na jiny item), je vylozene k vzteku. Zase tzv. bad design decision, protoze Terraria je vic emetroidvania nez building sandbox a kdo hral nekdy treba Castlevanii, tak dobre vi, ze tam si hrac mohl hru pekne pauznout, pouzit lecivy lektvar a pak pokracovat, coz v Terrarii nejde. Tim nechci rict, ze by pauzovani slo nejak rozumne aplikovat v multiplayeru, ale namisto kopirovani Minecraftu mohl designer Terrarie premyslet a kdyz uz zmenil tempo hry, tak pridat i hotkey na vypiti lekvaru, ci hotbar fungujici jako v Diablo (zmacknete cislo polozky, automaticky se pouzije).

    - pouzivani kladiva na zdi v pozadi. Verim tomu, ze kazdy z vas, co neco postavil, nelibilo se mu to a pak se snazil ty zdi odstranit si urcite zanadaval, jak nudna a zdlouhava to je cinnost. A proc? Uplne bezduvodne. Ted doufam, ze se nekdo nebude ohanet realitou, pac ze jsou zlate a stribrne predmety/zbrane efektivnejsi nez zelezne ma taky od reality docela daleko.

    - GUI. Neverim tomu, ze existuje nekdo, komu to GUI pripada intuitivni. Rozdil mezi vybranym predmetem a ostatnimi v hotbaru neni temer videt (tyka se i crafteni). Ano v Minecraftu to taky neni reseno nejlepe, ale tam je videt zbran/predmet v ruce postavy, coz se v Terrarrii z nejakeho duvodu nekona (funguje to snad jen u louci a svicek, ale tam to evidentne funguje jen proto, aby byl objekt louc/svicka na obrazovce a mohl tak vrhat svetlo). Pruhlednost inventory a hotbaru je taky na facku, pokud se pohybujete v nejakem komplexu, tak je stezi videt, co je co za predmet, nehlede na to, ze je vsechno strasne prtave. A kolikrat se mi stalo, ze kdyz jsem prehazoval predmety v inventorari, tak jsem se netrefil primo do slotu, ale do toho maleho prostoru mezi sloty, coz vedlo k cemu? Ze postava predmet vyhodi...

    - chybi jakykoliv highlight mista/prostoru kam miri ukazatel. Na to se da zvyknout, ale i tak bych tuto moznost uvital.

    - ingame chat. No tak kdo z vas v tom chatu neco psal, tak dobre vi, ze ten chat je proste vtip a nebo mi to nefunguje spravne. Nez jsme prisli na to, jak napsat otaznik nam trvalo par minut, omezena delka textu je taky vylozene klackem pod nohy k psane komunikaci ve hre, atd.

    CChlapec byl ingame u toho, kdyz jsem si na nektere veci stezoval, takze pokud jsem na neco zapomnel, pridej se ^_^

    No a v podobnem duchu bych mohl pokracovat dale a cim vice novych veci bych v Terrarii objevil, bohuzel verim tomu, ze tim vice by se seznam polozek, proc uz ji nechci venovat ani minutu, rozrostl :(
    CCHLAPEC
    CCHLAPEC --- ---
    Jó Zelgu, měl by ses vrátit. Vylepšil jsem ti bumerang ;)
    EZEE
    EZEE --- ---
    ZELGARIS: aha:) jj hotel stoji, na to ze ten japanuv server je chvilinku tak jste tam docela provedli pekny veci, kazdopadne proc si to smazal?
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    EZEE: Odpadak jsme meli v "hotelu" uz dlouho (myslim, ze ho tam postavil CChlapec), ale nez jsem smazal postavu i Terrarii, tak jsem ho upravil podle toho tveho.
    Doufam, ze Hotel jeste stoji ^_^
    EZEE
    EZEE --- ---
    jdu do hry, jo a ja mam na serveru 2 id, jedno pracovni ManiK a jedno domovsky Pan Slaninka a bydlim vedle veze napravo pod drnem ?:)
    EZEE
    EZEE --- ---
    PANIKA: aha sakra a ja si myslel ze jsem vymyslel neco originalniho :D
    PANIKA
    PANIKA --- ---
    EZEE: my s JACQUES157 mame odpadak uz dlouho ;)
    EZEE
    EZEE --- ---
    hele tam nekdo okoukal ten odpadak ode mne? nebo na nej taky prisel sam od sebe?:)
    JACQUES157
    JACQUES157 --- ---
    EZEE: jj, pokud by ho japan submitnul sem http://gmodtheater.com/Terraria/
    tak by to mohlo bejt videt..

    jinak sem se u vas byl podivat, moc pekny tam, nechal sem v jedny z truhel v prizemi nejaky prachy za ubytko v hotelu;)
    EZEE
    EZEE --- ---
    neda se udelat nejakej server viewer bo tak neco? aby bylo videt kdo tam je?
    EZEE
    EZEE --- ---
    to aby se tam kazdej nehnal :)
    CCHLAPEC
    CCHLAPEC --- ---
    Peklo se teď zdá být daleko víc hardcore :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam