Vcera jsme meli takovou mensi Terraria session ve trech.
Stale z me strany plati to,
co jsem psal drive, nicmene musim uznat, ze par drobnosti uz vyresili:
-
hotkey pro piti lektvaru! - vylozene life saving feature, jen bych ocenil nejaky viditelny cooldown/timer nebo aspon ukazatel "ted jsi vypil lektvar a nemuzes zatim vypit dalsi", coz jde momentalne resit aspon tak, ze budete mit lektvary v hotbaru (kde zabiraji drahocene misto...) - ale urcite + za snahu a pomerne rychlou implementaci teto komunitou zcela logicky vyzadovane featurky
-
infotext pri zvednuti itemu, aby clovek presne vedel, co zvedl, je paradni vec, jen jako spousta featur nedotazena/spatne implementovana, jelikoz namisto textu decentne umisteneho treba na hornim okraji obrazovky, nebo nekde, kde nebude zavazet, ale kde bude viditelny, se text objevi nekolik desitek pixelu nad mistem zvednuti itemu. V hektickych situacich jako je bitva s Eye of Cthulhu za pouziti luku a vubec zbrani pouzivajicich sbiratelne projektily je to krasne neprehledne (nez nekdo zacne argumentovat tim, ze si mame napred sehnat poradny equip a pak teprve chodit na bosse, tak bojovat proti spatnemu gamedesignu pouzitim high level itemu (kdy pak vyse zmineny boss uz neni zadnou vyzvou) je demence - stejny priklad jako knockback a shield)
zatimco jine ne:
-
vyhazovani itemu z inventory/hotbaru, kdyz nahodou zapomenete zavrit inventory a chcete mysi prepnout na jiny item a to nejlepe item, kterym se strili/miri (grappling hook, luky, guny, Ball O' Hurt, etc.). Neverim tomu, ze nekdo, kdo hral multiplayer tuto nadherne otravnou feature nezazil. V singlu pri "autopause:on" toto neni problem, ale v multiplayeru se pri otevreni inventory hra nezastavi. Asi se na to da zvyknout, ale nemeni to nic na tom, ze se jedna o spatne navrzenou a realizovanou feature, ktera treba pri fullscreenu postrada smysl - inventory sice hraci zabira cast obrazovky, ale ne natolik velkou, aby ho prilis omezoval pri hre, takze je jednoduche zapomenout inventory zavrit (koneckoncu je prirozene, ze chce mit clovek prehled, co ma u sebe). Vede to napriklad k tomu, ze chcete rychle prepnout na nejaky item (napriklad grapling hook) a namisto vyberu itemu item zvednete ze slotu a pri naslednem mireni/strileni napriklad ve viru boje nebo v pripade hooku pri padu z vysky item vyhodite z inventory => obvykle nasleduje smrt a samozrejme ztrata itemu.
- propadavani itemu mezi sloty v inventory/hotbaru aneb demonic bow udelal papa a skoncil na dne nejakeho podzemniho jezera (nastesti za asistence kolegu jsme ten luk zachranili)
- neefektivni prizpusobeni GUI fullscreenu (krom fixovani prvku na okraje obrazovky), tyka se zejmena crafting GUI, kdy i na fullscreen vidite jen maximalne osm vyrobitelnych itemu a prostor pod crafting GUI je nevyuzity
- zatim defacto nulova modifikovatelnost GUI krome barvy kurzoru...
- pochybne kodovani v chatu a omezeni delky textu (pochybnym myslim, ze otaznik jsem kombinaci SHIFT + klavesa vedle backspace jeste nikdy drive nepsal)
- nemoznost dostat se na jakekoliv settings (i treba jen zeslabit hudbu/zvuky, zmenit nastaveni klaves) behem hry, clovek musi opustit svet, provest zmeny a zpatky se pridat
- neukladani posledniho IP pri multiplayeru
- pohyb postavy, etc.
Aspon propadavani itemu v inventory/hotbaru je prislibene do dalsiho patche, stejne tak vizualni odliseni inventory od truhel a od equipu (ale uz ne hotbaru od inventory a videtelne odliseni aktivniho itemu od ostatnich, ale treba od oznameni zmen dojde i k tomu).
Tak a pres vsechny nekolikrat zminene nedostatky, ktere me dokazou od hry odradit a ktere me od singleplayeru a hrani na verejnem serveru i odradily, me vcerejsi session bavila.
Jenze to bylo zpusobeno zejmena tim, ze jsem hral se slovakama se zapnutym voice-chatem (srsly, mam slabost pro slovenstinu ^_^), hrali jsme jen ve trech (takze zadne pobihani random hracu, kteri kurvi na co sahnou), teprve jsme "objevovali" taje Terrarie bez high-level itemu (v podstate nove postavy) a prestoze jsme si casto hrali kazdy na svem pisecku aspon misty jsme postupovali kooperativne.
Rikam to zejmena proto, ze voice-chat se slovakama je aspon pro me zaruka zabavy i kdybychom hrali piskvorky (obecne voicechat dokaze zlepsit pozitek z jakekoliv coop/multiplayer hry, ale tak to je takova common knowledge) a taky jsem presvedcen, ze cca po tydnu podobnych session uz ta hra nema v podstate co nabidnout a grindovat/hledat vsechno zas a znovu (i.e. radoby replayabilita), nevim nevim, pro me to zkratka nema ten appeal jako Minecraft, kde zacali decentne bez hromady featur a clovek se tesi na kazdou dalsi drobnost, kterou pridaji (pravidelne spolecne s cca 20+ game crashing bugy ^_^).
K obsahu a memu tvrzeni ze za tyden uz nic dalsiho hra nenabidne - par dni zpatky jsem procital Terraria wiki a z toho, co mame, jsme objevili/ziskali kolem 50% toho, co Terraria v soucasnosti nabizi a to v ramci nejakych osmi hodin - coz na druhou stranu neni na 9,99 EUR malo, pokud mate s kym hrat.
Navic, jak uz jsem postoval nize, to vypada, ze namisto pridavani dalsiho obsahu se snahou nacpat do hry vsechno mozne (tomas3333 pri hre nekolikrat pomerne jednoznacne a s nadsenim ocenil pridani netopyru) se v dalsich par patchich soustredi na polish cele hry - a to je presne to, co Terraria v soucasnosti potrebuje.
Anyway uz se tesim na dalsi (a snad tentokrat i kratsi) session ve stejnem slozeni.