• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    CISLO42: Já tady nechci rozjíždět dlouhej flame, kterej opět skončí tím, že si mám přečíst Marxe, protože bez řádného nastudování Marxe jsem nevzdělaný imbecil...

    Ale dobrá, tak já se pokusím hodit do placu pár argumentů. Sice s nima nebudete souhlasit, protože obyvatelé vašeho vysněného sluníčkového státu jsou ve skutečnosti úžasní sobci (my rádi jezdíme na kolech, tak vy všichni budete jezdit na kolech, ostatní vám zakážem, rádi děláme hipísácké happeningy, tak nám upravte vaše baráky ne jak vy chcete, ale jak nám se hodí - apod.), ale zkusme to.

    1) MHD: Ano, hromadná doprava patří k základním kamenům dopravy ve městě. V Praze je její využití někde nad 90ti procenty, což dělá z Prahy město číslo 1 v Evropě. Naše MHD funguje a to dokonce tak, že jí nezbývá prakticky žádná volná kapacita (prostě laicky řečeno - víc tramvají a souprav metra už se do vnitřní Prahy nevejde). Takže bych byl velmi opatrný na to, aby lidi přesedlali z aut na MHD, nemuseli by se tam vejít.

    2) Cyklistika: Problém Prahy je její terén - narozdíl od měst, kde cyklistika skvěle funguje (Amsterodam, Paříž, v ČR pak třeba Hradec Králové), je Praha svým kopcovitým terénem pro cyklistiku nevhodná. Na sportování je to samozřejmě fajn, ale aby mohlo kolo fungovat jako dopravní prostředek každý den a pro každého (včetně dvoumetrákový kuchařky ve školní jídelně) - na to to fakt není. Nejsem proti vybudování stezek, ale cyklostezku o šířce Smetanova nábřeží jsem teda nikde na světě neviděl a připadá mi to trochu jako úlet. Obzvlášť když se podívám na již vybudované stezky - kolik na nich denně potkáte cyklistů? Jednoho? Dva?
    A netvrďte mi, že je to tím, že nemaj stezky. Prostoru pro cyklisty je i v Praze dost. Až jich bude 800, můžem se o tom bavit dál, ale pro dva lidi zavírat hlavní dopravní tepnu města? To je vážně trochu sobecké...
    A mimochodem - co dělaj cyklisti na pěších zónách? Ohrožujou tam lidi a nevím, co je opravňuje na pěší zóny vjíždět. Nebo je cyklista už natolik glorifikován, že mu nelze nic vyčítat?

    3) Rezidenti: Chcete, aby developeři přestali stavět kanceláře a budovali místo toho byty. Ale lidi, kteří tam mají bydlet, chcete omezovat. A to hodně. Mohou mít auto? Ano, mohou, ale parkovat by ho měli na Černým Mostě. Chtěj si tím autem přivézt něco domů? Ano, mohou, ale zaplatí mýtný a parkovací poplatek. A i kdyby se tohle povedlo nějak obejít, máme tu systém pěších zón (než mě budete kamenovat - nemám nic proti pěším zónám jako takovým, jen jejich některé rozmístění v Praze je trochu kuriózní), jednosměrek a zákazů, který činí Prahu naprosto neprůjezdnou a permanentně ucpanou. Samozřejmě, hipíci auta nemaj, tak proč by je měli mít ostatní? Co kdyby si radši za ušetřený peníz koupili švihadlo a potýrali tělo?

    4) Automobilová doprava v centru: Tento způsob dopravy (jakkoli ho samozvaní tvůrci vyšších zájmů touží zakázat) tu prostě je a bude, ve městě se děje spousta věcí, spousta lidí proudí do města a zase ven, město žije. Je potřeba město tomuto životu přizpůsobit, ne ten život zabíjet. Proto je potřeba mít jak aktivní, tak pasivní dopravu vyřešenou funkčně. Zákaz vjezdu není funkční řešení, to je zoufalé řešení "nevím jak dál, neumím to vyřešit, pomoooc". Rozdělme si tedy problém na dva - pasivní a aktivní dorpava.
    a) Pasivní (neboli "kam s ním"): Pokud se podíváte do vyspělých měst, všude najdete parkovací domy a podzemní garáže. Město má v tomto poměrně snadnou práci, pár parkovacích domů asi musí opravdu zafinancovat, ale valnou většinu si nechá postavit zadarmo od developerů v rámci jejich projektů (včetně zajištění přijatelné ceny parkovného). Co se pak samotného parkování na ulicích týče, systém "rezidentních" zón a zón s časovým omezením (parkování jen na 1 hodinu apod.) považuju za funkční řešení.
    b) Aktivní (čili jedoucí): Základem je páteřní síť výpadovek, kterou Praha má. Chybí však okruhy, což je problém, na němž se naštěstí už pracuje, takže to odložme stranou. Skutečným problémem je tzv. zklidnění dopravy - tj. zrušení systému zelených vln, zúžování původně dvouproudových komunikací na jednoproudové s parodií na cyklostezku (opravdu byste na kole jeli právě tam? Já teda ani za zlatý prase, radši pojedu o ulici vedle nějakou užší uličkou), zúžování u přechodů etc. - tohle všechno tu dopravu zbytečně zastavuje a ty auta pak v centru překáží, přitom kdyby mohla jezdit volněji, bylo by míň imisí, míň hluku, míň otravných kolon a město by žilo lépe. Je to přeci tak snadný, když ty auta v centru nechci, proč je nenechat rychle a plynule odjet?

    5) Poplatky a mýtné: K čemu by to asi tak bylo?? Ti, kdo dneska do centra jedou autem (přestože je to náročnější, pomalejší, dražší, méně flexibilní a přináší to řadu komplikací) tam tím autem asi fakt potřebujou jet, takže je mýtné nezastaví. Čili je to jen další způsob, jak ve jménu ideálu kasírovat. Stejný to bylo i s rezidentníma kartama - existuje důvod, proč by rezident měl za svou parkovací kartu platit 700,-/rok?? Nebuďme ovce, fakt jim chcete cpát další prachy, který se pak rozutečou ke všem magistrátním kamarádům?
    CISLO42
    CISLO42 --- ---
    HAMSTER: ty zase nepíšeš žádné argumenty, jenom "plácáš hlouposti", "propaganda", nemá smysl nic psát atd. Takže to je jako kdybys nenapsal nic.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    PATISLAV: Mícháš spoustu spolu nesouvisejících věcí, ale hlavní je něco zakázat. Propaganda je jak vidím opravdu silná věc a dokud lidi nebudou přemýšlet a radši uvěří každý kravině, kterou si magistrát vymyslí, aby zvýšil vlastní příjmy, nemá tahle debata smysl.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    HAMSTER: určitě ne k ježdění autem. Současná situaci mi přijde naprosto absurdní. Když potřebuju do centra jednou za uherský rok dojet autem, protože potřebuju třeba něco odvézt, nemůžu, protože je jednak brutální zácpa a jednak není kde zaparkovat (a to ani za peníze díky zasranejm zónám). Je to hlavně kvůli hovadům, co si musí dennodenně vozit zadek autem do práce, aby náhodou nejezdili sockou, a kvůli tzv. rezidentům, kteří patrně potřebují jedno auto na osobu a pokud možno nonstop zaparkované před domem.

    Bohužel tahle situace nejde řešit bez radikálních změn, protože Praha nafukovací není a nová parkovací místa nebo silnice jen těžko vzniknou. V prvé řadě je třeba dodělat okruh, do té doby není možné zavádět žádná restriktivní opatření. Město by mělo vybudovat a nabídnout možnost dlouhodobého parkingu pro rezidenty, co auto sice potřebují, ale jezdí s ním jen občas a zabírají díky tomu místo na ulici. Zároveň by asi mělo dojít ke zpoplatnění vjezdu do centra (něčím na způsob elektr. mýtných bran, tedy tak, aby to neomezovalo průjezdnost), aby lidé, kteří mohou, využívali okruhu. Nerezidenti s prací v centru by mohli mít slevu.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    CISLO42: Zase bych rozjel dlouhej flame, ale plácáš hlouposti. Zkus se do důsledků zamyslet nad tím, co píšeš. A zamysli se taky nad tím, k čemu je město.
    CISLO42
    CISLO42 --- ---
    HAMSTER: srovnávat dopravu na přelomu čtrnáctého a patnáctého století se současnou automobilovou dopravou - to jako vážně?
    JAMES_DICK: Nijak, to není můj problém ani moje práce. Neznám veškeré možnosti ani přesná data o množství aut projíždějících různými ulicemi v centru, takže těžko budu tahat z paty nějaká řešení. Od toho jsou tu jiní lidé. Já můžu říct jen to, že jsou města kde se v centru nejezdí, nebo nejezdí zdaleka tolik, a funguje to bez problémů. Obecně se přikláním k teorii, že čím víc bude Praha a centrum komfortnější pro auta, tím jich vyjede a tudy pojede víc. Takže proč by to neplatilo i naopak a diskomfort z těch ulic mnoho řidičů nepřesunul buď jinam, nebo do mhd?

    Mimochodem - kdyby auta projížděla stejnou intenzitou ulicemi Na Příkopě a ze dne na den se to někdo rozhodl zrušit a omezit, tak budou taky řidiči křičet jak je to nepředstavitelné scifi a jak zmizí důležitá tepna.
    Přitom se to stalo - tady je fotka té ulice z roku 1982.

    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    CISLO42: Křížovnické náměstí je to místo, na který ústí Karlův most, nejdůležitější dopravní stavba středověké Prahy? Tam se s dopravou jistě nikdy nepočítalo....

    Teda vlastně jo, ale jen s tramvajovou. Tramvaj totiž nevadí, tramvaj nečmoudí, jezdí na čistou elektriku, která se bere z... která prostě je. A věc, která nečmoudí, nemůže překážet (ani kdyby to byl 40ti-tunovej kolos o délce přes 30m a vyžadoval spoustu hnusnejch drátů všude ve vzduchu ukotvenejch natvrdo do historickejch štukovejch fasád národních kulturních památek). A to menší zemětřesení každejch pět minut ty historický budovy zvládaj v pohodě, tramvaje jsou v pořádku...

    JAMES_DICK: To nemá smysl, oni mají patent na rozum, co píšou, je (jak jsem se tu dozvěděl) vyšší zájem, je baví jezdit na kole a tak tě to bude bavit taky - ať chceš nebo nechceš. ;-)
    JAMES_DICK
    JAMES_DICK --- ---
    CISLO42: Ne,to neni ironie,myslim to smrtelne vazne. Kam jako presmerujes tu dopravu,pro kterou to uzavres?Posles je na malou stranu? Nebo to maj vzit uz tak preplnenou magistralou a pak Zitnou zas na nabrezi?A co treba je poslat do Blanky a na dneska poamlu popojizdejicim Smichove je vyexpedovat po Jiraskove moste,kde je zacpa dennodenne?

    Povez mi jak to chces vyresit. A laskave bez ekofasounskejch kecu jak zakazem automobilovou dopravu.Diky
    CISLO42
    CISLO42 --- ---
    JAMES_DICK: to je ironie, nebo to ještě rozvedeš? Podle mně by Smetanovu nábřeží až do začátku Křížovnické velmi slušela uzavírka pro všechno vyjma kol a tramvají. Například Křížovnické náměstí auta vysloveně zničila.
    JAMES_DICK
    JAMES_DICK --- ---
    MIKATCHOU: omg tak to je epic demence. Bych ty cyklisti hnal holi.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    Petice za citlivou rekultivaci Veleslavínského - Dejvického potoka | STRNADOVY ZAHRADY
    http://strnad.blgz.cz/2011/06/Petice-za-citlivou-rekultivaci-Veleslavinskeho-potoka.html
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    Utkání o stadion na Štvanici


    http://praguewatch.cz/reports/view/273

    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    smutné, ale pravdivé

    Komunikace s radnicí v Praze (Několik postřehů z praxe, pro větší přehlednost seřazených abecedně) « PragueWatch: Praha pod lupou
    http://praguewatch.wordpress.com/?p=291&preview=true
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    Co je opravdu potřeba | Prahou Na Kole
    http://www.prahounakole.cz/2011/06/co-je-opravdu-potreba/
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    DUNAR_: otázka je, kde.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    ještě to tu pěkně promažu a od teď se tu budem bavit už jenom o záležitotech okolo Praguewatch
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    tak tohle stoji za to videt: http://www.pruitt-igoe.com/
    JAMES_DICK
    JAMES_DICK --- ---
    HAMSTER: kurva kdo tam chce prekladiste? ty baraky jsou historicky cenny,at uz celkove nebo detaily. Tyhle debilni nazory na bourani mas ze skoly nebo z ECM?

    bez si radsi kreslit stodolu a nemel tady takovy sracky ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam